Pozitivní trend rostoucího prodeje osobních automobilů Volvo na území Evropy pokračoval i v dubnu a společnost Volvo Cars na evropském trhu nyní roste rychleji než její hlavní konkurenti v prémiovém segmentu. Poslední tisková zpráva vydaná asociací ACEA udává, že zatímco došlo v rámci evropského trhu k celkovému nárůstu o 4,2 %, prodeje společnosti Volvo Cars vzrostly o 8,4 %. Na tomto rozkvětu mají největší podíl Švédsko, Spojené království, Nizozemsko a Španělsko.
„Tak dobré přijetí naší nové produktové řady s motory Drive-E je pro nás velmi povzbuzující. Tato situace nám umožní pokračovat v našem budoucím rozvoji,“ říká Alain Visser, senior viceprezident oddělení pro marketing, prodej a zákaznický servis společnosti Volvo Cars.
Automobilka Volvo Cars stojí v čele vývoje trhu vlastně od počátku letošního roku – za období prvních čtyř měsíců se totiž počet registrací jejích vozů zvýšil o 8,8 %, zatímco v rámci celého trhu bylo toto číslo 7,1%. V České republice došlo v tomto období ve srovnání s loňským rokem k nárůstu o 12 %, tedy dokonce o dvě procenta více, než činil nárůst prémiového trhu.
Celkový počet registrovaných automobilů Volvo v Evropě dosáhl v dubnu 20 840 vozidel (v roce 2013 to bylo 19 224), přičemž za období leden až duben bylo zaregistrováno 80 180 vozů Volvo (73 682). Na českém trhu bylo za první čtyři měsíce roku 2014 prodáno 582 automobilů značky Volvo (oproti 520 kusům za stejné období v loňském roce).
Zvyšující se poptávka u evropských dealerů značky Volvo je dána především silnou produktovou nabídkou, která zahrnuje kompletně novou rodinu motorů. Nejžádanější vozem je crossover Volvo XC60, nicméně zájem zákazníků se obrací také ke crossoveru XC70 a sportovnímu kombi V60, jejichž prodej rovněž výrazně roste. Očekáváme, že tento pozitivní vývoj bude pokračovat i nadále, a to především díky nové rodině motorů Drive-E, jež nabízí prvotřídní výkon v kombinaci s maximálně úsporným provozem.