mercedes-benz-s63-amg

Nový Mercedes-Benz S 63 AMG: Driving Performance v luxusním segmentu

Autor: Pavel Srp - 27. 7. 2013


Mercedes-AMG přichází s novým modelem S 63 AMG. Nejvýkonnější z vysokovýkonných luxusních sedanů stanovuje nová měřítka v oblastech jízdní dynamiky, lehké konstrukce a hospodárnosti. Garantem suverénních jízdních výkonů je motor AMG V8 5,5 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, s výkonem 430 kW/585 koní a točivým momentem 900 Nm, který je také nejvýkonnějším členem řady motorů BlueDIRECT. Model S 63 AMG je až o 100 kilogramů lehčí než předchůdce díky důsledně realizované lehké konstrukci podle filozofie „AMG Lightweight Performance“. Kombinace vysokovýkonného, a přitom hospodárného pohonu, přinesla spolu se snížením hmotnosti hodnoty spotřeby paliva 10,1 až 10,3 l/100 km v kombinovaném režimu EU (emise CO2 237 až 242 g/km). Nový S 63 AMG se poprvé dodává na přání také s pohonem všech kol AMG 4MATIC se sportovní charakteristikou. S tím je spojena především vyšší úroveň trakce, díky níž přináší S 63 AMG do svého segmentu novou dimenzi jízdní dynamiky. Rovněž v oblasti designu a výbavy splňuje S 63 AMG nejvyšší nároky z hlediska hodnoty použitých materiálů, kvality a dokonalého zpracování.

Ola Källenius, předseda představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH, k tomu říká: „Po úspěšném startu modelů A 45 AMG a CLA 45 AMG ukazujeme s novým modelem S 63 AMG své kompetence také v high-endovém segmentu automobilového trhu. Mezi silné stránky nové vlajkové lodi značky Mercedes-AMG patří lehká konstrukce a absolutní výkon. Také z hlediska dokonalého zpracování, hodnoty a kvality stojí nový S 63 AMG na samotném vrcholu. S 63 AMG nabízíme poprvé také s pohonem všech kol AMG 4MATIC se sportovní charatekteristikou. Tím oslovujeme nové trhy: zákazníci, kteří vzhledem k povětrnostním podmínkám kladou důraz na pohon čtyř kol, naleznou v modelu S 63 AMG 4MATIC naprosto dokonalý automobil.“

Tobias Moers, vedoucí vývoje celého vozidla a člen představenstva společnosti Mercedes-AMG GmbH, doplňuje: „Našeho cíle, aby byl nový S 63 AMG ještě výkonnější, lehčí a hospodárnější, než jeho předchůdce, jsme plně dosáhli. S 63 AMG učinil výrazný skok vpřed i v oblasti jízdní dynamiky – v neposlední řadě také díky nabídce verze pohonu všech kol AMG 4MATIC se sportovní charakteristikou.“

AMG Lightweight Performance: až o 100 kg nižší hmotnost než dosud

Důslednou realizací strategie AMG Lightweight Performance byla snížena hmotnost modelu S 63 AMG v porovnání s předchůdcem až o 100 kilogramů. Úspor bylo dosaženo především použitím kovaných kol AMG z lehké slitiny, lehkého lithium-iontového akumulátoru a vysokovýkonné brzdové soustavy s optimalizovanou hmotností. Všechny vnější plechy karoserie třídy S včetně střechy a přední část struktury karoserie jsou navíc vyrobeny z hliníku. Použití prohlubně pro náhradní kolo z uhlíkového kompozitu, používaného ve Formuli 1, ušetřilo další čtyři kilogramy. S 63 AMG se může pochlubit rovněž špičkovou hodnotou výkonové hmotnosti 3,49 kg/koně, z čehož pramení suverénní jízdní výkony. Zrychlení z nuly na 100 km/h trvá v závislosti na variantě 4,0 až 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Pokud bychom hodnotili vztah nejvyššího výkonu a spotřeby paliva, je motor AMG V8 5,5 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly, nadále nejhospodárnějším sériově vyráběným motorem V8 na světě. S výkonem 430 kW/585 koní a točivým momentem 900 Nm překonává osmiválec AMG s interním označením M 157, který je součástí řady motorů BlueDIRECT, veškeré srovnatelné motory. V porovnání s předchůdcem byla spotřeba paliva nového modelu S 63 AMG snížena o 0,4 litru na 100 kilometrů, přestože byl jeho výkon zvýšen až o 30 kW/41 koní. Osmiválcový vrcholný model splňuje již emisní normu EU 6, která začne platit až v roce 2015.

Pozoruhodná technická řešení motoru AMG V8 5,5 litru se dvěma turbodmychadly:

  • přímé vstřikování benzinu s piezoelektrickými vstřikovači
  • přeplňování dvěma turbodmychadly
  • celohliníková kliková skříň
  • čtyřventilový rozvod s proměnným časováním ventilů
  • chladič stlačovaného vzduchu vzduch-voda
  • účinné chlazení motorového oleje, oleje převodovky a chladicí kapaliny
  • lehká olejová vana (spodní víko motoru) je z kompozitního materiálu
  • elektronicky řízený generátor
  • funkce ECO Start-Stop
  • Sportovní výfuková soustava AMG s výfukovými klapkami

Sportovní výfuková soustava AMG v modelu S 63 AMG disponuje klapkami v obou koncových tlumičích výfuku, které automaticky ovládá řídicí jednotka motoru. V jízdním režimu převodovky „C“ (Controlled Efficiency) jsou obě klapky ve většině situací uzavřeny a přeplňovaný osmiválec zůstává akusticky v pozadí – to je přínosné při cestování na dlouhé vzdálenosti a pro pohodlí cestujících na zadních sedadlech. V režimech „S“ (Sport) a „M“ (Manual) se otvírají výfukové klapky dříve a spontánněji, zejména pokud řidič upřednostňuje dynamický styl jízdy. Výsledkem je ještě pregnantnější zvuk motoru s emocionálním zabarvením, které je pro značku AMG typické.

Výroba motorů v manufaktuře AMG

Stejně jako všechny motory AMG je i osmiválec biturbo modelu S 63 AMG montován ručně v manufaktuře AMG pro výrobu motorů, při dodržování nejpřísnějších standardů kvality. Vysoce kvalifikovaní technici vyrábějí v Affalterbachu motor M 157 podle filozofie „one man, one engine“. Štítek motoru AMG s podpisem technika, který jej smontoval, je pro AMG nejen typickým dokladem nejvyšší preciznosti a kvality výroby, ale i poukazem na neporovnatelnou „DNA“ sportovní značky aut omobilky Mercedes-Benz.

Lithium-iontový akumulátor ušetřil více než 20 kilogramů

Po SLS AMG Coupé Black Series je S 63 AMG druhým vysokovýkonným automobilem AMG, u něhož nahradil lithium-iontový akumulátor konvenční spouštěcí akumulátor. Nová technologie nabízí v porovnání s dosavadním řešením četné přednosti. S kapacitou 78 A.h nahradil lithium-iontový akumulátor jak spouštěcí, tak i podpůrný akumulátor, z čehož plyne úspora hmotnosti více než 20 kilogramů. Výkonný zásobník elektrické energie je relativně odolný vůči chladu a má kompaktní rozměry. S 63 AMG je prvním velkosériově vyráběným vozidlem na světě s tímto druhem akumulátoru.

Sedmistupňová sportovní převodovka AMG SPEEDSHIFT MCT

Nejvyšší individualita a dynamika na míru – to jsou přednosti sedmistupňové sportovní převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT. Tři jízdní režimy „C“ (Controlled Efficiency), „S“ (Sport) a „M“ (Manual) nabízejí řidiči volbu osobního nastavení převodovky. V komfortním jízdním režimu „C“ je aktivní funkce ECO Start-Stop, která vypíná osmiválec u stojícího vozu. Řidič si navíc v režimu „C“ užívá komfortní charakteristiky řazení s měkkými přechody. Vůz se v tomto nastavení rozjíždí zásadně na druhý převodový stupeň.
V režimech „S“ a „M“ reagují motor a převodovka podstatně agilněji. Funkce ECO Start-Stop je navíc vypnutá. Díky krátkodobému a přesně definovanému přerušení zapalování a vstřikování při plném zatížení řadí převodovka rychleji s emocionálnějším zvukovým doprovodem.

Pohon všech kol AMG 4MATIC se sportovní charakteristikou

Na přání dodávaný pohon všech kol AMG 4MATIC se sportovní charakteristikou rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 33:67 %. Důraz na zadní nápravu je zárukou vysoké jízdní dynamiky, která je pro AMG typická, stejně jako nejvyšší míry radosti z jízdy a zlepšení hodnot zrychlení z klidu. Pohon všech kol navíc zvyšuje bezpečnost jízdy na mokrém povrchu nebo v zimních podmínkách. Optimální trakci zaručuje lamelová spojka se svorností 50 Nm, která umožňuje zejména při jízdě na sněhu a ledu plně využívat potenciál přenosu hnací síly prostřednictvím čtyř poháněných kol.

