Tým TOYOTA Racing dojel po vzrušujícím souboji v šestihodinovém závodě na okruhu Silverstone (Velká Británie) v rámci světového šampionátu vytrvalostních závodů (WEC) na celkově druhém místě. Navíc zaznamenal nejlepší čas na okruh, a to vše již při své druhé účasti v tomto šampionátu asociace FIA.
Jezdecká sestava, kterou tvořili Alex Wurz, Nicolas Lapierre a Kazuki Nakajima ve voze TS030 HYBRID st. č. 7, maximálně využila potenciál spolehlivého a rychlého závodního speciálu a po celou dobu tohoto vzrušujícího závodu bojovala v čele celkového pořadí.
Alex Wurz, nejrychlejší jezdec v ranní zahřívací fázi, zaujal po letmém startu třetí pozici, ale okamžitě po odmávnutí zeleným praporkem se probojoval na druhé místo v poli s využitím přesvědčivé výkonové podpory systému TOYOTA HYBRID System – Racing.
Již po 21 minutách v závodu si ještě o jedno místo polepšil a zaujal díky vynikajícímu jízdnímu manévru první pozici. Řízení poté předal Kazukimu Nakajimovi a speciál TS030 HYBRID měl potenciál nastoupit cestu k vítězství.
Kazuki odvedl velmi dobrou práci ve své části závodu, kterou přerušil pouze ´safety car´ na trati zhruba po dvou hodinách od startu.
Boj o první pozici v čele závodu s vozem Audi č. 1 nabíral na obrátkách a s blížící se polovinou soutěže byl Kazuki na chvíli předjet, ale okamžitě využil příležitosti a hned v další zatáčce útok opětoval.
Krátce poté se ujal volantu Nicolas Lapierre a pokračoval v započatém souboji. Ve 139. kole dokonce zaznamenal nejrychlejší čas na okruh a posléze předal vůz TS030 HYBRID st. č. 7 Alexovi k poslední části závodu trvající necelé dvě hodiny.
Alex absolvoval řadu velmi rychlých kol, aby si vytvořil dostatečnou rezervu před třetím vozem v pořadí a mohl naposledy krátce zastavit v boxech kvůli tankování paliva. Když se opět zapojil do závodu na druhé pozici, do konce zbývalo necelých 30 minut.
Nevyskytly se žádné další problémy, a tak projel cílovou páskou 55,675 s za leaderem závodu a získal pro tým zasloužené pódiové umístění – a s ním i body do šampionátu WEC.
Další podnikem týmu TOYOTA Racing bude 6h Sao Paulo 15. září na brazilském okruhu Interlagos v rámci světového šampionátu vytrvalostních závodů (WEC), kde za volant usedne Alex a Nicolas.
TS030 HYBRID vůz č. 7 (Alex Wurz, Nicolas Lapierre, Kazuki Nakajima)
Zahřívací fáze: 1. místo (1 min 47,398 s), 4 okruhy
Závod: 2. místo (+55,675 s), 194 kol, 8 zastávek v boxech. Nejrychlejší kolo: 1 min 44,059 s
Alex Wurz: „Druhé místo je skvělý výsledek. Je to teprve náš druhý závod, osm měsíců po předvedení nového vozu a již bojujeme proti konkurentovi, který disponuje více než deseti lety zkušeností. Musíme vše ještě optimalizovat, abychom zvítězili, ale toto je fantastické a tým to ještě více motivuje. Ukázali jsme skutečně skvělé tempo a doložili výkonový potenciál naší hybridní technologie.“
Nicolas Lapierre: „Tímto výsledkem jsem samozřejmě velmi potěšen a zároveň hrdý na první pódiové umístění týmu v rámci šampionátu WEC. Dnes jsme měli skvělé tempo, s vozem, který se díky našemu novému aerodynamickému kitu choval podle očekávání. Jeli jsme stabilně a jednoznačně drželi krok s konkurenty. Náš nejrychlejší čas na okruh jasně ukazuje potenciál vozu, a tak doufáme, že před koncem sezóny vyhrajeme nějaký závod. Myslím, že dokázat bychom to mohli; to bude náš cíl.“
Kazuki Nakajima: „Za tento výsledek jsem moc rád, i když si všichni přejeme, abychom na pódiu postoupili ještě o stupínek výše. S konkurenty jsme tvrdě bojovali a bylo potěšující utkat se s Benoîtem Treluyerem. Myslím, že každý zaznamenal, jak dobře náš pohon TOYOTA HYBRID System – Racing funguje. I přes silný provoz na trati jsem měl dobrou svou část závodu a vůz byl dobře vyvážený. Bylo pro nás důležité odjet čistý závod a dojet poprvé na pódiovém umístění. Musíme ještě kus práce odvést, ale již jsme připraveni k dalšímu kroku.“
Yoshiaki Kinoshita, prezident závodního týmu: „S tímto výsledkem jsem velice spokojený. Jednak jsme ukázali rychlost vozu TS030 HYBRID naším nejlepším časem na okruh v celém závodu a pódiovým umístěním již v našem druhém závodu, ale současně jsme odjeli celý závod naprosto bez problémů. To je zásluhou všech zde na trati, ale i našich kolegů z TMG, v divizi Motor Sport Division v Higashi Fuji, stejně tak jako divizi hybridních pohonů společnosti TMC. Piloti po celý závod nepolevovali a umožnili fanouškům vychutnat si skutečně vzrušující boj. Samozřejmě vždy pomýšlíme o nejvyšším stupínku na pódiu, ale Audi bylo v cíli dříve. Takže jim blahopřejeme a těšíme se, až se opět společně utkáme v Brazílii.“
[nggallery id=1296]
Tisková zpráva/-PS-