Mercedes-Benz, lépe řečeno jeho divize sportovních vozů Mercedes-AMG, se nechal inspiroval podobným konceptem, který funguje už dlouhá léta u Audi. Ostré modely nabízejí ve dvou různých výkonových verzích. Aktuálně vám představujeme nejnovější výtvor Mercedes-AMG E 43 4Matic, který je takovou předzvěstí plnotučného AMG s osmiválcem.
Oproti standardnímu modelu třídy E nabídne E 43 pozměněný vzhled, ale především výkoný přeplňovaný šestiválec. Dvojicí turbodmychadel přeplňovaný benzinový šestiválec o objemu tří litrů nabídne maximální výkon 401 koní (295 kW) při 6 100 ot./min a 520 Nm dostupných v rozmezí od 2 500 do 5 000 ot./min. Maximální rychlost éčka, které v této specifikaci váží 1765 kg, je elektronicky omezená na 250 km/h. Pokud se chcete lehce zasnít, výrobce udává spotřeba v kombinovaném evropském cyklu pouhých 8,3 l/100 km.
Pro třílitrový šestiválec je samozřejmostí spárování s s devítistupňovou automatickou převodovkou. V základní výbavě pak najdete také výborný systém vzduchového odpružení Airmatic, který doplňuje pohon všech kol. Inženýři slibují určitou hravost v jeho nastavení, tu slibuje především poměr přenášeného výkonu 31:69 ve prospěch zadní nápravy. Ruku v ruce se vzduchovým podvozkem jde také systém jízdních režimů. Tohle AMG by mělo zvládat cestu do práce a do školky stejně dobře jako každé jiné Éčko. V Mercedes-AMG mysleli také na prvek, který vás zabrzdí v rozletu, brzdy jsou zvětšené a dostaly přídavné odvětrávání.
V rámci individualizace interiéru dostal Mercedes-AMG E 43 4Matic nová sportovní sedadla doplněná o červené bezpečnostní pásy. Dále si můžete všimnout kovových pedálů, sportovního volantu a přístrojového štítu AMG. Lehké změny exteriéru reprezentují pozměněné nárazníky, pěti paprskové disky o velikosti 19″, vzadu najdete difuzor, decentní spoiler a dvě dvojité koncovky výfuku.
Nový model se oficiálně představí na autosalonu v New Yorku, v showroomech se na něj můžete těšit od září tohoto roku.