Technickým základem pohonu všech kol AMG 4MATIC je rozdělovací převodovka s výstupem k poháněné přední nápravě. Rozdělovací převodovka nezabírá žádný dodatečný prostor, protože je prostorově úsporně integrována do sportovní sedmistupňové převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT. Točivý moment je přenášen na přední nápravu prostřednictvím kloubového hřídele. Přenos hnací síly z diferenciálu přední nápravy na levý přední hnací hřídel zajišťuje předlohový hřídel, který vede hermeticky uzavřeným kanálem skrz olejovou vanu motoru. Kompaktní konstrukce s optimalizovanou hmotností zvyšuje hmotnost vozu celkem jen o 70 kilogramů, což se příznivě odráží v hodnotách spotřeby paliva a emisí.

Všechny varianty S 63 AMG jsou standardně vybaveny stabilizačním systémem ESP s asistentem pro zvyšování jízdní dynamiky při průjezdu zatáčkou. Cílené krátké přibrzďování vnitřního zadního kola způsobuje definované natočení vozidla a zvyšuje agilitu při dynamickém průjezdu zatáčkou. Tím je eliminována nežádoucí nedotáčivost po natočení volantu při vjezdu do zatáčky.

Dvě varianty podvozku: AIRMATIC a MAGIC BODY CONTROL

V modelu S 63 AMG 4MATIC nalézá uplatnění sportovní podvozek AMG RIDE CONTROL. Vzduchové odpružení AIRMATIC je u něj kombinováno se systémem adaptivního tlumení ADS PLUS. Novinkou je plynulá změna charakteristiky tlumičů nezávisle na sobě ve fázi stlačování a roztahování. Tlumiče se díky tomu mohou ještě lépe přizpůsobovat jízdním podmínkám a stavu vozovky. Stisknutím tlačítka má řidič u podvozku na výběr mezi režimy „Comfort“ a „Sport“. Exkluzivně pro S 63 AMG 4MATIC byla vyvinuta specifická kinematika přední nápravy s větším odklonem kol a příčným zkrutným stabilizátorem o větším průměru, jakož i tužší lůžka pomocného rámu zadní nápravy. Tato opatření optimalizují agilitu vozidla při dynamickém stylu jízdy. Ve spojení s nově vyvinutou přední nápravou a speciálně nastaveným pohonem všech kol přináší S 63 AMG 4MATIC do svého segmentu novou dimenzi jízdní dynamiky.

S 63 AMG s pohonem zadních kol disponuje sportovním podvozkem AMG na základě systému MAGIC BODY CONTROL. Nová třída S dokáže jako první automobil na světě s předstihem rozeznávat nerovnosti vozovky. Jakmile stereokamera systému snímání povrchu vozovky ROAD SURFACE SCAN zaznamená nerovnosti, připraví systém MAGIC BODY CONTROL předem podvozek na tuto situaci. I v tomto případě má řidič na výběr dva režimy činnosti podvozku „Comfort“ a „Sport“. Specifická elastokinematika AMG zajišťuje přímější reakce vozidla při dynamické jízdě. Obě varianty podvozku modelu S 63 AMG nabízejí přitom pověstný komfort Mercedesů při cestování na dlouhé vzdálenosti.

Dokonalým doplňkem je také elektromechanické sportovní parametrické řízení AMG s variabilním převodem, které výrazně zlepšuje ovladatelnost a agilitu vozidla při zachování bezpečnosti jízdy ve vysokých rychlostech. Sportovní parametrické řízení AMG pracuje při nastavení podvozku „Comfort“ komfortně, tedy s vyšším účinkem posilovače řízení. Naproti tomu při nastavení podvozku „Sport“ se může řidič spolehnout na sportovně tuhé řízení, které poskytuje lepší kontakt s vozovkou. Zpětná vazba a preciznost řízení profitují z pevně naprogramovaných charakteristik posilovače řízení.

Důsledně lehká konstrukce kol AMG z lehké slitiny

Model S 63 AMG používá poprvé výhradně kovaná kola AMG z lehké slitiny, která jsou lehčí a zároveň pevnější. Výsledkem je méně neodpružených hmot, což přináší výhody v oblasti ovladatelnosti a citlivosti odpružení. S 63 AMG jezdí standardně na kolech AMG s titanově šedým lakem a leštěným povrchem, která mají rozměry 8,5 x 19 vpředu a 9,5 x 19 vzadu. Rozměry pneumatik jsou 255/45 R 19, resp. 285/40 R 19.

Na přání se dodávají kovaná kola AMG z lehké slitiny, s titanově šedým lakem a leštěným povrchem, s rozměry 8,5 x 20 vpředu, resp. 9,5 x 20 vzadu, a s pneumatikami 255/40 R 20 vpředu, resp. 285/35 R 20 vzadu. Kola AMG mají velmi kvalitní, kované a plně integrované kryty šroubů pro upevnění kol. Jejich tvar připomíná upevnění kola centrální maticí, které je běžné v motoristickém sportu. Logo AMG je integrováno esteticky zdařilým způsobem do jednoho z 10 paprsků. Tato kola AMG jsou na přání lakována matně černou barvou s leštěným okrajem ráfku. Alternativně je k dispozici varianta v designu „Siena“ s 5 dvojitými paprsky ve stejných rozměrech, s leštěným titanově šedým lakem a černým krytem šroubů.

Vysokovýkonná brzdová soustava AMG s kotouči z keramického kompozitu poprvé na přání

Nejkratší brzdné dráhy a spontánní zpomalení jsou pro všechny vysokovýkonné automobily AMG samozřejmostí. Platí to i pro nový S 63 AMG, který je vybaven brzdovou soustavou AMG s optimalizovanou hmotností a odolností vůči klesajícímu brzdnému účinku při velkém zatížení. Na přání se poprvé dodává brzdová soustava AMG s kotouči z keramického kompozitu. Snížení hmotnosti o více než 20 procent se pozitivně projevuje na množství neodpružených hmot, čímž opět vzrůstá jízdní dynamika, agilita a jízdní komfort. Navíc se tyto kotouče vyznačují delší životností, odolávají korozi a disponují vyšší tepelnou stabilitou. Vysokovýkonná brzdová soustava AMG s kotouči z keramického kompozitu má vpředu kotouče s průměrem 420 milimetrů a lze ji rozpoznat podle loga „AMG Carbon Ceramic“ na speciálně lakovaných brzdových třmenech.

Design: spojení dynamiky a exkluzivity ve smyslných formách

Nový S 63 AMG zanechává skvělý dojem také svým vzhledem, který je energický, exkluzivní, dynamický a reprezentativní. Design vysokovýkonného sedanu je charakterizován zdařilým spojením pro Mercedesy typických smyslných tvarů, klasických proporcí a ladné siluety se stylistickými prvky, které jsou typické pro AMG. Velká, svislá a zřetelně trojrozměrně uspořádaná maska chladiče podtrhuje výjimečné postavení třídy S. Napínavý kontrast přitom vytváří přední nárazník se třemi velkými otvory pro přívod chladicího vzduchu. Přední nárazník s leskle černými mřížkami má tvar stylizovaného písmene „A“, který je pro vozidla AMG rovněž typický, a zdůrazňuje exkluzivitu a sílu modelu S 63 AMG. Leskle černé aerodynamické prvky na bočních otvorech pro přívod vzduchu optimalizují proudění vzduchu k chladicím modulům. Jejich design je známý z motoristického sportu. Trojrozměrně tvarovaný přední spoiler s povrchem chromovaným ve stříbrném odstínu snižuje vztlak.

Obložení bočních prahů s trojrozměrnými, stříbřitě chromovanými ozdobnými lištami vůz opticky snižuje a na bocích vytváří napětí s typickou klesající linií. Pro AMG jsou charakteristická velká kola z lehké slitiny, za nimiž jsou viditelné části vysokovýkonné brzdové soustavy AMG. Nápisy „V8 BITURBO“ na předních blatnících, v nové moderní grafické úpravě, poukazují na osmiválcový vrcholný model. Novým písmem je ztvárněno také typové označení „S 63 AMG“ na zadním víku. Záď je dynamicky zakončena nejen černým vloženým difuzorem se stříbřitě chromovanou ozdobnou lištou, ale i dvěma chromovanými dvojitými koncovkami sportovní výfukové soustavy AMG s výfukovými klapkami.

Interiér: fascinace v oblasti výbavy, designu a kvality

Stejně jako u vnějšího designu fascinuje také v interiéru modelu S 63 AMG kombinace sportovně exkluzivní atmosféry skutečného automobilu AMG s klasickými hodnotami Mercedesu. Těmi jsou především větší rozměry interiéru, nová logika ovládání, vylepšená ergonomie, komfort ovládání, bezpečnost, atraktivita a jeho celková estetika. Nově vyvinutá sportovní sedadla AMG s elektrickým seřizováním, pamětí pro uložení polohy a vyhříváním nabízejí řidiči a spolujezdci vpředu lepší boční vedení. Jemná kůže Nappa v designu AMG V8 s perforací a plaketami AMG v opěradlech sedadel vpředu a vzadu vytvářejí v interiéru vybranou a luxusní atmosféru. Vyražené logo na loketní opěrce přední středové konzoly patří mezi výjimečné prvky výbavy stejně jako velmi kvalitní analogové hodiny v designu IWC, jež mají poprvé trojrozměrné, frézované kovové ručičky a kovové ozdoby na ciferníku.

Sportovní volant AMG s výrazně tvarovaným věncem, potaženým perforovanou kůží v místě držení, a hliníkovými páčkami pro manuální řazení umožňuje dokonalé ovládání vozidla. V typickém designu AMG se prezentuje také barevný displej TFT s vysokým rozlišením v roli sdruženého přístroje AMG se dvěma kruhovými přístroji. Dobře známé je nejen grafické zpracování písma v typickém stylu AMG a červeno-stříbrná kombinace na ručičkách, ale i logo AMG na rychloměru se stupnicí do 330 km/h (vlevo) a nápis „V8 BITURBO“ v otáčkoměru (vpravo).

Kdo si zvolí v hlavním menu AMG nabídku „Warm up“, bude informován o teplotě motorového a převodovkového oleje prostřednictvím dvou kruhových přístrojů. Konfigurace vozidla, například aktivace požadovaného režimu pro činnost převodovky a podvozku, se nastavuje v nabídce hlavního menu AMG „Setup“ prostřednictvím tlačítek na středové konzole. Vizuální zpětnou vazbu podává řidiči animovaný S 63 AMG na displeji TFT mezi rychloměrem a otáčkoměrem. V horní části displeje je umístěn trvalý ukazatel zařazeného převodového stupně a v režimu manuálního řazení převodovky „M“ také doporučení pro zařazení vyššího převodového stupně. U spodního okraje se zobrazuje aktivovaný režim převodovky, režim ESP® a nastavení podvozku.

K sériové výbavě všech modelů S 63 AMG patří (výběr):

  • sledování pozornosti řidiče ATTENTION ASSIST
  • asistent pro prevenci kolizí COLLISION PREVENTION ASSIST
  • COMAND Online
  • PRE-SAFE PLUS
  • vysokovýkonné světlomety LED
  • 10 reproduktorů s basovým systémem Frontbass
  • prahové lišty AMG
  • podlahové rohože AMG
  • sportovní pedály AMG z kartáčované ušlechtilé oceli s pryžovými nopy
  • dekorační osvětlení
  • metalický lak

Zájemci o větší individualizaci mají na výběr prvky výbavy na přání z programu AMG Performance Studio (výběr):

  • vnější paket AMG Carbon
  • vysokovýkonná brzdová soustava AMG s kotouči z keramického kompozitu
  • kryt motoru AMG Carbon
  • volant AMG Performance obšitý černou kůží Nappa/DINAMICA
  • ozdobné prvky AMG Carbon/černý klavírní lak
  • červeně lakované brzdové třmeny
  • „Inteligentní jízda“: nová měřítka v oblasti bezpečnosti

Také v oblasti aktivní a pasivní bezpečnosti stanovuje S 63 AMG nová měřítka. To, co před deseti lety začalo systémem PRE-SAFE a pokračovalo systémem DISTRONIC PLUS, vede dnes k nové dimenzi jízdy automobilem, v níž splývá komfort s bezpečností.

Mercedes-Benz tomu říká „Intelligent drive“. Nová třída S je ještě pohodlnější a bezpečnější díky celé řadě nových systémů, mezi něž patří paket asistenčních systémů Plus a asistent nočního vidění Plus.

Světová premiéra a uvedení na trh v září 2013

Nové S 63 AMG oslaví světovou premiéru v září 2013 na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem a ještě v září bude uveden na trh.

[nggallery id=2371]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru