Poté, co se Buggyra definitivně prosadila prostřednictvím motorů Gyrtech na nejprestižnějších světových dálkových soutěžích kamiónů, Rally Dakar a Silk Way Rally, přišla na řadu stavba společného závodního speciálu.
K velkým hochům přibudou tlouštíci
Přestože k podepsání oboustranné dohody došlo teprve minulý týden, chtějí oba partneři představit prototyp závodního speciálu TATRA 815 – BUGGYRA (FAT BOY) již tento víkend v Mostě. „Doufám, že se vše stihne a vedle Davidova „velkého hocha“ (BIG BOY) představíme v Mostě i „tlouštíka“ (FAT BOY),“ popisuje zrození prototypu TATRA sportovní ředitel Buggyry Jan Kalivoda.
Vedle stroje, na kterém bude aktuálně nejlepší Čech Martin Kolomý obhajovat pátou pozici z posledního ročníku Dakaru, chystá Buggyra ve spojení s Tatrou stavbu druhého prototypu. Ten jak dále uvádí technický ředitel Buggyry, Ing. Robin Dolejš, bude sloužit výhradně k testovacím účelům. „Nemá cenu zastírat, že nás Dakar láká. Všeobecně se o nás ví, že nemáme problém s přijímáním technologických výzev. Několikrát jsme dokázali, že máme závodům rally co nabídnout a pevně věříme, že se nejedná „pouze“ o práci na agregátech.“
Začátek nové éry
Spojení Tatra – Buggyra považuje ředitel vývoje Tatry, ing. Radomír Smolka, za silné technologické partnerství, které povede ke zlepšení konkurenceschopnosti kamiónů v dálkových soutěžích. „Od vzájemné spolupráce si slibujeme především zajištění pevného a intenzivního testovacího programu, prováděného na primárně k tomu určeném vozidle. Následně pak s vývojem a implementací špičkových a prověřených technologií, se kterým má Buggyra bohaté zkušenosti. To se v minulosti jevilo v režii soukromých týmů jako zcela nereálné.“
Podle Kalivody je spojení značek Tatra a Buggyra logickým vyústěním dosavadní spolupráce. „Je to dlouhodobý projekt, během kterého chceme prezentovat špičkovou technologickou vyspělost dvou silných českých značek světového formátu. Čeká nás hodně práce. Pro BUGGYRU je to začátek nové éry.“
Tisková zpráva/-PS-