Ford ve svém montážním závodu v německém Kolíně nad Rýnem zahájil výrobu nového modelu Ford Fiesta ST. Jedná se o první sériovou Fiestu, která zvládne akceleraci 0–100 km/h za méně než sedm sekund!

Vývoj nové Fiesty ST probíhal v režii oddělení Ford Team RS, které je evropskou odnoží skupiny Global Performance Vehicle v rámci Ford Motor Company. Evropskou verzi nové Fiesty ST pohání přeplňovaný zážehový motor 1.6 EcoBoost o výkonu 134 kW a točivém momentu 240 Nm. Vůz s ním dokáže akcelerovat z klidu na 100 km/h za 6,9 vteřin a vyvinout nejvyšší rychlost 220 km/h. Přitom má kombinovanou spotřebu jen 5,9 l/100 km a emise CO2 138 g/km*.

Pro model ST Ford osadil vyhlášený globální podvozek nové Fiesty novým řízením, odpružením a tlumením i brzdami. Zdokonalený systém stranového přesměrovávání točivého momentu (Torque Vectoring Control, TVC) a třístupňový elektronický stabilizační program (Electronic Stability Control, ESC) přispívají k opojnému, ale současně bezpečnému zážitku z jízdy.

 

„Nová Fiesta ST je velmi moderní sportovní automobil, který staví na více než třicetileté tradici rychlých Fiest a globálním vývojovém procesu,“ řekl Juergen Gagstatter, šéfkonstruktér programu sportovních vozů ve Ford of Europe. „Tento vůz je významným krokem vpřed z hlediska jak naší hrdé tradice výkonných motorů a dynamických podvozků, tak snižování spotřeby paliva a emisí.“

Nová sportovní Fiesta ST kráčí ve stopách legendárních modelů Fiesta XR2, XR2i, RS1800, RS Turbo a ST první generace; díky vyspělému motoru s přeplňováním, přímým vstřikováním a proměnným časováním má lepší zrychlení i vyšší maximální rychlost než Ford Focus ST170 z roku 2002. Ford počítá s uvedením Fiesty ST druhé generace rovněž na trhy v Severní Americe, Asii a Tichomoří.

Nový model v evropské specifikaci se odlišuje od jiných Fiest mřížkou chladiče se vzorem včelích pláství, dramaticky tvarovaným zadním nárazníkem se stylizovaným difuzorem a také sedadly Recaro, která budou dodávána v rámci sériové výbavy.

Ve výbavě nové Fiesty ST nechybí systém MyKey, což je exkluzivní technologie značky Ford podporující bezpečnější způsob jízdy a omezující prostor k riskantnímu chování za volantem, a SYNC s hlasovým ovládáním a automatickým tísňovým voláním. Tato funkce v případě nehody zprostředkuje posádce vozu spojení s místním dispečinkem záchranného systému.

V ČR se nový Ford Fiesta ST představí na přelomu prvního a druhého čtvrtletí 2013.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.