Dva vozy Polo R WRC, dvě světové premiéry: Volkswagen vstoupí v roce 2013 do mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship) účastí v legendární Rallye Monte Carlo, která se pojede ve dnech od 15. do 20. ledna.
V sobotu 8. prosince 2012 byly v Monaku představeny přibližně 250 novinářům a hostům dva ostré vozy, soutěžní Polo o výkonu 232 kW (315 k) ve finální podobě včetně posádek, i jeho sportovní sériově vyráběná verze. Pět týdnů před prvním soutěžním nasazením na stejném místě přejelo Polo R WRC vyvinuté pro mistrovství světa v rallye přes symbolickou startovní rampu za velkého potlesku před slavným kasinem v Monte Carlu, a odstartovalo tak novou éru pro značku Volkswagen v motoristickém sportu. O několik minut dřív byla odhalena také silniční verze vozu Polo R WRC.
„Představení vozu Polo R WRC, který netrpělivě čeká na své první nasazení, je předzvěstí nové éry v motoristickém sportu pro značku Volkswagen. Mistrovství světa v rallye FIA WRC nabízí Volkswagenu příležitost prokázat své sportovní kvality v prostředí, v němž se naše vozy cítily vždy jako doma: na skutečných silnicích,“ říká Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva zodpovědný za vývoj. „Přitom však nepoužíváme výjimečné prototypy, ale Polo vycházející ze sériově vyráběného vozu. Tato blízkost k produktu a zákazníkovi hrála důležitou roli v našem rozhodnutí účastnit se této prestižní disciplíny globálního motoristického sportu.“
„Volkswagen se na mistrovství světa v rallye intenzivně připravoval a všichni členové týmu se již nemohou dočkat na první soutěže s Polem R WRC,“ říká Jost Capito, ředitel oddělení Volkswagen Motorsport. „Mistrovství světa v rallye je pro nás novou výzvou, s níž se hodláme konfrontovat za pomoci celé řady dobrých nápadů a silného týmu. Vsadili jsme na vynikající osobnosti, ať je to Sébastien Ogier, Jari-Matti Latvala, Andreas Mikkelsen nebo tým stojící v pozadí. Do vozu Polo R WRC jsme vložili 17 měsíců intenzivního vývoje, testování a mnoho inovací. A Polo je v mých očích navíc nádherným a atraktivním soutěžním vozem.“
Talentované posádky pro WRC
Značku Volkswagen bude v mistrovství světa v rallye 2013 za volanty vozů Polo R WRC reprezentovat exkluzivní sestava jezdců: Sébastien Ogier společně s navigátorem Julienem Ingrassiem (oba z Francie) a Jari-Matti Latvala se spolujezdcem Miikkou Anttilou (oba z Finska). Posádky Ogier/Ingrassia a Latvala/Anttila zahájí sezónu v rovném postavení. Obě mají na svém kontě sedm vítězství v seriálu WRC. „Po více než roce a půl příprav se už nemohu dočkat na start `Monte` za volantem Pola R WRC, abychom viděli, jak si stojíme v porovnání s konkurencí,“ říká Sébastien Ogier, který přešel ke značce Volkswagen v listopadu 2011 a pro něhož je „Monte“ domácí soutěží. Jeho týmový kolega Jari-Matti Latvala, který se letos v mistrovství světa v rallye umístil na třetím místě a je nováčkem v týmu Volkswagen, dodává: „Pro mě je Volkswagen nejlepší volbou ve snaze o dosažení jasného cíle: titulu mistra světa. Tým na mě zapůsobil svým odhodláním a skvělými mezilidskými vztahy. Každý jednotlivec dělá maximum, aby pomohl celému týmu k úspěchu. Na Monte se skutečně moc těším.“
Od Rallye Portugalska, čtvrtého podniku v letošním kalendáři mistrovství světa, plánuje Volkswagen nasazení třetího vozu. Za jeho volant usedne dvojnásobný mistr seriálu Intercontinental Rally Challenge (RC), juniorský jezdec Volkswagenu Andreas Mikkelsen (z Norska; jeho novým navigátorem je Mikko Markkula, z Finska). „Volkswagen je velmi ambiciózním týmem, který se během příprav na mistrovství světa v rallye vyvinul nevídaným způsobem,“ říká Mikkelsen. „Tým neponechal během projektu `Dakar` nic náhodě, a ukázal tím správný přístup k motoristickému sportu. Mohu se zde hodně naučit a v budoucnosti toho hodně dosáhnout.“
Volkswagen sestavil tým jezdců, který se může pochlubit jak zkušenostmi, tak ambicemi. Ogier (28 let), Latvala (27 let) a Mikkelsen (23 let) patří nejen mezi nejmladší, ale také mezi nejrychlejší jezdce na soutěžní scéně.
