Je tomu takřka rok, kdy automobilka Volkswagen představila Polo R WRC, a to jak v závodní, tak i v silniční variantě. Na závodním poli s touhle malou, ale našlápnutou bestií slaví velké úspěchy a celkové vítězství v sérii závodů 2013 World Rally Championship (WRC).
Dnes se ale nechci věnovat výborným výsledkům posádky Ogier/Ingrassia, ale té „slabší“ a civilizovanější verzi určené pro běžné smrtelníky. V sériovém provedení nabízí Volkswagen Polo R WRC v počtu pohých 2 500 kusů. Možná i proto trvalo celý rok než se nějaká tuningová firma pustila do jeho úpravy.
Tou odvážnou prvničkou je německá B&B Automobiltechnik, kterým původní výkon 217 koní a 350 Nm u dvooulitrového přeplňovaného čtyřválce přišel málo. Proto si s touhle motorizací pohráli a po nějakém tom ladění a úpravách výfuku se dostali až na 362 koní a 510 Nm! Díky tomuto výkonu je upravené Polo R WRC schopné rozjet se z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy (o 1,2 sekundy rychleji než série) a maximální rychlost se zastaví na cifře 270 km/h (původně 243 km/h). Je otázkou, jak tohle stádo na silnici přenesou prostřednictvím šestistupňového manuálu jen kola přední nápravy…
Uznejte sami, že to je na tuhle malou nákupní tašku, kterou si původně kupovaly především slečny a dámy, docela dost. :)
-AR-