Kde jsou ty doby, kdy měly naftové motory maximálně 200 koní. Je to 20 let zpátky… Dnes není problém, aby měly i třikrát tolik. Dnes už to zase takový problém není, dnes je tou magickou metou 300 naftových koní. Není zase tolik aut, které ji překročí. Jsou to hlavně prémiová auta a většinou na to musí být dvě turbodmychadla.
Jedním z nich je i nedávno představené naftové Audi SQ5, které má v základu šestiválcový dvakrát přeplňovaný motor o výkonu 230 kW/313 koní a točivý moment 650 Nm. Jenže pro tuningovou společnost B&B Automobiltechnik to bylo málo… :)
Audi SQ5 se tedy podívala na zoubek a výsledkem je poskočení výkonu až na 400 koní a 800 Nm točivého momentu v té nejbrutálnější úpravě – to je přírůstek 87 koní a 150 Nm, díky čemuž zrychlí tohle Audi z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy a dokáže uhánět maximální rychlostí až 275 km/h. Tahle úprava zahrnuje nejen přeprogramování řídící jednotky na jiné palivové mapy, zvýšení plnícího tlaku turbodmychadel o 0,25 bar (dohromady), ale také úpravy sání vzduchu a výměnu intercooleru.
Pokud až takovou zběsilost nepotřebujete, pak můžete vybírat z varianty „1K Comfort“ zahrnující pouze úpravu řídící jednotky na 250 kW/340 koní a 720 Nm. Další možností je „1K Sport“, výkon poskočí na 365 koní a 750 Nm. Úpravy se liší pouze rozdílným plnícím tlakem turbodmychadel, u varianty Comfort o 0,15 baru, u Sport ještě o dalších 0,05 baru více.
Pokud vám sériových 313 koní nestačí, pak vás úpravy vyjdou od 1 498 €, přes 1 698 € až po 4 950 při úpravě na 400 koní! Tak co, jdete do toho? :)
[nggallery id=2452]
-PS-