test-nissan-micra

Test Nissan Micra: Pro manželku na nákupy i pro manžela pro zábavu (2012)

Autor: Pavel Srp - 31. 1. 2012


Na první dojem dá spousta lidí. Je pravda, že první dojem už podruhé neuděláte, ale při bližší zkušenosti zjistíte, že nemusí být vždy správný. A proč o tom mluvím? Je to přesně případ testovaného Nissanu Micra. Na první dojem se zdá, že jde o malé auto do města, které převeze vaši manželku a děti do školy, na nákupy nebo ke kadeřnici… Ano, taková Micra být umí. Přesvědčila mě však i o tom, že toho dokáže mnohem více.

Nevím, jestli to má na svědomí jen vzhled aktuální generace, módní bílá perleť či ornamenty, které celek dotvářejí a nebo je to tím vším dohromady, ale ženám se Micra líbí. Radost budou mít zcela jistě i z jejích kompaktních rozměrů (délka: 378 cm, šířka 167,5 cm a výška 152,5 cm), a tak pro ně nebude žádný problém zaparkovat v přecpaných nákupních centrech, k tomu jim také pomohou zadní parkovací senzory, které zobrazují vzdálenost od překážky také na displeji palubního počítače. Manévrovat s Microu parkovišti je díky vysokému posezu a malému poloměru otáčení radost – auto se umí otočit „na pětníku“.

Když se po náročném nakupovaní vrátí žena k autu s plnou náručí tašek, jistě ocení fakt, že nemusí hledat klíč. Stačí, aby ho měla někde u sebe a když stiskne černé tlačítko na klice, auto se odemkne. Jak praktické… Její nákup se nemusí omezit pouze na dvoje boty a zásoby na víkend, neboť kufr se svými 265 litry pojme i nákup větší. Zklamání vás pak možná bude čekat, pokud nakoupíte plnou tašku jablek, protože v zavazadlovém prostoru se nenacházejí žádné háčky, kam by bylo možné tašku zavěsit. Po příjezdu domů budete jablka možná hledat po celém kufru. Stačí ale udělat nákup větší, šikovně ho do kufru poskládat a problém je vyřešen :)

Při pohledu do interéru zaujme přehledná palubní deska, které na středovém tunelu dominuje ovládání automatické klimatizace, jejíž ovládání je díky velký ovladačům velmi jednoduché. Nad klimatizací se nachází velký dotykový displej, který v sobě kombinuje navigaci, rádio a bluetooth handsfree. V přístrojové kapličce se nacházejí dva velké budíky (rychloměr a otáčkoměr) a malý digitální budík zobrazující údaje palubního počítače. Polohu si řidič najde poměrně snadno. Sedadlo i volant jsou výškově nastavitelné.

[nggallery id=290]

Když se s autem vrátíte domů, možná už mezi dveřmi bude nedočkavě přešlapovat manžel, aby s autem mohl jet on. Teší se totiž na nový motor – tříválec 1,2 DIG-S přeplňovaný kompresorem. Pokud jste někdy jeli s konkurenčním HTP, v případě Nissanu na jeho typické chování zapomeňte! V Micře je motor na volnoběh klidný, celým autem nehází a zvukový projev je dostatečně utlumený. Příjemné překvapení vás čeká po zařazení „jedničky“ a prvním přidání plynu. Kombinace hmotnosti pouhých 980 kg a výkonu 72 kW/98 koní znamená, že Micra je pěkný ďáblík. Miluje vysoké otáčky a když jí je dopřejete, užijete si opravdu parádní jízdu.

Pozadu za motorem nezůstává ani podvozek a brzdy. Auto pokyny volantem (s proměnlivým účinkem posilovače řízení) s radostí poslouchá a jede přesně tam, kam chcete. Brzdy jsou dostatečně silné a dají se dobře dávkovat. S autem je radost jezdit na klikatých okreskách a spoustu řidiču silnějších a větších aut s Microu potrápíte. Ovšem nejen mimo město. Micra umí pěkně pelášit i po dálnici. Nezadýchá se ani při rychlostech nad českými rychlostními limity, při těch vám ale aerodynamický hluk připomene, že Micra patří spíše do města.

Na dálnici a okreskách vám pak ani nebudou vadit drobné nedostatky. Ovládání elektrického stahování předních oken je „asijské“. Samo dolů sjede jen řidičovo, ale aby vyjelo nahoru, musíte celou dobu držet ovladač. Některé ovladače budete ve tmě hledat, takže otevřít nádrž nebo seřídit zrcátka bude lepší za dne.

[nggallery id=291]

Co říci závěrem? Naše testovací auto bylo oděno do módní bílé barvy a v nejvyšší výbavě Tekna, která mimo jiné zahrnuje například: ABS + ESP, START-STOP systém, přední a boční airbagy, palubní počítač, centrální dálkové zamykání a bezklíčkový vstup a start, tempomat, zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná přední okna, elektrický ovládaná a sklopná vnější zpětná zrcátka nebo automatickou klimatizaci. Navíc jsme měli navigaci s bluetooth handsfree či panoramatickou střechu, která interiér skvěle prosvětlí. Výbava, za kterou se nemusí stydět ani auta o třídu či dvě výše.

Pokud přemýšlíte, že vyměníte svůj stařičký rodinný hatchback nebo manželce její malé auto, nezapomeňte do výběru zařadit i Nissan Micra! Po jeho prohlídce a svezení budete překvapení, co vše umí a dokáže! :)

-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru