Ruské trhy se pomalu, ale jistě hroutí jako domeček z karet, a tak se není čemu divit, že místní boháči proto, aby měli za co žít, rozprodávají svůj majetek. Netrvalo to dlouho a k prodeji se dostala jedna rarita ruských oligarchů, jíž je Maybach 57 S Xenatec Coupé.
Xenatec byla německá karosárna, která z už tak neuvěřitelných limuzín vyráběla něco, co dokud nevidíte, tak si ani neumíte představit. Nicméně i její plány byly příliš velikášské, takže v roce 2011 zkrachovala. Než se ovšem k tomuhle nezdárnému konci dopracovala, zvládla vyprodukovat několik málo exemplářů tohoto vozu. A je jich tak málo, že se dají spočítat na prstech jedné ruky. Budoucí majitel tohoto Maybachu si tak může být jistý, že jen tak dalšího na silnici nepotká. O to víc, když se bavíme o provedení Coupé.
Vzhledem k tomu, že jde o opravdu luxusní limuzínu, která měla do kapsy strčit i takové vozy jako je Rolls-Royce, je jasné, že to podle toho vypadá především uvnitř. Počítalo se s tím, že kdo si tohle auto koupí, bude se vozit především vzadu, a tak je takřka veškerý servis orientován tam. Nechybí lednička, minibar i s vybavením nesoucím logo značky, několik telefonů, sluchátka, ta nejlepší kůže, panoramatická střecha, sklápěcí stolky a mnoho dalšího. Cestující v zadní části vozu samozřejmě mohou používat multifunkční ovladače prakticky na vše.
Ale je mi jasné, že vás zajímá, co tuhle obrovskou a těžkou limuzínu umí rozpohybovat. Pod kapotou se ukrývá 6,0 litrový dvakrát přeplňovaný motor V12, který pochází z dílny Mercedes-Benz AMG. Dosahuje výkonu 612 koní a točivý moment se usadil na hodnotě rovných 1 000 Nm. V důsledku toho se dokáže rozjet z klidu na 100 km/h za pouhých 5 sekund a maximální rychlost je omezena na 275 km/h.
V současnosti je v Moskvě Maybach z roku 22011 na prodej za 55 milionů rublů, což je v přepočtu asi 20 350 000 Kč. Vzhledem k tomu, jak rychle se hýbou měnové kurzy, může se stejně rychle pohybovat i cena.