Americký Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) znovu potvrdil vedoucí pozici společnosti Volvo Car Corporation v oblasti automobilové bezpečnosti. Podle jeho nejnovější zprávy je Volvo S60 jedním ze dvou automobilů, které dosáhly nejlepšího výsledku v novém nárazovém testu IIHS s malým přesahem.
V tomto novém testu vůz narazí 25 procenty své šířky na straně řidiče do pevné překážky v rychlosti 64 km/h. Na sedadle řidiče při testu sedí zkušební figurína Hybrid III. Test byl navržen tak, aby simuloval situaci, kdy přední roh vozidla narazí do jiného vozidla nebo překážky, jako je například strom či sloup.
Díky vysokopevnostní oceli, kterou Volvo Car Corporation u svých modelů v exponovaných místech používá, nedošlo ke zhroucení přepážky mezi kabinou, podběhem a motorovým prostorem. Řidič tak po případné havárii může vystoupit zcela nezraněn, zatímco u mnohé konkurence jeho chodidla zůstávají zaklíněny pod plynovým či brzdovým pedálem.
„Relativně malý přesah představuje velmi závažný typ nehody, protože nemohou být zcela využity veškeré deformační zóny automobilu. Výsledkem testu jsme velmi potěšeni. Naším cílem je vyrábět automobily, které pomohou chránit posádku i v těch nejméně příznivých situacích, jaké mohou v reálném provozu nastat. Tento test potvrzuje, že naše systémy fungují zamýšleným způsobem i tehdy, pokud náraz směřuje pouze na malou část přídě,“ říká Thomas Broberg, vedoucí bezpečnostní poradce ve společnosti Volvo Car Corporation.
Několik nejlepších výsledků:
Úsilí společnosti Volvo Car Corporation v oblasti bezpečnosti bylo v poslední době oceněno hned v několika studiích. V minulém roce plných pět modelů Volvo (C30, S60, S80, XC60 a XC90) získalo ocenění Top Safety Pick. Volvo bylo jedinou evropskou luxusní značkou, která v roce 2011 získala ocenění IIHS pro pět modelů.
XC60 byl navíc jediným SUV crossoverem, který obdržel jak ocenění IIHS Top Safety Pick, tak 5 hvězdiček v testech U.S. NCAP. V testech provedených v roce 2010 obdržel model XC60 5 hvězdiček ve všech jednotlivých nárazových zkouškách, 5 hvězdiček za ochranu řidiče, 5 za ochranu spolujezdce při čelním nárazu a také 5 hvězdiček v obou testech bočního nárazu.
[nggallery id=1261]
Tisková zpráva/-PS-