Prototyp Volvo Concept Coupé je prvním představitelem nového směru, ve kterém design získal strategický význam, aby značce Volvo dodal více emocí.
„Náš transformační plán zahrnuje závazek posílit vnímání značky Volvo jako výrobce prémiových vozidel. Jedním z klíčových prvků této strategie je uvolnění emotivní síly našeho typického designu zaměřeného na člověka,“ říká Alain Visser, vrchní viceprezident pro marketing, prodej a služby zákazníkům ve Volvo Car Group. „Posílení prémiové image je klíčovým impulzem na naší cestě k dosažení ročního objemu 800 000 prodaných vozů. Zároveň upevní naši cenovou pozici vůči hlavním konkurentům v prémiovém segmentu.“
[nggallery id=2459]
Návaznost na poslední úspěchy
Prvním krokem na této cestě bylo představení modelu Volvo V40 v roce 2012. Pozitivní ohlas médií i zákazníků ukazuje, že společnost Volvo Cars patří mezi nejlepší v několika důležitých oblastech včetně designu.
Další urychlení procesu transformace bude usnadněno díky plánovanému zavedení nové modulární architektury.
Volvo Concept Coupé je prvním ze série tří konceptů, které představí možnosti v oblasti designu, jež nová modulární platforma (Scalable Product Architecture – SPA) přináší. Všechny tyto koncepty dláždí cestu pro představení zcela nového modelu Volvo XC90, k němuž dojde v roce 2014.
Technologie jako cesta k emocím
Nová, interně vyvinutá architektura a motory dodají značce více emocí, a to jak v oblasti designu exteriéru, tak v novém přístupu k vývoji interiérů, uživatelských rozhraní a konektivity.
„Unikátní přístup značky Volvo zaměřený na člověka a úmysl vdechnout designu automobilů více emocí se skvěle doplňují. Péče a zaměření na lidi, což jsou hlavní hodnoty společnosti Volvo Cars, jsou zároveň nedílnou součástí skandinávské kultury a životního stylu. Naším cílem je vyjádřit jejich význam výraznějším a charakteristickým designem, který je pro zákazníky v prémiovém segmentu mimořádně důležitým kritériem,“ vysvětluje vrchní viceprezident pro design ve skupině Volvo Car Group Thomas Ingenlath.
Design zvyšuje atraktivitu a prémiových charakter
Skutečně prémiové značky staví na komplexním mixu racionálních, kvalitativních parametrů a silných emocionálních hodnot, které jsou základem jejich atraktivity. Existuje několik příkladů značek, které se díky silnému důrazu na design změnily z mainstreamových na prémiové.
„Případové studie značek, jež absolvovaly podobnou cestu jako my, nám poskytují cenné informace ohledně mechanismů, které vedou zákazníky k tomu, aby určité zboží vnímali jako prémiové. To společně s našimi vlastními studiemi toho, jak lidé společnost Volvo Cars vnímají, se stává cenným základem pro vývoj designu našich vozidel,“ říká Alain Visser.
Racionální vlastnosti s přidanou emoční hodnotou
Emoční aspekt je důležitý také při plánování budoucnosti v těch oblastech, které jsou mezi zákazníky považovány za teritorium značky Volvo:
- Důraz na bezpečnost se posunul od zajištění bezpečnosti v případě nejhorších scénářů k vývoji systémů, které řidiči pomohou a zpříjemní mu používání vozidla.
- Moderní ekologické technologie dokážou kombinovat nízké emise a spotřebu paliva se zážitkem z jízdy – například ve formě důmyslné plug-in hybridní technologie.
- Klasická funkčnost překročila hranice praktičnosti. Společnost Volvo Cars se zaměřuje na vytvoření technologií zaměřených na člověka, které majitelům našich vozidel zjednoduší každodenní život v dnešní hektické době.
„Spolehlivost a funkčnost byla pro skandinávské konstruktéry vždy jednou z oblastí, v nichž nelze dělat žádné kompromisy. Zde na severu musejí vozy odolat nepříznivým podmínkám, které vyžadují velký důraz na detaily a kvalitu,“ je přesvědčen Thomas Ingenlath. Na závěr dodává: „Spojení těchto technologií s výrazným designem inspirovaným naším jedinečným skandinávským prostředím nám poskytne výhodu, jíž se žádný z našich konkurentů nedokáže vyrovnat. Dá se říci, že budeme pokračovat v tom, co značka Volvo dělala vždy. Chceme to však dělat mnohem lépe a vdechnout naší práci mnohem více emocí.“
[nggallery id=2460]
Tisková zpráva/-PS-