Řečeno slovy klasika, kostky jsou vrženy, Rubikon překročen a není cesty zpátky. Předevčírem se v 15.00 hod. kopřivnický areál TATRA TRUCKS oficiálně rozloučil s kamiónem Tatra 815 – Buggyra. Po dnešním představení v Plzni nabere souprava s cenným nákladem kurs směr francouzský přístav Le Havre!
Vedle početné obce novinářů se s kamiónem Fat Boy přišli rozloučit i zaměstnanci Tatry. Zástupci sedmé velmoci se zajímali především o název dakarského vozu. Někteří pak dokonce hledali souvislost mezi vizážemi stroje a aktuálně nejlepšího českého dálkového jezdce Martina Kolomého. „Pokud bychom vycházeli z Martinových tělesných proporcí, musel by se kamión jmenovat zákonitě Slim Boy,“ uvedl spekulace na pravou míru manažer společného projektu, ve kterém své spojily své síly Tatra a Buggyra Jan Kalivoda. Dobrou náladou disponoval rovněž ředitel technického vývoje Tatry ing. Radomír Smolka. „Jako střízlivý optimista věřím v úspěch společného díla, které začalo již na letošním Dakaru. Je jasné, že bez přítomnosti Robina Dolejše, který odvedl neskutečný kus práce, by Martin skončil pátý jen stěží,“ připomněl. „Tatra dodala tradici, zkušenosti a respekt, kterému se značka těší. Buggyra přišla s novými technologiemi, originálnímu postupy a náhledy na věc. Výsledkem společného díla je auto, které má na první pětku.“
Optimismus neskrýval ani Martin Kolomý, který dokonce zkrátil o polovinu testovací saharskou Rallye El Chott. „V naší kategorii jsme prakticky neměli s kým závodit. Takže jsme jeli domů. Všechny věci fungují podle našich představ. Na druhou stranu je Rallye Dakar soutěží, na které o osudu celého závodu rozhodují stále častěji zlomky sekundy. Ten, kdo není v cíli, nemá nic jisté.“
Mezi těmi, kteří se přišli rozloučit s Tatrou 815 – Buggyra byl i dvojnásobný mistr Evropy David Vršecký. Nejrychlejší trucker historie se podílel na vývoji a v Senici si zkusil post testovacího jezdce. „Mám smíšené pocity. Na jedné straně závidím Martinovi a klukům Kiliánům možnost svézt se v tak nabitém autě. Na straně druhé ovšem na základě vlastních, byť hodně malých zkušeností vím, že na Dakaru není opravdu o co stát!“
Dnes se kamión spolu s posádkou představuje v Plzni, tedy v rodném městě bratří Kiliánů. Stroj je k vidění a bližšímu seznámení v mezích zákona u Plzeňské teplárny. Pak už se pojede do Francie. Na speciální trajekt se musí „Fat Boy“ nalodit 21. listopadu, a to nejpozději do 16.00 hod. Z Le Havre odplují všechny stroje směr Argentina, kde to na začátku ledna všechno vypukne. „Mám už přece jen něco za sebou, takže zatím pohoda. Budu dělat na fyzičce, musím ale šetřit před několika lety operované záda,“ prozradil Martin Kolomý. Technický ředitel Buggyry Robin Dolejš, jehož loňská dakarská vize ohledně poklidné dovolené v Jižní Americe se ani zdaleka nevyplnila, bere svou účast na Dakaru 2014 opět s nadhledem. „Chlapci mají v rukou špičkový stroj. Je to na nich. Jenom si musíme ujasnit, zdali budeme slavit v cíli šampaňským, nebo se bude na počest bratří Kiliánů popíjet plzeňské pivo.“
Pro všechny příznivce a fanoušky jsme navíc od pondělí spustili novou sekci webu, která je věnována výhradně dálkovým soutěžím a bude aktuálně informovat o počínání posádky Martina Kolomého na Rally Dakar.
Tisková zpráva/-PS-
C:\Users\srpp.KOLEKTORY\Desktop\auto-mania.cz\clanky\4127-buggyra-FAT BOY-DAKAR