Toyota Motor Europe oznámila zahájení výroby hybridních pohonů 5. generace pro novou Toyotu Corolla. Nejnovější hybridní elektrické pohony Toyota s nízkými emisemi se budou vyrábět v závodech Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) a Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) a následně montovat do nové Toyoty Corolla vyráběné v závodech TMUK a Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT).
Zahájení výroby hybridních jednotek a převodovek 5. generace navazuje na modernizaci sedmi výrobních linek prostřednictvím nových investic o objemu 77 milionů eur (1,8 miliardy korun) v Polsku a 541 tisíc eur (13,1 milionu korun) ve Velké Británii.
TMMP vyrábí hybridní elektrické převodovky včetně elektromotorů MG1 a MG2, které jsou nedílnou součástí hybridního převodového ústrojí. MG1 je pomocný motor, nebo také „generátor energie“, fungující jako startér benzínového motoru a současně vyrábějící elektřinu k pohonu elektromotoru MG2 a dobíjení baterie. MG2 je hlavní elektromotor k pohonu kol pomocí elektřiny vyráběné generátorem MG1 a elektřiny z baterie.
Uvedené komponenty budou spojeny s novým benzínovým motorem 1,8 litru z produkce TMUK, a dohromady tak budou představovat hybridní elektrický pohon 5. generace.
Hybridy od Toyoty slaví 25 let. Dnes je na trhu už jejich pátá generace
Hybridní technologie 5. generace od Toyoty používá lehčí, kompaktnější a výkonnější elektromotory, díky nimž narůstá podíl čistě elektrické jízdy hybridního systému pohonu. Zdokonalená kalibrace spalovacího motoru přináší vyšší výkon vozidla a jeho celkově lepší jízdní schopnosti v kombinaci s nižšími emisemi CO2 jednotky 1,8 litru.
Celkový výkon hybridního pohonu s motorem 1,8 litru činí 140 koní, což znamená vyšší dynamiku při zrychlování na 100 km/h – nyní 9,2 sekundy, tedy o 1,7 sekundy méně ve srovnání s předchůdcem. Kromě toho rekuperuje část kinetické energie během brzdění a zpomalování, a hybridní pohon tak spotřebuje méně paliva než srovnatelný konvenční pohon.
Nový hybridní elektrický pohon 5. generace nahrazuje dřívější jednotky 4. generace vyráběné v závodech TMMP a TMUK od roku 2018, resp. 2016. Během uvedeného období TME zvýšila dynamiku investic do hybridních technologií, a v posledních čtyřech letech tak úhrnný podíl elektrifikovaných jednotek v rámci celkových prodejů značky Toyota v Evropě vzrostl ze 30 na 66 %.
„Cenově dostupná elektrifikovaná vozidla od Toyoty s nízkými emisemi hrají důležitou roli v naší celoevropské strategii více technologií, jejímž cílem je pomoci každému snížit jeho uhlíkové emise. Hybridní technologie je nyní zastoupena v 70 a 85 procent procentech pohonů a převodovek vyráběných v TMMP a TMUK, což odráží stále silnější poptávku zákazníků po hybridních vozidlech od Toyoty,“ uvedl Marvin Cooke, výkonný viceprezident pro výrobu ze společnosti Toyota Motor Europe.
Společnost Toyota Manufacturing UK (TMUK) ve svém závodu Burnaston v okrese Derbyshire vyrábí modely Corolla Hatchback a Corolla Touring Sports. V závodu Deeside v severním Walesu dále produkuje benzínové a hybridní pohony. TMUK v roce 2021 vyrobila 131 024 vozidel a 257 395 souprav motorů na export a následnou montáž v závodech v různých zemí světa. Toyota doposud do svých výrobních závodů ve Velké Británii investovala přes 2,75 mld. liber a aktuálně zde zaměstnává více než 3000 pracovníků.
Společnost Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) vyrábí hybridní převodová ústrojí a benzínové motory pro platformu TNGA, na níž se montují společně s hybridními převodovkami. Uvedené produkty jsou určeny pro nízkoemisní hybridní vozidla Toyota vyráběná v Evropě. TMMP provozuje dva výrobní závody v Dolním Slezsku. Závod ve Walbrzychu kromě konvenčních a hybridních převodovek vyrábí benzínové motory pro konvenční i hybridní pohonná ústrojí. Závod v Jelcz-Laskowicích rovněž vyrábí benzínové motory pro konvenční i hybridní pohony. TMMP v roce 2021 vyrobila 475 000 převodovek a 438 000 motorů pro automobilky Toyota v Evropě (Česká republika, Velká Británie, Francie, Turecko) i mimo kontinent (Jihoafrická republika). TMMP zaměstnává celkem 3400 pracovníků.
Toyota Motor Europe NV/SA (TME) řídí velkoobchodní prodej a marketing pro vozy, náhradní díly a příslušenství značek Toyota, GR (Gazoo Racing) a Lexus, jakož i výrobní a technické provozy firmy Toyota v Evropě. Toyota v Evropě přímo zaměstnává více než 25 000 pracovníků a od roku 1990 zde investovala přes 11 mld. eur. Evropské výrobní závody Toyota (celkem 8) najdeme v Portugalsku, Velké Británii, Francii, Polsku, České republice a Turecku. Na evropských silnicích je dnes v provozu přibližně 16,5 milionu vozidel Toyota, GR a Lexus, jejichž řidiči se mohou spolehnout na síť 28 národních marketingových a prodejních zastoupení a přibližně 2800 prodejců v 53 zemích (EU, Velká Británie, země EFTA (Evropské sdružení volného obchodu) + Rusko, Izrael, Turecko a ostatní východoevropské země). V roce 2021 prodala TME v Evropě 1 076 300 vozidel a dosáhla podílu na trhu 6,4 %.
Toyota je přesvědčena, že pokud lidé mají svobodu pohybu, nic není nemožné. V souladu se svojí vizí „Mobilita pro všechny“ má Toyota v plánu budovat bezpečnější, více propojenou, inkluzivní a udržitelnou mobilitu k naplnění poslání „Rozdávat radost“. TME v Evropě představila značku mobility KINTO, která nabízí řadu služeb mobility ve 14 zemích; v rámci obchodních aktivit B2B (prodej firmám) dodává bezemisní produkty na bázi palivových článků společně s technickou podporou. Toyota se zasazuje naplňovat cíle trvale udržitelného rozvoje Organizace spojených národů a dosáhnout uhlíkové neutrality všech svých obchodních aktivit napříč Evropou. TME jako tradiční leader snižování emisí CO2 v Evropě má v plánu do roku 2035 v západní Evropě dosáhnout 100% snížení emisí CO2 u všech nových vozidel; zákazníkům v tomto regionu bude i nadále nabízet ucelenou sestavu elektrifikovaných ústrojí včetně hybridů, plug-in hybridů, bateriových elektromobilů a elektromobilů na palivové články. V otázkách trvalé udržitelnosti je Toyota odhodlána překonávat nulovou hranici (Beyond Zero).
Dobrý den chtěl bych se zeptat, proč do článku o Toyotě dáváte fotky přístrojové desky Kii.
Hezký den Loukota