Test Ford Mustang Mach-E GT | elektromobil (2023)

Za klesajícími prodeji elektromobilů stojí především dezinformace, potvrzuje průzkum

Autor: Radim Plachý - Zdroj: electrek.co - Foto: Pavel Srp - 12. 9. 2024


Rostoucí popularita elektromobilů se setkává s problémy, jak ukazuje nový průzkum, který ukazuje, že šíření dezinformací o těchto vozidlech ovlivňuje jejich přijetí. Průzkum, který provedla agentura YouGov na objednávku neziskové organizace Energy and Climate Intelligence Unit (ECIU) z Velké Británie, odhalil, že většina řidičů benzínových aut má o elektromobilech nedostatečné a často mylné informace.

Výsledky průzkumu

  • Náklady na provoz: Přibližně 62 % respondentů se domnívá, že vlastnictví a provoz elektromobilu je dražší než u benzínového auta. Skutečnost je taková, že elektromobily jsou obecně levnější, což správně uvádí pouze 14 % respondentů. Zpráva od ECIU ukazuje, že náklady na palivo mohou být u benzínového auta až o 700 £ (v přepočtu necelých 21 tisíc korun) ročně vyšší než u ekvivalentního elektromobilu.
  • Riziko vznícení: 41 % respondentů se domnívá, že elektromobily mají vyšší pravděpodobnost vznícení než benzínová auta, přičemž pouze 24 % správně chápe, že elektromobily jsou méně náchylné k požárům. Studie ukazují, že elektromobily mají více než 80krát menší pravděpodobnost vznícení než auta se spalovacím motorem.
  • Kapacita elektrické sítě: 59 % respondentů se obává, že britská elektrická síť „neunese“ nárůst elektromobilů. Tento názor je mylný, protože National Grid a další studie potvrzují, že síť je schopná zvládnout nárůst elektromobilů.
  • Nabíjecí infrastruktura: 80 % respondentů si myslí, že Velká Británie není na správné cestě k vybudování potřebné nabíjecí infrastruktury. Opak je pravdou; země je před plánem a je na cestě k dosažení cíle 300 000 nabíjecích stanic do roku 2030.

Vliv informovanosti na ochotu koupě

Průzkum také ukázal, že úroveň informovanosti má přímý vliv na ochotu zakoupit elektromobil. Z řidičů, kteří odpověděli správně na 8 a více otázek (z 10), 64,6 % uvedlo, že by chtěli mít své další auto elektromobil. Naopak mezi těmi, kteří odpověděli správně na 2 nebo méně otázek, pouze 6,1 % projevilo zájem o elektromobil. Ti s přesnějšími informacemi mají až 11krát vyšší pravděpodobnost, že si vyberou elektromobil, než ti, kteří jsou ovlivněni dezinformacemi.

Hromada kritiky, ale žádné zkušenosti. 78 % Čechů nikdy nesedělo v elektromobilu. I tak je mnozí z nich kritizují

Nízká úroveň informovanosti a přetrvávající dezinformace brání rozšíření elektromobilů, což má dopad na kvalitu vzduchu a změnu klimatu. K dosažení lepší informovanosti a vyššího přijetí elektromobilů je důležité čelit dezinformacím a poskytovat přesné informace o výhodách elektromobilů.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

22 názorů na “Za klesajícími prodeji elektromobilů stojí především dezinformace, potvrzuje průzkum”

  1. Mohli byste prosim spocitat:
    – mnozstvi aut v anglii deleno mnozstvi nabijecek v roce 2030 – at clovek vi, s kolika lidma ji budu sdilet
    – pokud elektroautem usetrim rocne 700 liber oproti benzinovemu, kolik desitek hodin stravim na nabijecce?

    Dekuji.

  2. EV používám jako služební vůz a je super. Na krátké trasy s možností dobít ve firmě přes noc. Jako soukromé vozidlo bych si ho nekoupil z těchto důvodů:
    Je drehý a drahý je i provoz (nabítí na rychlonabíječce je dražší, než adekvátní doplnění nádrže benzínem)
    Je neefektivní při delších cestách. Nepiju tolik kávy a nesvačím tak dlouho, abych pokryl nabíjení.
    Jako ojetý je v podstatě neprodejný, nebo jen s obrovskou ztrátou.

  3. Tento článek je lež. Velké procento lidí co měli elektromobil se vracejí zpět k autům se spalovacím motorům. Jen proto, že je to dezinformace ? To snad ne.

  4. Dieselové auto se do města absolutně nehodí. Navíc denně potkávám staré diesely co strašně kouří. Už aby zmizely ze silnic.
    .

    1. Denně potkávam na silnici cyklisty, jsou bezohlední, nedodržují nic a ještě si myslí jak žijí zdravě a pomáhají přírodě. Už aby zmizeli ze silnic.

  5. Michal Prosek

    Náklady na provoz: Přibližně 62 % respondentů se domnívá, že vlastnictví a provoz elektromobilu je dražší než u benzínového auta. Skutečnost je taková, že elektromobily jsou obecně levnější, což správně uvádí pouze 14 % respondentů. Zpráva od ECIU ukazuje, že náklady na palivo mohou být u benzínového auta až o 700 £ (v přepočtu necelých 21 tisíc korun) ročně vyšší než u ekvivalentního elektromobilu.

