2025-nejluxusnejsi-mercedes-benz-unimog-showcar-1

Tohle už není pracovní stroj. Mercedes-Benz postavil nejluxusnější Unimog v historii. Pohání ho 300koňový šestiválec

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Mercedes-Benz - Foto: Mercedes-Benz - 16. 12. 2025


Unimog je už desítky let synonymem pro stroj, který projede téměř všude. Mercedes-Benz Special Trucks se teď rozhodl ukázat, že jeho pověst „nezastavitelného“ pracanta nemusí pro posádku automaticky znamenat spartánské podmínky. Při příležitosti 80. výročí značky, které připadá na příští rok, vznikl ve spolupráci s úpravcem Hellgeth Engineering mimořádný kus: dosud nejvýkonnější off-road Unimog v roli show caru mířeného do luxusního segmentu.

Smysl projektu je poměrně jasný. Řada zákazníků dlouho chtěla, aby se k téměř bezkonkurenčním terénním schopnostem přidal větší výkon a také výraznější, osobitější vzhled. Mercedes-Benz proto postavil auto, které má být v této konfiguraci unikátem. Zároveň nejde jen o efektní výstavní exponát. Příští rok má vůz čekat reálné testování u zákazníka v běžných podmínkách, aby automobilka získala praktické poznatky pro případný další vývoj.

Projekt má ukázat, kam až se dá Unimog posunout, aniž by ztratil své terénní DNA. Změny se proto odehrály jak pod kapotou, tak i na karoserii a v kabině.

Základ z tvrdého terénu, výkon z jiné ligy

Výchozím strojem je Unimog U 4023, tedy verze určená pro nejtěžší civilní i vojenské nasazení. Technika, na které tento Unimog stojí, zůstává věrná tomu, proč si ho lidé pořizují: portálové nápravy, pružný rám a možnost volitelně připojit pohon všech kol. K tomu se přidávají uzávěrky diferenciálů na obou nápravách, takže tohle auto jen tak něco nezastaví.

Největší změna se odehrála pod kapotou. Standardní čtyřválec nahradil šestiválec Mercedes-Benz OM 936 s výkonem 220 kW/300 koní. Tím se z tohoto Unimogu stává nejsilnější off-road Unimog svého druhu, alespoň v rámci sériových modelů. Úprava nemířila jen na samotná čísla. Součástí změn je i optimalizované sladění převodovky s motorem, které má spolu s vyšším výkonem přinést kultivovanější projev a celkově lepší jízdní komfort.

Na praktičnosti se nic nemění ani v kabině. Je tady dvoukabina se čtyřmi místy, takže nejde o stroj „jen pro řidiče“, ale o auto, které počítá i s posádkou. A poveze ji v luxusu.

Mercedes-Benz sem dal technologii MirrorCam, tedy systém, kde klasická vnější zpětná zrcátka nahrazují kamery a obrazovky v kabině. Důvod je jasný. Je to lepší přehled o tom, co se kolem auta děje, což u širokého a vysokého auta dává velký smysl. Ze zkušeností ovšem víme, že na takové řešení je třeba si zvyknout.

Stejně výrazně se změnil i vzhled. Exteriér se otevřeně inspiruje světem SUV, což je u Unimogu téměř provokace, ale zároveň přesně to, co má show car dělat. Auto dostalo matně šedý lak, hliníková beadlock kola a nepřehlédnutelný světelný podpis s moderními LED světlomety.

Uvnitř se pak hraje na jinou strunu než obvykle. Luxus má podtrhnout kůže, ergonomická sedadla s barevným prošíváním, kožené koberečky a doplňkové LED osvětlení. V součtu to vytváří zvláštní kontrast, který je na tomhle projektu možná nejzajímavější, tedy to, že terénní legenda se tváří jako prémiový vůz, aniž by se vzdala svého původního poslání.

Jestli to bude jen efektní odbočka k výročí, nebo začátek nové vývojové etapy, naznačí až příští rok, kdy má vůz projít reálným testováním u zákazníka. Právě tahle část napoví, jestli se z unikátního show caru může stát i inspirace pro budoucí sériové modely. A my jsme na to rozhodně zvědaví.

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru