Mercedes-Benz Sprinter dělá další krok a stává se plně elektrickým. 12. prosince oslavila düsseldorfská továrna zahájení výroby nového eSprinteru společně se svými zaměstnanci a pozvanými hosty.
Stuttgartská značka vyrábí své celosvětově úspěšné dodávky v Düsseldorfu už od roku 1962. Od tohoto roku se její továrna neustále vyvíjí, stala se přední továrnou na výrobu Sprinterů na celém světě a slouží jako vzor pro ostatní lokace. Ze zapojení futuristických technologií a metod těží celá výrobní síť Mercedes-Benz Vans.
V Düsseldorfu bylo od té doby vyrobeno více než 4,6 milionu vozidel, včetně více než 200.000 kusů nového Sprinteru, vyráběného od roku 2018. Výroba plně elektrického eSprinteru znamená začátek nové éry a významný krok pro budoucnost továrny i značky samotné. V posledních letech společnost Mercedes-Benz Vans investovala více než 330 milionů Euro do technické modernizace továrny tak, aby bylo na jedné výrobní lince možno vyrábět souběžně vozy se spalovacími a elektrickými motory, čímž lze flexibilně pokrýt poptávku obou zákaznických skupin. Vedle investic do výrobních systémů továrna zároveň vynaložila významný objem prostředků do základního a pokročilého školení svých zaměstnanců, a stala se odborným centrem pro elektrický pohon s veškerou potřebnou expertízou. Do dnešního dne bylo odborně proškoleno v sestavování a prací s vysokonapěťovými zařízeními více než 2400 zaměstnanců.
Udržitelná výroba, udržitelný zisk
Trvalá udržitelnost je pro Mercedes-Benz cílem nejen v případě produktů, které postupně vybavuje elektrickým pohonem, ale také v oblasti samotné výroby. Cílem je přeměnit celou výrobu dodávek na CO2-neutrální do roku 2022. Do dnešního dne byla jako součást tzv. zelené výrobní strategie provedena řada kroků: düsseldorfská továrna čím dál tím více odebírá zelenou energii a od roku 2022 bude elektřina stoprocentně odebírána pouze z obnovitelných zdrojů. Továrna navíc od roku 2012 nevyužívá papír a s rostoucí tendencí využívá také automatizovaná vozidla na baterie. Všemi těmito kroky továrna směřuje k realizaci svého ambiciózního cíle – aktivně a dlouhodobě přispívat k ochraně životního prostředí.
Mercedes-Benz eSprinter prošel zátěžovými testy za polárním kruhem
Flexibilita a možnost přizpůsobení se individuálním požadavkům
Mercedes-Benz eSprinter je určen k využití při široké škále úkolů v rámci městské dopravy. Kvůli tomu je zprvu nabízen pouze jako skříňová dodávka s vysokou střechou s maximální hmotností 3,500 kg. Maximální objem jeho nákladového prostoru je 10,5 m³, což odpovídá klasickému Sprinteru se spalovacím motorem. Elektromotor eSprinteru pohání přední nápravu a disponuje výkonem 85 kW a točivým momentem 300 Nm.
Variabilní koncept nákladového prostoru a baterií však nabízí možnost individuálního uzpůsobení, protože si zákazníci mohou vybrat mezi třemi nebo čtyřmi jednotkami baterií. V případě kapacity 55 kWh je předpokládaný dojezd 186 km s maximální nosností 891 kg. Druhou možností je volba tří baterií namísto čtyř – kapacita se sníží na 35 kWh a dojezd na 115 km, maximální nosnost se však zvýší až na 1040 kg. Funkce rychlonabíjení nabízí zvýšenou flexibilitu – 80% baterie lze nabít pouze za 30 minut. Maximální rychlost eSprinteru pak lze nastavit dle individuálních požadavků na 80, 100, nebo 120 km/h.
Český trh předpokládá příchod plně elektrického eSprinteru ve druhé polovině roku 2020, české ceny prozatím nebyly stanoveny.
Marcus Breitschwerdt, Head of Mercedes-Benz Vans:
„Vše vychází podle plánu a zahájení výroby eSprinteru znamená další milník v naší cestě za elektrifikací. V nadcházejících letech bude elektrický pohon důležitější a důležitější, zatímco se stane zásadním pilířem v našem produktovém portfoliu, obzvlášť pro městský a komerční sektor.
Proměna našich produktů a výrobního procesu je pro nás, jako výrobce automobilů, velmi důležitá. Pro základ našeho ekonomického úspěchu je – i v tomto těžkém období – důležité budovat naše továrny a investovat.
Klíčové je v tomto ohledu zůstat při výrobě flexibilní, protože požadavky zákazníků a trhu samotného se neustále mění.“