Od 1. listopadu platí povinnost mít na autě za určitých podmínek zimní pneumatiky s dezénem alespoň 4 mm. Platí to v případě, pokud je na vozovce sníh, led nebo námraza, případně hrozí, že bude. Zní to jako známá poučka, přesto mnoho řidičů přezutí na zimní pneumatiky odkládá. Asistenční společnosti i kvůli tomu na přelomu podzimu a zimy vyjíždějí častěji. Jen potíže související s pneumatikami podle České asociace asistenčních společností každoročně znamenají zhruba 20 tisíc zásahů. Menší defekty se dají vyřešit na místě, vážnější poškození ovšem zpravidla končí odtahem do servisu. Hodně výjezdů je kombinace letních nebo sjetých gum a příliš rychlé jízdy, což zejména v chladných měsících vede často k výletu mimo vozovku.
Zimní obutí se naplno ukáže také v krizových okamžicích. Typickým případem je náhlé vběhnutí zvěře do jízdní dráhy. Srážky se zvěří přinesou přes čtyři tisíce výjezdů ročně a nejčastěji se odehrávají právě na podzim a v zimě, kdy už se hodně jezdí za šera a viditelnost je horší. V takových situacích rozhodují i metry. A metry se přidávají v situacích, kdy už na pneumatice není moc hluboký vzorek. Psali jsme o tom nedávno v tomto článku.
Přečtěte si také:
Když pneumatika povolí: bezpečně zastavit a volat asistenci
Defekt je nepříjemný, ale dá se zvládnout bez zbytečného rizika. Pokud se to stane, důležité je dostat vůz mimo silnici anebo na co nejbezpečnější místo, zapnout výstražné blinkry a použít výstražný trojúhelník. Je třeba udělat co nejvíce proto, aby se případná výměna kola u krajnice neproměnila v další nehodu.
Nejlepší je vždy raději volat asistenční službu, která může s výměnou kola pomoci. Základní asistenční služby jsou dnes u každého nově uzavíraného povinného ručení. Nejrychlejší je Linka pomoci řidičům 1224, která vás podle toho, kde máte uzavřené povinné ručení, přepojí na příslušnou asistenci.




