Ještě před oficiálním startem švýcarského autosalonu jsme vám ukázali finální podobu Bugatti Chiron a také základní technické specifikace. V rámci prvního dne autosalonu byly však pomyslné misky vah vyrovnány. A kým jiným, než švédským výrobcem supersportů Koenigsegg.

Koenigsegg Regera 5

A díky novému modelu Regera si je Christian von Koenigsegg nahnul o něco více směrem severských zemí. Koenigsegg Regera je asi tím nejzběsilejším hybridním vozem, jaký můžete najít. Kombinuje totiž pětilitrový osmiválec s výkonem 1 115 koní a tři elektromotory s výkonem přes 700 koní. Zatímco dvoutunového drobečka v podobě Bugatti Chiron dává do pohybu čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec s 1 500 koňmi. Regera sází na hybridní kombinaci bez klasické převodovky (!) s výkonem nepatrně překračujícím hranici 1 500 koní. To nejdůležitější však přišlo po zveřejnění informací ohledně hmotnost. Pohotovostní hmotnost je i přes přítomnost baterií pouhých 1 590 kilogramů.

V tuhle chvíli se Chiron shovává někde hodně hluboko v garážích doufajíc, že se nedostane bok po bok novému Koenigseggu. Tenhle souboj by totiž dost pravděpodobně prohrál. I když bude dost záležet na délce trati. Díky pohonu pouze zadní nápravy bude na sprintu na 100 km/h maličko ztrácet. Chiron dá stovku za pod 2,5 sekundy, Koenigsegg podle naměřených údajů zvládne stejný sprint za 2,8 sekundy. Situace se však obrací ve vyšších rychlostech. Kupříkladu při zrychlování na 300 km/h je už Regera o téměř tři sekundy rychlejší.

Ještě něco málo k technicky zajímavému řešení v případě Regery. Pod karbonovou karoserii se o pohon stará motor V8 s dvojicí turbodmychadel schopných dopovat motor vzduchem pod tlakem 1,4 baru. Díky tomu má spalovací agregát výkon 1 115 koní při 7 800 otáčkách za minutu a maximum točivého momentu až 1 280. Jenže jako třešnička na dortu je ke klikové hřídeli přimontován elektromotor o výkonu 218 koní a 300 Nm točivého momentu a každé zadní kolo navíc ještě pohání další elektoromotor s 245 koňmi a 260 Nm. Kombinovaný výkon elektromotorů činí 707 koní a 820 Nm. Elektrické jednotky jsou poháněné soustavou akumulátorů o kapacitě 4,5 kWh a hmotnosti 90 kg. Přičemž baterie jsou údajně stavěné podle standardů platných pro mononoposty F1. Cenovka startuje na hodnotě 42,5 milionu korun českých a výroba tohoto modelu má být striktně omezována na pár kousků ročně.