Mercedes-Benz třídy G se sice vyrábí už 38 let, ale teprve teď slaví 300 tisíc vyrobených kusů. Jeho oblíbenost totiž roste až teď v posledních letech, ke konci výroby jeho první generace. Vždyť v minulém roce bylo prodáno na 20 tisíc vozů.
Géčko je v současnosti nejdéle stále vyráběným autem na světě a teď na sklonku života navíc také pořádně stylovým. Značka představuje jednu exkluzivnější verzi za druhou, tak například šestikolové AMG 6×6, čtyřkolové monstrum 4×4² a nebo superluxusní limitovaná edice Maybach Landaulet.
300tisícovým jubilantem se ale stal vcelku „obyčejný“ Mercedes-Benz třídy G 500, avšak lakovaný v exkluzivní modré metalíze designo mauritius blue kombinované s černou kůží čalouněným interiérem s bílými švy. Auto dostalo do vínku také off-roadový paket s 16″ litými koly obutými do celoročních pneumatik s vyšším vzorkem či s výrazným střešním nosičem. Takovou podobu si vybrali přímo sami fanoušci značky na facebooku. Automobil není určen pro žádného zákazníka, ale bude sloužit automobilce k propagačním účelům.
Na trh už se ale chystá nová generace. Vyžádaly si to čím dál přísnější emisní předpisy. Mercedes-Benz ale slibuje, že charakter auta zůstane zachován, základem bude prý stále rámová konstrukce, kterou překryje pro třídu G typická hranatá karoserie. Nová generace má používat lehčí a modernější materiály, takže se očekává určitá dieta. Pod kapotu se dostanou také nové motory, například zcela nové řadové šestiválce. Géčko tedy naštěstí nečeká stejný scénář jakého se minulý rok dočkal Land Rover Defender.