Plánovaná stavba nové tramvajové trati na Václavském náměstí v Praze s sebou nese výrazná dopravní omezení – jak pro auta, tak i pro samotný provoz tramvají.
Podle Josefa Richtra, náměstka generálního ředitele Technické správy komunikací hl. m. Prahy, bude nejprve nutné vybudovat dočasnou dvoupruhovou komunikaci. Ta umožní objízdnou trasu během demolice mostu v ulici Legerova a také zrušení části podchodu. „Most bude odstraněn natrvalo a prostor, který po něm zůstane, se následně vyplní drenážním betonem,“ upřesňuje Richtr.
Z podchodu nezmizí vše, jeho část zůstane zachována a bude sloužit jako technické zázemí, zejména pro pracovníky, kteří se starají o městskou zeleň. V dané oblasti zůstanou pouze dva jízdní pruhy směrem k Hlavnímu nádraží a jeden pruh pro odbočení do Vinohradské ulice.
„Ve výsledku tam tedy bude o jeden jízdní pruh méně než dřív. Doporučujeme proto sledovat aktuální dopravní situaci – ať už ve zpravodajství nebo v navigacích – a pokud možno si cestu naplánovat s předstihem. Je pravděpodobné, že v místě dojde k dopravním zácpám,“ dodává Richtr.
Na severojižní magistrály nejsou kolony žádnou výjimkou – často se zde doprava zpomaluje až po Nuselský most a dál do ulice 5. května. Z tohoto pohledu tedy omezení nejsou až tak překvapivá, spíše navazují na již známou situaci. Rozsah omezení se však bude měnit v závislosti na tom, jak budou postupovat jednotlivé stavební etapy.
„Celkem plánujeme tři hlavní fáze stavby a o každé z nich budeme veřejnost včas informovat. Počítáme s tím, že celý projekt potrvá přibližně dvacet až dvacet čtyři měsíců. Budeme ale dělat maximum pro to, aby se práce stihly co nejrychleji a dopad na dopravu i obyvatele byl co nejmenší,“ říká Richtr.
V dopravní špičce je třeba počítat se zdržením přesahujícím 30 minut. Práce potrvají minimálně do konce tohoto roku, ale s úplným dokončením stavby se počítá až v roce 2027.