V současné chvíli probíhá uzavírka silnice třetí třídy mezi obcemi Denětice a Hořetice, která je prozatím naplánována až do konce roku 2024. Z jakého důvodu bylo nutné komunikaci uzavřít, sdělila vedoucí provozu Chomutov ze Správy a údržby silnic Ústeckého kraje.
Lenka Tačnerová, vedoucí TSÚ provozu Chomutov ze Správa a údržba silnic Ústeckého kraje (SÚSUK) o uzavírce řekla: „Mezi obcemi Denětice – Hořetice vznikla ve středu vozovky podélná trhlina hluboká cca 15 cm, dlouhá 25 m. Propad vozovky je způsoben svahovou deformací v odlučné oblasti, ve které se nachází těleso krajské komunikace. Příčinou je hydrostatický a hydrodynamický tlak vzniklý prouděním podzemní vody propustnými vrstvami podloží.“
Už v odbočce z Hořetic na Denětice varuje na uzavírku dopravní značka oznamující slepou ulici. Po dalším zhruba jednom kilometr už je sněhem zasypaná komunikaci se zapíchnutou značkou „zákaz vjezdu“. Vedle zavřené silnice je ale zkratka přes pole, kterou zde pravděpodobně vytvořili místní. Využít ji s běžným vozem je ovšem v počasí a sněhové nadílce chyba. S vozidlem můžete ve sněhu zapadnout.
Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy vysvětlil: „Je důležité 3P pravidlo, nedávat plný plyn, necukat volantem a prudce nebrzdit. To znamená plyn, směr jízdy a brzdy. Pokud jedu po zledovatělé vozovce nebo v silné vrstvě sněhu, tak prakticky nesmím natvrdo brzdit, nesmím dělat velké jízdní manévry a nesmím prudce přidávat plyn. To všechno zhoršuje trakci toho vozidla.“
“Je nutné mít řetězy, kde můžeme předpokládat vysokou vrstvu sněhu nebo ledu. Existují takzvané vyprošťovací řetězy. Minimálně je potřeba mít tyto vyprošťovací řetězy. V případě, že tohle všechno by selhalo a vozidlo zapadlo, tak potom je tam třeba nouzové řešení a vozit sebou speciální koberečky nebo lopatu. Když jedu do hor, tak musím počítat s tím, že můžu zapadnout,” uzavřel Richard Topinka.