Toyota Motor Corporation zdokonalila svůj inteligentní ultrazvukový lokátor ICS (Intelligence Clearance Sonar), jenž napomáhá předcházet nehodám nebo zmírňovat následky nehod při parkování nebo rozjezdu vozidla.
Kromě toho byl systém panoramatického sledování situace kolem vozidla doplněn o nový režim zobrazování, jehož prostřednictvím může řidič snadno před rozjezdem vozidla zkontrolovat okolí. Toyota má v plánu nasazovat modernizované systémy do svých modelů uváděných v roce 2015.
Inteligentní ultrazvukový lokátor (ICS systém)
Současná verze systému ICS od Toyoty dokáže detekovat překážky a napomáhá předcházet nehodám nebo zmírňovat následky nehod v důsledku rychlé akcelerace po mylném sešlápnutí plynového pedálu. Nový systém ICS obsahuje vyšší počet senzorů a je schopen detekovat překážky ve větší vzdálenosti; oblast sledovaná tímto systémem se díky tomu zvětšila v podélném i příčném směru.
Kromě toho byla vylepšena i řídicí logika napomáhající předcházet nehodám nebo zmírňovat následky střetu s blízko stojícími vozidly či překážkami v situacích, kdy příčinou není mylné použití plynového pedálu, např. při pomalé jízdě na parkovišti nebo při výjezdu z těsného parkovacího místa.
Inteligentní parkovací systém (IPS) od Toyoty nyní využívá systém ICS k předcházení nehodám nebo zmírňování následků střetu prostřednictvím automatického brzdění. Kromě toho je k dispozici i funkce na podporu vícefázové otáčení, která automaticky reguluje řízení1 v těsných parkovacích prostorách, kde je zapotřebí opakovaně popojíždět oběma směry. Další částečně automatizovaná1 funkce pomáhá při výjezdu z parkovacích stání s podélným řazením za situací, kdy zbývá jen malý prostor před vozidlem a za ním.
Panoramatické sledování situace kolem vozidla
Funkce panoramatického sledování situace kolem vozidla (Panoramic View Monitor), dosud zobrazující vozidlo z ptačí perspektivy na displeji navigace, byla rozšířena o nový režim zobrazování „přes průhledné vozidlo“. Po stisku tlačítka může řidič přepínat mezi režimem dynamického zobrazení (Moving View), jenž zachycuje pohled na vozidlo z ptačí perspektivy, a režimem zobrazování „přes průhledné vozidlo“ (See-through View), kdy řidič vidí bezprostřední okolí ze své vlastní perspektivy, avšak tak, jako by jeho automobil byl průhledný. Oproti režimu zobrazení z ptačí perspektivy se při zobrazování „přes průhledné vozidlo“ jeví překážky jako větší, a tak je snazší je lépe rozpoznat.
Cílem uvedených vylepšení systémů Toyota na podporu parkování je zvýšit bezpečnost pohybu na parkovištích, kde dochází přibližně k 30 % nehod2 s majetkovými škodami.
Toyota je toho názoru, že nejvyšší metou společnosti usilující o mobilitu je zcela eliminovat smrtelná i běžná zranění v důsledku dopravních nehod. Toyota prostřednictvím své „koncepce integrovaného řízení bezpečnosti“ nastoluje budoucí směr vývoje bezpečnostních technologií i samotných vozidel. Uvedená koncepce pokrývá veškeré aspekty řízení; integruje jednotlivé bezpečnostní technologie a systémy vozidla, namísto jejich někdejšího vnímání coby nezávisle fungujících jednotek. Tento přístup se též odráží v aktivitách výzkumu a vývoje zaměřených na bezpečnostní prvky a systémy.
Toyota se pevně zasazuje řešit celou řadu iniciativ v oblasti dopravní bezpečnosti, od vývoje stále bezpečnějších vozů a technologií přes podporu vytváření bezpečného dopravního prostředí až po zapojování se do různých vzdělávacích aktivit.