Modely Toyota GR jsou mezi fanoušky oblíbené. A jsou oblíbené i proto, že se dají jednoduše dále upravit. Jeden z majitelů Toyoty GR Yaris auto upravil tak, že má takřka třetinový výkon než z výroby. A funguje!
Standardně Toyotu GR Yaris pohání 1,6litrový tříválec (G16E-GTS) s turbodmychadlem. Jeho výkon je 192 kW/261 koní a točivý moment vrcholí 360 Nm. Díky tomu má i velmi slušnou dynamiku, vždyť z 0 na stovku zrychlí za 5,5 sekundy a maximální rychlost je až 230 km/h. Po úpravě má ale tohle auto takřka třikrát tak vysoký výkon!
Auto prošlo úpravou v Powertune Australia a výsledkem je naměřených 552,5 kW/741 koní při 8117 ot./min! To znamená, že na litr výkonu má 462 koní! Zajímavé navíc je, že má původní kliku, písty i ojnice. Nové je ovšem turbodmychadlo Garrett G30-770, jiné je těsnění pod hlavou, instalován je také větší intercooler Plazmaman, jiné vstřikovače benzinu Bosch i palivovou pumpu Elixr Brushless a konečně jiné výfukové svody a kompletní výfuk Akrapovič. Na závěr byla vyměněna řídicí jednotka za programovatelnou Motec. Sériová manuální převodovka už tady také není, na jejím místě je teď sekvenční převodovka X-Shift s jinou, odolnější spojkou ATS Triple Carbon.
Jestli si myslíte, že jde o nějakou stavbu na efekt a pro zjištění hodnot na brzdě, tak byste se pletli. Tohle auto má za sebou prý více než 30 testů na motorové brzdě a upravený motor drží zcela bez problémů už přes rok ježdění.
Auto dostalo jméno „Rodent“. Důvod? Je to jednoduché, vlastní jej totiž Peter Freedman, zakladatel Røde Microphones.