Styl, technika, výkon, spolehlivost a inovace jsou pouze některé z charakteristik, které se podílely na úspěchu modelu Giulia. V letech 1962 až 1977 vzniklo kombinací řady karosářských variant a pestré palety motorizací přes jeden milion vozidel a Giulia se stala mezinárodně uznávaným modelem. Právě komerční úspěch byl jedním z důvodů, proč se z tohoto modelu stal jeden z nejznámějších modelů značky Alfa Romeo.

Alfa Romeo Giulia TI – jak zněl oficiální název vozidla – byla mezinárodnímu tisku představena 27. června 1962 na okruhu Monza. Tedy na stejném místě, na jakém Alfa Romeo dosáhla velké části svých sportovních úspěchů a dokonce na něm do začátku sedmdesátých let testovala všechna svá závodní vozidla. O tři roky později se okruh v Brianze stal svědkem oficiálního návratu Alfy Romeo do závodů, a sice s mimořádným závodním vozem Giulia Sprint GTA.

 

Na počest Giulie vzniklo i oficiální logo, které má svůj původ v známém reklamním sloganu „designed by the wind“. Tento slogan zdůrazňoval aerodynamické kvality sedanu Giulia, který se mohl pochlubit i na dnešní poměry velmi zajímavou hodnotou koeficientu odporu vzduchu cx = 34. Navíc Giulia byla charakteristická revolučním a velmi osobitým designem, který ji na první pohled odlišoval od všech konkurenčních sportovních sedanů.

50. výročí Giulie slavily v uplynulých dnech kluby Alfy Romeo, nadšenci i fanoušci motorismu. Oslavy pak vyvrcholily 24. června na polygonu v Baloccu. Výběr této lokality pro oslavy výročí Giulie má ovšem ještě hlubší význam. Testovací polygon Alfy Romeo totiž letos slaví stejné kulaté výročí. Okruh se nachází v oblasti Vercelli pouhých 60 km od Milána. Dokončen byl v roce 1962. Polygon rozprostírající se na ploše 190 hektarů učinil Alfu Romeo prvním evropským výrobcem, který měl k dispozici takto vyspělý polygon a mohl na něm testovat a technicky vyvíjet jak závodní, tak i běžné osobní vozy. Autodelta, tedy oficiální závodní oddělení Alfy Romeo, bylo jedno z prvních, které využilo výhody okruhu včetně jeho famózních zatáček napodobujících velmi věrně prostředí, v němž se závodní speciály pohybují.

V Baloccu se vyvíjely a testovaly všechny běžné modely, jež následovaly po Giulii. Díky tomu mohla Alfa Romeo upevnit své vedoucí postavení ve smyslu dynamiky a výkonu svých modelů, což je dosud jedna z všeobecně známých charakteristik značky. V současné době nabízí Balocco 80 km testovacích tratí všeho druhu, které dovolují uskutečnit jakékoliv typy testů, a to nejen pro osobní, ale i nákladní a speciální automobily včetně traktorů.

Jedním z vozidel, které v rámci oslav polygonu odjely z Balocca do Velké Británie na Festival rychlosti v Goodwoodu byla nová Giulietta Quadrifoglio Verde. Během své cesty se tým Alfy Romeo setkal s fanoušky klubů Alfy Romeo ze všech zúčastněných zemí – Itálie, Švýcarska, Německa, Francie, Nizozemí, Belgie a Velké Británie. Fotografie a videa z této cesty jsou k vidění na stránkách goodwood.alfaromeo.com a na twitterovém účtu Giulietty: twitter.com/alfa_giulietta.

Společně s Giulií a polygonem v Baloccu slaví 50. výročí také Registro Italiano Alfa Romeo (R.I.A.R.), jeden ze dvou oficiálních klubů značky Alfa Romeo (druhým je Scuderia del Portello). Rok 1962 byl svědkem zrození nejprestižnějšího a nejstaršího klubu Alfy Romeo, který dnes čítá kolem 2000 členů a může se pochlubit jednou z nejlepších a nejvzácnějších flotil, jako i ročním kalendářem nabitým akcemi v Itálii i v zahraničí. „Registro“ oslavil půl století své existence 23. června v Cremoně, tedy městě, které bylo v roce 1924 svědkem vítězného debutu modelu P2, první Alfy Romeo, jež získala světový titul.

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.