Podélný řez Nissanem Leaf – Rozhovor s Danielem Patakim z technického týmu Nissan CEE.
„Rád bych popsal, jak došlo k vytvoření podélného řezu Nissanem LEAF. Jako technický automobilový inženýr jsem si užíval každou chvíli při vytváření a navrhování tohoto projektu, který jsme si vymysleli, abychom pro region CEE vytvořili náš vlastní názorný elektromobil.“
„Tento nápad vzešel z předchozího řezu Nissanu LEAF pocházejícího částečně ze Spojeného království a částečně ze severských zemí. Bohužel jsme neměli k dispozici žádné plány či dokumentaci k tomu, jak byl tento řez vytvořen, takže díky tomu byl pro nás tento projekt skutečnou výzvou. Měli jsme pouze obrázky z internetu, kde jsme se mohli na předchozí vytvořené řezy podívat trochu podrobněji.“
„Automobil, který jsme použili, je již 7 let starý. Jde o jeden z prvních vyrobených Nissanů LEAF – vůz ze zkušební předvýroby v Japonsku. Používal jsem a nadále budu vůz používat během technických školení pro mechaniky elektromobilů, ale přeměnou na ukázkové vozidlo jsme mu mohli dát novou šanci, nový život. Předprodukční vůz běžně končí na vrakovištích jako kostky slisovaného kovu, takže jsem rád, že jsme tento vůz mohli zachránit a dodat mu skutečně přitažlivou podobu za účelem propagace inovací a nadšení, které značka Nissan představuje.“
„Během mé každodenní práce na technických školeních našich zaměstnanců a zaměstnanců našich dealerů se vždy pokouším účastníkům nabídnout jiný srozumitelný pohled na to, jak jsou naše produkty vytvářeny a jak fungují, a snažím se, aby se každý dozvěděl, co se skrývá pod plechovou karoserií vozu. Výsledkem tohoto projektu je, že toto mé úsilí je ještě snazší, protože po bližším pohledu na průřez Nissanem LEAF bude moci každý vidět konstrukci a všechny komponenty, které umožňují fungování elektromobilu. A to i během pohybu vozidla, protože konstrukce Nissanu LEAF je tak odolná, že umožnila vytvořit řiditelný vůz. I když polovina podvozku byla odříznuta a odstraněna, konstrukce zůstala dostatečně pevná, aby mohla stát na svých kolech, a při pohybu vozu stále odolává mechanickým silám.“
„Abychom mohli ukázat většinu z technického vybavení vozu, úhel řezu není vertikální. Pokud se podíváte blíže, uvidíte měnič proudu, motor, redukční ozubené soukolí a palubní nabíječku v zavazadlovém prostoru. Vytvořili jsme otvor nad vysokonapěťovou baterií, abychom mohli ukázat, jak ideální je její poloha, díky které je těžiště vozu co nejníže. Všechny vysokonapěťové kabely vozu jsou oranžové, takže je zobrazeno, kam je vysoké napětí připojeno, a proto je kryt baterie přelakován na oranžovo.“
„Postup řezání začal odstrojením vozu až na podvozek, sejmutím dveří, kapoty a veškerého elektronického/elektrického vybavení. Před provedením prvního řezu bylo nutné navrhnout, jak bude kompletní postup řezu proveden. Abychom zachovali rovinu řezu konstantní od přední části až dozadu, použili jsme laserový nástroj, který na celou délku vozu promítal linii řezu. Byl nainstalován na masivní kovový stojan – připojený ke spodní části karoserie. Tento krok byl zcela nezbytný, protože během celého postupu řezání musel být nástroj trvale umístěn pod stejným úhlem, jinak by rovina řezu vůbec nebyla rovinou. Poté začalo řezání: postupovali jsme vrstvu po vrstvě. Když jsme odstranili jednu část, laserová linie se okamžitě objevila na další a tak dále. Ukazovala nám cestu. Díky tomu je možné, že když se podíváte na vůz zepředu, skutečně uvidíte rovný povrch hrany řezu. Okna nebyla rozříznuta, ale byla nahrazena plexisklem.“
„Po dokončení řezu byl vůz předán do lakovny k přelakování na perleťový bílý odstín, což je aktuální barva naší komunikace. Po přelakování jsme vůz smontovali. Začali jsme přístrojovou deskou. Tyto díly byly rozříznuty po smontování pomocí stejného laserového ukazatele. Je rozříznutý dokonce i motor ventilace. Pokud se na něj podíváte blíže, uvidíte kuličky v jeho ložisku. Velkým úkolem také bylo, abychom skryli nepoužívané kabely, ale aby stále zůstaly provozuschopné. Rozřízli jsme dokonce zadní sedadla a rovinu řezu jsme zašili látkou šedé barvy, aby byla tato rovina dobře vidět. Nakonec šlo vozidlo do myčky / kosmetické dílny, aby vypadalo skutečně jako nové.“
„Měl jsem možnost osobně spatřit, když byl vůz poprvé představen veřejnosti. Bylo to při otevření nového dealerství v Maďarsku. Měli jste vidět tváře hostů, když jsem s vozem přijel do autosalonu. Byl to ten nejlepší moment, mít možnost vidět výsledek tohoto projektu: jak cenné je, že tento ukázkový vůz byl vytvořen.“
„Jsem skutečně vděčný za to, že jsem mohl být součástí zrození tohoto vozu – byla to pro nás ohromná technická výzva. Nejlepší částí během tohoto projektu pro mě bylo vidět, že jako výsledek mé práce vzniklo něco skutečně zajímavého a jak se všichni těšili z toho, že si nový řez Nissanu LEAF mohou prohlédnout osobně. Myslím, že nový život tohoto vozu bude úspěšný, protože má ohromnou hodnotu a vždy bude vyprávět příběh elektromobilů Nissan a inovací, které jsou vzrušující i beze slov.“
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“5828″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]