Vybrané vozy Škoda mohou mít v rámci systému automatického parkování i pokročilou funkci Parkování na dálku. Nejnověji s funkcí jak příčného, tak podélného parkování a podporou vyparkování. Vše funguje jednoduše, stačí mít v mobilu aplikaci MyŠkoda.
Automatické parkování je užitečná a dnes již běžně rozšířená funkce, kterou může být vybaven kterýkoli nový model značky Škoda, včetně nejmenšího typu Fabia. Až donedávna však platilo, že autonomní manévr řidič vždy spouští a kontroluje zevnitř vozu. Vybrané modely ovšem v současnosti podporují i rozšířenou variantu automatického parkování – Parkování na dálku (Remote Park Assist).
Tato funkce je dostupná volitelně v různých výbavových variantách nebo paketech a parkovací manévr i vyparkování umožňuje ovládat z blízkosti vozu skrze aplikaci MyŠkoda v mobilním telefonu.
Mobil a klíček v ruce
Parkování na dálku funguje jednoduše a intuitivně, stačí si to jednou vyzkoušet. Jen potřebujete mít v aplikaci MyŠkoda spárovaný svůj vůz. Systém pak uživatele při prvním použití Parkování na dálku vyzve k načtení QR kódu, který spáruje telefon s modulem ve vozu. Pak už se může řidič po nalezení konkrétního parkovacího místa na základě situace rozhodnout, zda chce během parkování zůstat uvnitř auta, nebo si vystoupit.
- Spusťte funkci Automatické parkování tlačítkem ve voze, čímž se aktivuje vyhledávání vhodného místa.
- Po nalezení a výběru podélného či příčného stání následujte postup pro zaparkování na displeji infotainmentu.
- Pokud chcete během manévru zůstat ve voze, stiskněte na displeji tlačítko Start.
- Pro vzdálené parkování stiskněte vedlejší tlačítko s ikonou mobilního telefonu a vyčkejte, až vás systém vyzve k opuštění vozidla.
- Vystupte a vezměte si mobilní telefon i klíček od vozu.
- V aplikaci MyŠkoda vyberte parkování vozu a zahajte spojení s autem.
- Aplikace vás parkováním provede, po celou dobu manévru je třeba z bezpečnostních důvodů držet potvrzovací tlačítko.
Parkování do stísněných prostor
Funkce Parkování na dálku v principu funguje stejně jako běžné Automatické parkování, výrazně však usnadňuje nastupování a vystupování ve stísněných místech. Automobilka oficiálně neuvádí, jak velký prostor vůz pro automatické provedení manévru potřebuje, vždy totiž záleží na konkrétních okolnostech.
Vozy s podporou nejnovější verze této funkce zvládají podélné i příčné parkování a umí z parkovacího místa také vyjet. Opět stačí v aplikaci MyŠkoda zvolit funkci pro parkování na dálku, manévr zahájit a vybrat, kterým směrem má auto z řady stojících vozidel vyjíždět. Pokud by se snad řidič v něčem spletl, senzory po zahájení manévru identifikují překážku a manévr se neprovede.
Z kolmého parkovacího stání vůz vyjede rovně, takže posádce usnadní nástup v případě, že okolní auta zaparkovala příliš blízko. Z podélného stání povyjede tak, aby řidič po nastoupení mohl rovnou pokračovat v jízdě vpřed bez otáčení volantem.
Je to pohodlné i bezpečné
Parkování na dálku je komfortní a umožní auto zaparkovat i do míst, kam by si méně zkušený řidič netroufl nebo kde by nemohl komfortně vystoupit. Manévr je zcela bezpečný a jeho hladký průběh neustále hlídají senzory kolem celého vozu, které zajistí okamžité zastavení i v případě nečekané překážky, které si řidič nemusel všimnout.
Proces se také přeruší ve chvíli, kdy uživatel v aplikaci sejme prst z parkovacího tlačítka, nebo v případě, že se od vozu příliš vzdálí. V praxi to může být už asi 3,5 metru, teoreticky je dosah funkce až 5 metrů. Z větší vzdálenosti ji nelze využít. I když je totiž auto přesné a spolehlivé, stále za něj zodpovídá řidič, který tak svůj vůz musí mít na očích.