Do Dubaje putovalo první upravené BMW i8 pro soukromého majitele

Autor: Anina Russová - 31. 3. 2015


Když automobilka BMW vypustila na světlo světa svou hybrodní specialitku s názvem i8, možná ani sama nečekala, s jakým úspěchem se setká. V současné době, pokud byste po i8 zatoužili, budete muset více než čtyři měsíce počkat než vám ji budou schopni dodat. Ale to už je docela dobré, před nějakou dobou byla prý čekací listina dovjnásobná. Ale nejspíše to neplatí pro všechny…

Když žijete v Abú Dhabí, nemůžete jezdit „jen tak něčím“. Tam je automobilový svět úplně někde jinde a i když nebudeme brát v potaz vozový park místní policie, která má ve svém portfoliu i8 už také, dech vám vezme už jen parkoviště před místní univerzitou. Určitě je vám tedy jasné, že i když si budete chtít pořídit třeba právě BMW i8, musí vypadat alespoň trochu jinak. Místní boháč, který si ji pořídil, se rozhodl pro spolupráci s německou tuningovou firmou Manhart Performance, která jako první upravenou i8 představila na loňské Essen Motor Show.

Úprava je to poměrně zajímavá. V prvé řadě byly z karoserie odstraněny typické modré prvky, které nahradily ty v zářivě žluté barvě, jejíž odstín mají u Manhart dokonce patentovaný. Sériová, ale funkční kola nahradila kola litá o palec větší. Vpředu tedy o rozměru 8,5 x 21 palců a vzadu 9,5 x 21 palců obutá do pneumatik Continental Conti Sport Contact.

Od původné supersportovní, ale ekologické koncepce se Manhart odchýlilli i použitím nového podvozku od KW, který i8 řádně snížil, výfukem od Akrapoviče nebo novými díly z karbonu. Bohužel nevíme, jak moc si pohráli s pohonem i8, ale u Manhart je takovým standartem nárůst výkonu o 100 až 200 koní, takže je jasné, že něco podobnéh se událo i v tomto případě. I když, sériových 362 koní a točivý moment 570 Nm je až až, v Dubaji prostě musíte zářit. A to i když stojí… :)

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru