Lexus oznámil ceny nové generace modelu IS

Autor: Pavel Srp - 27. 5. 2013


České zastoupení automobilky Lexus dnes oznámilo ceny nové generace modelové řady Lexus IS.

IS 250

Nové IS 250 se zážehovým vidlicovým šestiválcem 2,5 l o výkonu 152 kW / 207 k DIN při 6 400 ot/min a točivým momentem 250 Nm při 4 800 ot/min. a pohonem zadních kol akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,1 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 225 km/h. Pohonná jednotka V6 o zdvihovém objemu 2499 cm3 s řetězovým rozvodem DOHC a 24 ventily se vyznačuje mimořádně nízkou hmotností a malými rozměry, používá přímé vstřikování D-4 a proměnné časování ventilů Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent).

Model IS 250 používá šestistupňovou automatickou převodovku Super ECT s jemným odstupňováním převodových stupňů, která je vybavena funkcí sekvenčního řazení v manuálním režimu. Nabízí řadu technických vylepšení, jako např. rychlejší přeřazování, rychlejší přemostění měniče točivého momentu a používání automatických meziplynů při řazení dolů, s podporou různých jízdních režimů nastavitelných přepínačem Drive Mode Select.

Lexus IS 250 v bohaté základní výbavě Comfort je nabízen za cenu 799 000 Kč vč. DPH.

[nggallery id=1841]

IS 300h

Nové IS 300h je vybaveno pohonem Lexus Hybrid Drive druhé generace, a prakticky tak potvrzuje zasazení automobilky o další vývoj technologie plně hybridního pohonu; tato varianta přináší výrazné snížení spotřeby paliva a emisí CO2, NOx i pevných částic bez kompromisů v otázkách výkonu.

Plně hybridní soustava pohonu kombinuje výkonný elektromotor (105 kW / 143 k) s nově vyvinutým zážehovým čtyřválcem 2,5 l (133 kW / 181 k) používajícím Atkinsonův cyklus, systém vstřikování paliva D-4S nové generace, časování ventilů Dual VVT-i a vysoce hospodárný systém recirkulace výfukových plynů (EGR).

Celkový systémový výkon činí 164 kW / 223 k a přenáší se na zadní kola prostřednictvím bezestupňové převodovky E-CVT (Electric Continuously Variable Transmission). Novému Lexusu IS 300h dodává potřebnou dynamiku, kdy vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 8,3 s a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h.

Nový plně hybridní Lexus na druhé straně vykazuje průměrnou spotřebu paliva jen 4,3 l/100 km a v dané třídě špičkové emise CO2 na úrovni od 99 g/km.

Pohon Lexus Hybrid Drive byl speciálně navržen tak, aby zaručil mimořádně dlouhou životnost a nízké náklady na údržbu a zajišťuje modelu IS 300h výjimečně nízké celkové náklady vlastnictví vozu (Total Cost of Ownership – TCO).

Hnací ústrojí nevyžaduje žádnou spojku; není zapotřebí ani startér a alternátor – po dobu životnosti vozidla tak není třeba tyto komponenty servisovat ani měnit; rozvodový řemen, tradičně používaný v jiných vozech, byl nahrazen bezúdržbovým rozvodovým řetězem.

Technologie pohonu Lexus Hybrid Drive má příznivé dopady i na opotřebení brzd a pneumatik. Díky rekuperačnímu brzdění, které zajišťuje až polovinu veškeré brzdné síly při brzdění, se výrazně snižuje opotřebení brzdového obložení i kotoučů. IS 300h během prvních 90 000 km provozu nevyžaduje výměnu brzdových kotoučů, pouze jednu sadu nových předních brzdových destiček.

Podstatně delší je i životnost pneumatik IS 300h. Tlak v pneumatikách, který je v případě hybridních vozů o 20 % vyšší, pomáhá snižovat opotřebení bočnic pneumatiky; opotřebení běhounu pneumatik zase napomáhá snižovat hladký a lineární přenos výkonu i rovnoměrné rozložení hmotnosti vozu. V průběhu 90 000 km je tak zapotřebí pouze jedna sada nových pneumatik.

Baterie plně hybridního pohonu byla přísně testována z pohledu výkonu i životnosti na základě více než 15 let praktických zkušeností z provozu. Byla navržena tak, aby spolehlivě sloužila po celou dobu životnosti celého vozidla.
Při zvážení dlouhé životnosti komponent a nižších nákladů na servisní práce se očekává, že náklady na údržbu IS 300h budou vůbec mezi nejnižšími ve třídě.

Nový Lexus IS 300h ve výbavě Comfort startuje na ceně 899 000 Kč vč. DPH.

[nggallery id=1995]

Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru