Před více než rokem se do světa dostala informace o tom, že Volvo chce u svých aut omezit maximální rychlost na 180 km/h. A to i u modelů s nejsilnějšími pohonnými jednotkami, které by mohly jezdit i o desítky km/h rychleji. A tahle fáze už přichází.
O tom, že Volvo už rychlost na 180 km/h začíná omezovat, informoval britský magazín autoexpress.co.uk. Je to součástí plánu „Vision 2020“, který má za cíl to, aby se v modelech švédské značky už brzy při nehodě nikdo nezabil, ale ani vážně nezranil. Snížení maximální rychlosti je pouze jednou jeho malou částí.
Volvo představuje inovované modely S90 a V90 a zavádí mild hybridní pohon do všech modelů
„Díky výzkumu víme, kde jsou problémové oblasti, kdy dochází k vážným zraněním anebo umrtím v našich automobilech,“ říká Håkan Samuelsson, šéf Volvo Cars a pokračuje: „Přestože omezení maximální rychlosti není samospásné, tento krok stojí za to, i kdyby měl ochránit třeba jen jediný lidský život.“ Omezení rychlosti nemá být jen absolutní, ale i relativní na základě stavu vozovky, ale i mapových podkladů s on-line aktualizací. Omezení rychlosti by měl řidič očekávat také kolem škol a nemocnic.
První modely, které by novou maximální rychlostí 180 km/h měly být postiženy, jsou modernizovaná Volva S90 a V90, postupně budou následovat všechny další modely značky. Tuto informaci lze už nalézt i na webu českého zastoupení automobilky Volvo, kde se píše:
Průkopnické rozhodnutí
Od roku 2020 budou všechny vozy Volvo vybaveny systémem omezujícím maximální rychlost vozu na 180 km/h. Tímto rozhodnutím podniká společnost další průkopnický krok směrem k zajištění větší bezpečnosti všech účastníků silničního provozu. Jedná se o standardní omezení vztahující se na všechny modely Volvo od modelového roku MY21 (zahájení výroby v květnu 2020).
Časem by měla následovat i další omezení, mezi nimiž je i to, kdy by „řidič“ zcela ztratil kontrolu nad autem a to by „řídilo“ samo. Nejde ale o absolutní autonomní jízdu, nýbrž o situace, kdy by byl například řidič pod vlivem alkoholu a podobně. Auto tento řidičův stav prý pozná podle kamer a dalších čidel na palubě. Systémy by v takovém případě měly převzít kontrolu nad autem a na nejbližším bezpečném místě Volvo samo zastaví.