    Lež: pro posouzení rentability provozování EV jsou podstatné celkové náklady na vlastnictví tj. včetně ztráty hodnoty při prodeji, která je oproti vozidlům se spalovacím pohonem násobně větší. Tvrzení, že náklady na palivo jsou vyšší než náklady na provoz EV je zcela lživé. Tento údaj bude proměnlivý s ohledem na volatilitu obou vstupů

    Riziko vznícení: 41 % respondentů se domnívá, že elektromobily mají vyšší pravděpodobnost vznícení než benzínová auta, přičemž pouze 24 % správně chápe, že elektromobily jsou méně náchylné k požárům. Studie ukazují, že elektromobily mají více než 80krát menší pravděpodobnost vznícení než auta se spalovacím motorem.

    Zavádějící: klíčovým ukazatelem v neprospěch EV je v případě vznícení obtížnost hašení a náklady spojené s odstraněním ekologické zátěže po požáru.

    Kapacita elektrické sítě: 59 % respondentů se obává, že britská elektrická síť „neunese“ nárůst elektromobilů. Tento názor je mylný, protože National Grid a další studie potvrzují, že síť je schopná zvládnout nárůst elektromobilů.

    Lež: Již nyní není možné v UK připojit nové obnovitelné zdroje (pracuji v energetice). Mnohá města se již dnes prokazatelně potýkají s přetíženou sítí. Tvrzení je bez zdroje.

    Nabíjecí infrastruktura: 80 % respondentů si myslí, že Velká Británie není na správné cestě k vybudování potřebné nabíjecí infrastruktury. Opak je pravdou; země je před plánem a je na cestě k dosažení cíle 300 000 nabíjecích stanic do roku 2030.

    Lež: Nelze prokázat, že je země na správné cestě, když je zároveň před plánem a zatím na cestě k dosažení. Nic nebylo dosaženo a nelze prokázat , že dosaženo bude.

    Celou studii vytvořila politická nikoli odborná organizace, která nemá s nezávislostí vůbec nic společného.

    1. Přesně tak. Něco podobného jsem chtěl psát, ale pak koukám, že jste mě předběhl. Článek hodně zkreslující, myslel jsem si to hned, když jsem viděl, na čí objednávku byla studie provedena. Podobné akce ale elektromobilitě, která má v dopravě své místo, více ubližují, než že by pomáhaly, tyto lži spíš popudí nemalou část motoristů, kterí nemají rádi, když z nich někdo dělá blbce.

    2. Teda tolik písmenek a takový blábol a lež. Doložte alespoň jedno ze svých tvrzení. Ne svými dedukcemi ale konkrétními, ověřenými daty.
      Že vy jste se včera načichal „čerstvého vzduchu“ z výfuku svého miláčka a teď v tom rauši blábolíte a blábolíte?

      1. Prosťáčci se bojí pouze toho, co cítí a vidí, až si najdete čas přečíst si novou studii o „přínosech“ prachu z otěru pneumatik na lidský organismus a o kolik více se jej uvolňuje z těžkých elektromobilů, tak jsem zvědavý, jak jej hodláte bagatelizovat, protože není vidět ani cítit. U všelijakých testů baterií se zdůrazňuje, jak vydrží statisíce kilometrů (čemuž věřím, při velkém nájezdu za krátký čas). Osobně jsem zvědavý na testy 15ti letých baterií s nájezdem 150-200 tis. km. Takový jsem nikde neviděl.

  6. Elektromobil si koupím, až bude levnější a lepší, než je současná klasika. V naší zemi spousta lidí hlasuje peněženkou. Tady dražší a současně horší zboží na odbyt nepůjde. Fanatici na obou stranách to nezmění.

  7. Oldřich Vašíček

    Největší dezinformací je, že za klesající poptávkou po eautech je dezinformace. :)
    Jak skončili dotace, skončila i poptávka pro tomto pohonu. Ti, kteří mají možnost dobíjet doma (nejlépe zdarma z vlastní FVE) a nebo ti, kteří na to mají a prostě to chtěli, si to již koupili.
    No a obyvatelé sídlišť, ti, co mají na „nové“ auto tak kolem 200 000 a pod., si to prostě nekoupí. Toť celé. Nic víc není třeba v tom hledat. :)

  8. Aneb Jak se Honza prolhal až do pekla. Takový průzkum dělaný na objednávku je fakt super, větší blábol jsem už dlouho nečetl

  9. Dokud bude v praxi existovat pojem „plánování nabíjení“ a životnost aku nebude aspoň 30 let, tak prostě jednoznačně nekupovat. A to jsou ty pravé důvody, proč to lidé nekupují. Výše zmíněné to je fake news o údajné fake news.

  10. elekrtopropagátoři si budou pořád lhát sami sobě, jak trapné, něprostá většina vlastníků elektroaut už si druhé nikdy nekoupí, že by za tím stály dezinformace ? ha ha

    1. Vlastimil Kornas

      Jsem žába na prameni a stejně po rozvodnách VVN a VN jezdím služebním spalovákem…

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru