Automobilka Lexus odhalila první fotografie svého zcela nového středně velkého crossoveru prémiové třídy. Nápadný design nového NX bude moci veřejnost poprvé zhodnotit naživo 20. dubna v rámci mezinárodního autosalonu v Pekingu 2014.
NX je prvním zástupcem značky Lexus v segmentu středně velkých SUV. Svým ostře vyhraněným designem plným emocí míří zejména na zcela nové zákazníky. Průkopnický model přinášející markantní designové prvky a špičkové technologie nastaví nové standardy i budoucím modelům značky.
Na autosalonech ve Frankfurtu a Tokiu v roce 2013 se dostalo vřelého přijetí oběma koncepčním vozům LF-NX (LF označuje Lexus Future), ze kterých design sériové verze NX velkou měrou vychází.
Design exteriéru
Lexus NX byl navržen tak, aby vypadal jako odlitý z jediného kusu kovu. Pod jeho nápadně rozšířenými podběhy se ukrývají 17“ nebo 18″ kola, s nimiž vůz získává svůj přikrčený atletický postoj. Z ostře řezaných partií nejvíce zaujme charakteristická maska chladiče Lexus ve tvaru vřetene, jejíž dravost je podtržena pokrokovými LED světlomety i světly pro denní svícení. Maska ve tvaru vřetene hladce navazuje na plasticky tvarovanou kapotu, čímž dává vyniknout vysoce kontrastnímu vyjádření ploch s důrazem na hloubku.
Při pohledu z boku je okamžitě patrná typická silueta vozů Lexus, a to díky posunutí linie střechy směrem do zadní části vozu pro maximální optický účinek. K prémiovému charakteru a hladkému zpracování boků přispívá i pokrokově řešené vnější zpětné zrcátko nebo mechanizmus vnějších klik se skrytou vložkou zámku a integrovaným osvětlením.
Zadní partie zdůrazňují sdružená světla charakteristického tvaru ‘L’, opět používající LED technologii. Karoserie v zadní části reflektuje tvary vřetene z čela vozu.
Design interiéru
Atraktivní design interiéru NX by slušel i sportovnímu vozu. Přístrojový štít vysoce plastických tvarů skvěle doplňuje ostře řezané rysy v exteriéru.
Dynamické schopnosti NX stvrzuje sportovní volant s tlustým věncem, přičemž k atraktivnímu provedení kabiny přispívají i kontrastní dekory. Při návrhu kabiny byl kladen důraz na celkový vnitřní prostor a uspořádání sedadel.
Design interiéru vozů Lexus staví na intuitivní spolupráci s ovládacími prvky, přístroji a technologiemi rozhraní člověk-stroj (HMI). NX je dalším vozem značky Lexus, jenž aplikuje rozdělení na dvě samostatné zóny, tj. zónu sloužící k zobrazování a zónu sloužící k ovládání.
Technologie
Lexus NX představuje vysoce hospodárný hybridní pohon kombinující zážehový motor a elektromotor (verze NX 300h), dále první přeplňovaný zážehový motor 2,0 l ve voze značky Lexus (verze NX 200t), resp. atmosférický zážehový motor v modelu NX 200. U všech motorizací bude možné volit mezi pohonem všech kol nebo poháněnou přední nápravou.
NX rovněž přináší celou řadu pokrokových palubních technologií, jako např. přihrádku umožňující bezdrátové dobíjení mobilních přístrojů (poprvé u značky Lexus), nový design sdruženého ovladače „Remote Touch“ s dotykovým ovládáním, panoramatické sledování situace kolem vozidla (Panoramic View Monitor) a komplexní multifunkční displej, včetně senzoru bočního zrychlení (novinka u značky Lexus) a ukazatele plnicího tlaku (NX 200t), head-up displej s projekcí na přední sklo, systém pro sledování slepých úhlů a systém RCTA upozorňující na projíždějící vozidla během couvání.
Hlavní konstruktér modelu NX Takeaki Kato uvedl, že NX byl koncipován jako vůz určený především k aktivnímu městskému životu. „Ve všech fázích vývoje jsme vycházeli z pohledu cílové skupiny, kterou jsou mladí zájemci žijící ve městech, hledající vůz prémiové kategorie.“