U zákazníků bývalo zvykem, že zůstávali věrni své oblíbené značce, lhostejno, zda auta, parfému anebo třeba vína. Nedávný průzkum ovšem ukázal, že to se mění, protože zákazníci teď mezi značkami hodně přecházejí. A netýká se to jen těch mainstreamových, ale i těch prémiových.
Loajalita zákazníků bývala tím vyšší, čím luxusnější bývaly její modely. Další model stejného výrobce si častěji koupili zákazníci prémiových automobilek, zatímco u těch běžných byl podíl menší. Měnící se trend ukázala průzkum společnost S&P Global Mobility, který sledoval pohyby na trhu s novými automobily v lednu a v únoru 2021 a srovnal jej s čísly v březnu a dubnu letošního roku.
Výsledky průzkumu ukázaly, že největší pokles věrnosti měl Land Rover, když si pohoršil o 9,2 %. Hned za ním skončilo docela překvapivě Porsche (-8,5 %) a třetí příčku obsail Lincoln (-7.9 %). Čtvrté a páté místo pak opět patří německým luxusním výrobcům Audi (-7,3 %) a Mercedes-Benz (-7 %). Naopak nejméně zákazníku odešlo od BMW (-2,3 %) a značky Acura (-2,3).
Jsou ale také značky, které si polepšily. O opětovné koupi elektromobilu Tesla přemýšlí o 4 % zákazníků více, u Maserati je dokonce 4,3% a u luxusní odnože Hyundai, značky Genesis je to dokonce (+ 8,5 %).
Výsledky studie si můžete prohlédnout v této tabulce:
Vývoj věrnosti k prémiovým značkám
Značka | Změna věrnosti zákazníků |
Genesis | + 8,5 % |
Maserati | + 4,3 % |
Tesla | + 8,5 % |
BMW | –2,3 % |
Acura (Honda) | – 2,7 % |
Priemer | –4,5 % |
Lexus | – 4,8 % |
Jaguar | –5,1 % |
Infiniti | –5,2 % |
Volvo | –5,3 % |
Cadillac | –6,4 % |
Alfa Romeo | –6,6 % |
Mercedes-Benz | –7,0 % |
Audi | –7,3 % |
Lincoln | –7,9 % |
Porsche | –8,5 % |
Land Rover | –9,2 % |