2021-toyota_gr86-bila

Toyota odmítla opravu motoru GR86 na záruku, protože na sociálních sítích našla fotku majitele, jak driftuje

Autor: Anina Russová - Zdroj: Blake Alvarado - Foto: Toyota - 5. 8. 2022


Pokud byste dnes hledali cenově přijatelné a zábavné auto, které sama automobilka prezentuje jako esenci řidičských zážitků, pak by to jistě byla buď Toyota GT86, respektive GR86 nebo Subaru BRZ. Tahle dvojčata si našla řadu spokojených zákazníků a fanoušků. Ostatně, nabízí přesně to, co slibují automobilky. Toyota model GT86 a v nové generaci GR86 velmi ráda prezentuje jako zábavný a v propagačních spotech nejde daleko pro drifty a pálení pneumatik. Jenomže když dojde na věc a zákazník přesně tak s autem zachází, může vzniknout problém.

Přesně to se stalo majiteli Toyoty GR86 jménem Blake Alvarado, který na svém facebooku sdílel dost zvláštní příběh. Vše začalo tím, že ačkoliv se Blake o auto důsledně staral, ve 22 tisících najetých kilometrech přišla velká závada motoru. Konkrétně mělo jít o destrukci ojničního ložiska. Následně se ukázalo, že do olejové vany spadl přebytečný tmel, který zablokoval proudění oleje do motoru. Alvarado tvrdí, že u těchto motorů jde o poměrně často řešenou závadu, jen nečekal, že se s ní také setká.

K jeho případu byl přidělen terénní technik servisu, ale místo osobní kontroly, jaká je v těchto situacích běžná, přišla Alvaradovi jen odpověď mailem. A v něm stálo, že na sociálních sítích prezentoval sebe a své auto v driftu. K tomu prý bylo přiloženo video se záznamem z palubní kamery, ale z bílé GT86, přičemž dotyčný má černý vůz. Tento důkaz spolu s poznámkou, že Alvarado je v komunitě známým drifterem servis přiměly k zamítnutí reklamace a opravy na záruku, kterou Blake požadoval.

Blake přitom byl ochoten přistoupit na opravu, kterou by z půlky zaplatil. Prostě chtěl jen fér přístup značky a servisu. Jenomže servis mu oznámil, že buď zaplatí za opravu 11 000 dolarů nebo si má auto odvézt. A to také udělal. Po domluvě v servisu Subaru mu byl do auta dán jiný, jen lehce jetý motor, přičemž oprava vyšla na 7000 dolarů.

Tento příběh se sociálními sítěmi šíří jako lavina, a tak se není co divit, že už stihla zareagovat i sama Toyota. Ale jen tak, aby se neřeklo. V prohlášení pro Road and Truck řekla, že pečlivě celý případ prošetřuje. Zároveň automobilka zdůraznila, že je pro ni důležitá spokojenost všech zákazníků. A kterýkoliv z nich by měl problém, může se obrátit na její specialisty. Nic víc, nic méně.

Je to poměrně smutná záležitost, která ale ještě rozhodně není u konce. Sama značka prezentuje GT86 jako extrémně zábavné auto, které je na zátěž připraveno. A když jej tedy majitelé tak používají a vznikne problém, je ticho po pěšině. Nutno ale říct, že velkou roli v tomto hraje i servis, který se k zákazníkovi rozhodně nepostavil moc přívětivě.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru