Výroba elektromobilů je finančně náročnější než výroba spalovacích aut. To by se ale mělo už za tři roky změnit. Klesnout by měla hlavně cena za výrobu baterií. Přijít by měly navíc nové dostupnější elektromobily.
Výroba baterií je drahá, je to vlastně ta největší položka na celém elektromobilu. Cena baterií ale za poslední dvě dekády klesla opravdu razantně. Zatímco před 16 lety to bylo více než 1300 dolarů za 1 kWh kapacity baterie, tak 10 lety vyšla každá kWh v baterii na přibližně 700 dolarů a dnes je to asi 100 až 200 dolarů. Podle agentury Fastmarkets by měla cena za každou kWh baterie klesnout v roce 2027 pod 100 dolarů.
Takové snížení ceny je možné nejen díky objemu výroby, který se také razantně zvýšil, ale i tím, že vývoj značně postupuje. Zlepšuje se technika, chemické složení, ale i nižší ceny lithia, kobaltu, niklu a dalších kovů, které se pro výrobu používají.
Poradenská společnost Gartner také tvrdí, že už v roce 2027 klesne výrobní cena elektromobilů pod cenu spalovacích aut. Masově se prý rozšíří technika zvaná jako „gigacasting“, což je zjednodušeně tlakové lití velkých komponent. Začala s tím americká automobilka Tesla, ale dnes už tuto technologii testují i Ford a koncern Hyundai.
Tak tomu neuvěří ani největší pesimista