automaticke-parkovani-aplikace-telefon-skoda

Zaparkujte svoje auto s mobilem v ruce. Škodovky teď zvládnou parkování i bez řidiče uvnitř

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Škoda - 23. 5. 2025


Vybrané vozy Škoda mohou mít v rámci systému automatického parkování i pokročilou funkci Parkování na dálku. Nejnověji s funkcí jak příčného, tak podélného parkování a podporou vyparkování. Vše funguje jednoduše, stačí mít v mobilu aplikaci MyŠkoda.

Automatické parkování je užitečná a dnes již běžně rozšířená funkce, kterou může být vybaven kterýkoli nový model značky Škoda, včetně nejmenšího typu Fabia. Až donedávna však platilo, že autonomní manévr řidič vždy spouští a kontroluje zevnitř vozu. Vybrané modely ovšem v současnosti podporují i rozšířenou variantu automatického parkování – Parkování na dálku (Remote Park Assist).

Tato funkce je dostupná volitelně v různých výbavových variantách nebo paketech a parkovací manévr i vyparkování umožňuje ovládat z blízkosti vozu skrze aplikaci MyŠkoda v mobilním telefonu.

Mobil a klíček v ruce

Parkování na dálku funguje jednoduše a intuitivně, stačí si to jednou vyzkoušet. Jen potřebujete mít v aplikaci MyŠkoda spárovaný svůj vůz. Systém pak uživatele při prvním použití Parkování na dálku vyzve k načtení QR kódu, který spáruje telefon s modulem ve vozu. Pak už se může řidič po nalezení konkrétního parkovacího místa na základě situace rozhodnout, zda chce během parkování zůstat uvnitř auta, nebo si vystoupit.

  1. Spusťte funkci Automatické parkování tlačítkem ve voze, čímž se aktivuje vyhledávání vhodného místa.
  2. Po nalezení a výběru podélného či příčného stání následujte postup pro zaparkování na displeji infotainmentu.
  3. Pokud chcete během manévru zůstat ve voze, stiskněte na displeji tlačítko Start.
  4. Pro vzdálené parkování stiskněte vedlejší tlačítko s ikonou mobilního telefonu a vyčkejte, až vás systém vyzve k opuštění vozidla.
  5. Vystupte a vezměte si mobilní telefon i klíček od vozu.
  6. V aplikaci MyŠkoda vyberte parkování vozu a zahajte spojení s autem.
  7. Aplikace vás parkováním provede, po celou dobu manévru je třeba z bezpečnostních důvodů držet potvrzovací tlačítko.

Parkování do stísněných prostor

Funkce Parkování na dálku v principu funguje stejně jako běžné Automatické parkování, výrazně však usnadňuje nastupování a vystupování ve stísněných místech. Automobilka oficiálně neuvádí, jak velký prostor vůz pro automatické provedení manévru potřebuje, vždy totiž záleží na konkrétních okolnostech.

Vozy s podporou nejnovější verze této funkce zvládají podélné i příčné parkování a umí z parkovacího místa také vyjet. Opět stačí v aplikaci MyŠkoda zvolit funkci pro parkování na dálku, manévr zahájit a vybrat, kterým směrem má auto z řady stojících vozidel vyjíždět. Pokud by se snad řidič v něčem spletl, senzory po zahájení manévru identifikují překážku a manévr se neprovede.

Z kolmého parkovacího stání vůz vyjede rovně, takže posádce usnadní nástup v případě, že okolní auta zaparkovala příliš blízko. Z podélného stání povyjede tak, aby řidič po nastoupení mohl rovnou pokračovat v jízdě vpřed bez otáčení volantem.

Je to pohodlné i bezpečné

Parkování na dálku je komfortní a umožní auto zaparkovat i do míst, kam by si méně zkušený řidič netroufl nebo kde by nemohl komfortně vystoupit. Manévr je zcela bezpečný a jeho hladký průběh neustále hlídají senzory kolem celého vozu, které zajistí okamžité zastavení i v případě nečekané překážky, které si řidič nemusel všimnout.

Proces se také přeruší ve chvíli, kdy uživatel v aplikaci sejme prst z parkovacího tlačítka, nebo v případě, že se od vozu příliš vzdálí. V praxi to může být už asi 3,5 metru, teoreticky je dosah funkce až 5 metrů. Z větší vzdálenosti ji nelze využít. I když je totiž auto přesné a spolehlivé, stále za něj zodpovídá řidič, který tak svůj vůz musí mít na očích.


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru