Inovativní činnost automobilky Volvo Cars v oblasti online vozidel a cloudových technologií byla nyní odměněna prestižním oceněním „Car Maker of the Year“ (Automobilka roku), které uděluje internetový magazín Telematics Update. Vítěz tohoto ocenění byl vyhlášen 2. června na konferenci telematických technologií pro automobilový průmysl, která se konala v Detroitu pod záštitou společnosti Telematics Update.
S uvedením nového Volva XC90 společnost Volvo Cars kompletně změnila způsob interakce řidiče s vozem tím, že běžný shluk tlačítek nahradila velkým dotykovým displejem v provedení tabletu, head-up displejem, hlasovým ovládáním a ovládacími prvky na volantu.
„Vzali jsme tu nejlepší z dostupných technologií a nechali jsme ji pracovat způsobem, který je pro naše zákazníky nejužitečnější. Naším krédem je využívat technologie tak, aby v reálném světě přinášely praktické výhody, nikoli používat je jen pro ně samotné. Pokud jde o online technologie, nachází se automobilový průmysl na pokraji éry velkých změn. A společnost Volvo Cars zaujímá ve vývoji těchto palubních systémů vedoucí pozici,“ řekl Klas Bendrik, senior viceprezident a ředitel IT oddělení ve společnosti Volvo Car Group, při přebírání kýženého ocenění.
Integrované aplikace
Mezi nové funkce řešení Sensus Connect patří i široká nabídka cloudově založených aplikací. Jejich grafická rozhraní jsou integrována do palubního systému natolik, že působí, jako by byla jeho součástí. Dostupné aplikace, které se mohou v rámci jednotlivých trhů lišit, zahrnují internetové rádio, sdílení polohy v reálném čase, hledání parkoviště a zaplacení za ně přímo z vozu, objevování nových restaurací nebo místní vyhledávání. Mimo to je zde také aplikace online objednávání servisu, jejímž prostřednictvím může společnost Volvo Cars navrhnout zákazníkovi termín návštěvy servisu v rámci plánu pravidelné údržby.
Integrace smartphonu
Kromě nabídky integrovaných cloudových aplikací bude systém Sensus Connect nabízet také rozhraní Apple CarPlay a následně Android Auto, přes něž si mohou zákazníci přenést dobře známé telefonní aplikace do uživatelského rozhraní svého vozu Volvo. První z těchto aplikací zprostředkují uživatelům funkce telefonu, práci se zprávami, přehrávání hudby a navigační systém telefonu.
Volvo On Call (pro ČR k dispozici až od roku 2016)
Mimoto, že řešení Sensus Connect společnosti Volvo poskytuje zákazníkům nejvyspělejší palubní a informačně-zábavní systémy, umožňuje jim prostřednictvím speciální aplikace Volvo On Call také na dálku kontrolovat některé z klíčových funkcí vozu, jako jsou nastavení předběžného ohřátí nebo ochlazení kabiny, odeslání cílové polohy do navigačního systému, zamčení a odemčení dveří a řada dalších.
Průkopnická vize
„Automobilka Volvo Cars se v oblasti online palubních technologií snaží neustále přinášet nové inovace a průkopnická řešení. Naší vizí je, aby vozidla komunikovala nejen se svými řidiči, ale také s ostatními automobily a případně i se širší společností. Například sdílením a přijímáním informací vztahujících se k bezpečnosti na silnici by mohla automobilka Volvo Cars ve velmi blízké budoucnosti pomoci zvýšit bezpečnost také ostatních účastníků silničního provozu. A současně přispět k plynulejšímu dopravnímu toku, ke snížení emisí a eventuálně i ke snížení výdajů na infrastrukturu,“ uzavřel svůj proslov Klas Bendrik.