Volkswagen vstupuje do nové éry v motoristickém sportu
Je to obrovská výzva: nemilosrdný žár Střední Ameriky na jedné straně a mrazivé teploty Skandinávie na druhé straně. Mistrovství světa v rallye FIA WRC kombinuje v jedné disciplíně motoristického sportu nejen klimatické extrémy, ale také přináší rozmanitou škálu různých povrchů, z nichž všechny musí být zohledněny při vývoji vozu pro mistrovství světa v rallye. Povrchy sahají od asfaltu, šotoliny, bláta a sutě až po led a sníh. Seriál světových soutěží se těší velkému zájmu a úctě: společně s Formulí 1 je WRC považováno za jednu z nejdůležitějších globálních disciplín v motoristickém sportu. Rallye Monte Carlo je společně se závody 24 h Le Mans, Indy 500 a Velkou cenou Monaka jednou z nejslavnějších motoristických akcí na světě.
Silní partneři: R GmbH, Red Bull, Castrol a Michelin definují image
Společnost Volkswagen R GmbH propůjčila své jméno vozu Polo R WRC. Tato společnost je v rámci Volkswagenu zodpovědná za výrobu exkluzivních, sportovních vozů s důrazem na výkon, doplňky a kvalitu. Tato značka ukazuje svůj úzký vztah k motoristickému sportu od roku 2010: R GmbH byla mimo jiné hlavním sponzorem od zahájení pohárových závodů Volkswagen Scirocco R-Cup. V další fázi těsného partnerství reprezentují velká loga Red Bullu na vozech Polo R WRC nejen sponzorskou smlouvu, ale také intenzivní spolupráci mezi Volkswagenem a výrobcem energetických nápojů. Volkswagen a Red Bull sdílejí stejnou filozofii v oblasti marketingu a významu sportu – a již několik let ji realizují. Býci byli prominentním prvkem již na třech vítězných vozech Race Touareg během projektu „Dakar“. Junioři Red Bullu, „poháněni motory Volkswagen“, nastupují také v různých závodních seriálech Formule 3. Dalším dlouholetým partnerem Volkswagenu v motoristickém sportu je Castrol. Po společných projektech, jako byla Rallye Dakar, 24 h Nürburgringu a Formule 3, nyní podniká renomovaný britský výrobce automobilových maziv další velký krok společně se značkou Volkswagen. V oblasti pneumatik spolupracuje Volkswagen Motorsport úzce s francouzským výrobcem Michelin, který disponuje obrovskými zkušenostmi v mistrovství světa WRC.
Světová premiéra číslo dvě: silniční verze vozu Polo R WRC
Společně s vozem Polo R WRC (232 kW/315 k, 0-100 km/h za 3,9 sekundy, 1200 kg) pro mistrovství světa v rallye představil Volkswagen v Monaku také sériově vyráběnou variantu a jmenovce soutěžního vozu: Polo R WRC Street. Civilní verze soutěžní bestie má impozantní exteriér s bílým lakem, modrými/šedými pruhy, nárazníky ve stylu WRC a 18″ kola z lehké slitiny. Pod kapotou se může Polo R WRC pochlubit výkonným poháněcím ústrojím: motor 2.0 TSI poskytuje nejvyšší výkon 162 kW (220 k) a maximální točivý moment 350 N.m. Vůz díky tomu zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy. První vozy budou dodány v září 2013.
[nggallery id=1730]
Tisková zpráva/-PS-