Suzuki Jimny získává poslední dobou celkem na popularitě. Aby také ne. Je to malé, ale zároveň hlavně v terénu velmi schopné. Kromě toho se na něj jen za posledních několik měsíců vrhla velká spousta úpravců a nutno říct, že se nám všechny ty úpravy celkem líbí. Jimny se neztratí ani v těžším terénu, kde si ve všech testech vede na výbornou. Ovšem losí test, tedy rychlý vyhýbací manévr na silnici už mu moc dobře nejde.
Ale buďme upřímní. Jimny a jemu podobná auta nejsou stavěna na ostré průjezdy zatáčkou nebo na takové rychlé úhybné manévry. Není tedy potřeba mu ten ne moc dobrý výsledek vyloženě vyčítat. Faktem ale je, že Suzuki by na pár maličkostech, které by bývaly výsledek zmírnily, mohlo zapracovat. Podle výsledků testování by postačilo třeba upravit až zbytečně dlouhý převod řízení, kvůli kterému má řidič při podobném manévru doslova plné ruce práce.
Auto se totiž naklonilo, odlehčilo a pak díky malé trakci pneumatik poskočilo. V tu chvíli zasáhl stabilizační systém a auto srovnal, ale zároveň také velmi zpomalil. Podobně se to stalo i při opakovaném pokusu a i při dalším pokusu ve vyšší rychlosti.
Problémové se ukázaly i velmi úzké pneumatiky, které sice fungují v terénu, ale na silnici je to s nimi horší. Nemají dobrou přilnavost, což když se dá dohromady s měkkým odpružením, díky čemuž se karoserie výrazně nakloní, dostaneme ten špatný výsledek losího testu.
Samozřejmě není to jediné auto, které kdy mělo v losím testu problémy, bylo jich mnohem více…