Dnes na tiskové konferenci pařížského autosalonu informoval evropský prezident Hondy Manabu Nishimae o rozšíření modelové řady Honda o zcela nový model Civic v provedení kombi a potvrdil uvedení nového modelu Civic Type R pro Evropu v roce 2015.
Nový model Civic v provedení „kombi“
Honda představí nový derivát od evropského modelu Civic v karosářském provedení kombi. Koncept modelu bude představen v příštím roce.
Civic Type R pro Evropu
Vzrušující sportovní produkty jsou součástí DNA Hondy. Kromě uvedení nového NSX Honda potvrdila vývoj zcela nového vozu Civic Type R pro Evropu. Provedení Type R má mezi zákazníky Hondy nadšené příznivce a nový model bude i nadále usilovat o to, aby stanovil nové standardy týkající se výkonu a ovládání. Zcela nový Type R je vyvíjen speciálně pro evropský trh s využitím technologií vzniklých na základě účasti společnosti Honda na šampionátech World Touring Car Championships (WTCC) a jeho ambicí je, aby byl nejrychlejším vozem s pohonem předních kol na závodním okruhu Nürburgring. Uvedení tohoto nového modelu je plánováno na rok 2015.
Nový evropský model CR-V a Civic vybaven dieselovým motorem 1.6 i-DTEC
Pan Nishimae dnes informoval o tom, že nedávno uvedený evropský model CR-V bude vybaven novým dieselovým motorem Honda 1.6 i-DTEC. Tento model bude uveden v průběhu roku 2013.
Do konce roku 2012 bude motor 1.6 i-DTEC k dispozici i v modelu Honda Civic. Tento motor bude mít ve své třídě nejnižší emise CO2 na úrovni 94 g/km a Civic bude díky němu představovat mimořádně vyváženou kombinaci výkonu a hospodárnosti. Civic tak bude mít nejlehčí motor ve své třídě a s točivým momentem 1 500 ot./min nabídne výjimečné spojení výkonu, svižného ovládání a nízkých emisí.
Jedná se o první motor ze série Honda Earth Dreams Technology a Honda v příštích 3 letech takto zmodernizuje veškeré stávající motory, které nabízí v Evropě.
Evropský Civic se zúčastní závodu WTCC od října 2012
Vůz Civic pro WTCC, který vyvinul závodní tým Honda JAS, bude mít premiéru v říjnu na závodě v Suzuce. Závodní vůz testuje Gabriele Tarquini a řidičem bude Tiago Monteiro. Honda je z návratu do závodů nadšená a oba jezdci se budou účastnit závodů v průběhu celé sezony 2013.
Nová řada hybridních technologií
Honda je pevně přesvědčena o tom, že hybridní technologie budou hrát klíčovou úlohu při snižování emisí CO2. Využije přitom svých zkušeností s hybridními technologiemi a představí tři nové hybridní systémy. Každý systém bude mít unikátní vlastnosti a jejich využití bude odrážet různé potřeby zákazníků.
Za prvé bude Honda nadále rozvíjet svou koncepci lehkého kompaktního hybridního systému s jedním motorem s cílem dosáhnout u všech hybridních vozidel prvotřídní hospodárnosti ve spotřebě paliva. Díky optimalizaci výkonu motoru a akumulátoru a nově vyvinuté převodovce bude možné rozšířit nabídku elektromobilů s nulovými emisemi.
Honda také vyvíjí nový silnější hybridní systém se dvěma motory pro středně velká vozidla.
V neposlední řadě pak představí vysoce efektivní a vysoce výkonný hybridní systém se třemi motory Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All Wheel Drive), zaměřený na jízdní výkon. Tato technologie bude použita v novém NSX.
Honda věří, že tato řada nových hybridních technologií přinese bezkonkurenční jízdní vlastnosti a spotřebu paliva.
Další generace elektromobilů s palivovými články pro Evropu
Honda považuje elektromobily s palivovými články jako jedinou skutečně šetrnou technologii vůči životnímu prostředí, a z tohoto důvodu se pokusila získat vedoucí postavení v oblasti výzkumu a vývoje a v prodejích v tomto segmentu. Uvedení FCX Clarity v roce 2008 potvrdilo pokrok společnosti Honda v této oblasti. Počínaje rokem 2015 představí Honda zcela nový elektromobil s palivovými články, na němž předvede významný technologický pokrok a snížení nákladů, jichž Honda dosáhla od uvedení FCX Clarity v roce 2008. Tento model bude uveden v Japonsku, USA a Evropě.
Tisková zpráva/-PS-