Kia EV6 prošla faceliftem, který změnil nejen vzhled, ale i použitý hardware a software. A my jsme se na modernizovanou EV6 podívali v redakčním testu.
Upravený vzhled
V rámci modernizace se toho změnilo vcelku hodně a je to poznat na první pohled. Vpředu je úplně nový nárazník, ale také světlomety s poněkud složitějším tvarem než před modernizací. Ty jsou navíc nyní propojeny svítící LEDkovou lištou. Vzadu jsou úpravy decentnější, protože mezi zadními světlomety už svítící LEDková lišta byla. Upraveny byly ovšem oba nárazníky, přičemž v tom zadním je teď ještě výraznější difuzor.
Zapomenout nesmíme ani na nové designy litých kol, které se nabízejí buď s průměrem 19 nebo 20 palců, nebo nové barevné odstíny. V rámci nabídky si teď můžete EV6 pořídit i v matných a perleťových lacích.
Modernizovaná Kia EV6 láká na efektivnější provoz a prodloužení dojezdu o 343 km
Pár změn udělala automobilka i uvnitř. Nový je například volant, upravená je palubní deska, která má nyní dva 12,3″ displeje propojené designově v jeden celek, ale také až 12″ head-up display nebo digitální vnitřní zpětné zrcátko. Novinkou je také čtečka otisků prstů, která je na středovém panelu a díky které lze vůz aktivovat a odjet s ním i bez klíče. Další možností je použít k tomu aplikaci v chytrém telefonu. Kia totiž nabízí možnost digitálního klíče až pro 7 uživatelů.
Uživatelé auta ocení i vylepšený infotainment. Ten má nyní aktualizace OTA (over-the-air, tedy vzduchem přes internet) a není tak třeba jezdit na přehrání software do autorizovaného servisu. Automobilka tak může auto vylepšovat na dálku a prakticky kdykoliv. Současně s tím, je tu i bezdrátová konektivita Android Auto a Apple CarPlay nebo rozšířená realita v navigaci. Bezdrátové nabíjení telefonu má vyšší výkon 15 W a má vylepšené tvarování.
Vylepšená technika
Zajímavější jsou ovšem úpravy technické. Modernizovaná Kia EV6 dostala úplně novou baterii s vyšší kapacitou (vzrostla z z 58 na 63 kWh, respektive ze 77,4 kWh na 84 kWh), ale se stejnou hmotností. Dojezd je tak teď podle homologace WLTP o 40 až 60 kilometrů delší (s větší baterií reálně až k pěti stům kilometrům). Lépe vyztužený je teď skelet karoserie, vylepšeno bylo odhlučnění kabiny (zejména v oblasti zadního elektromotoru a u podběhů) a byl přeladěn podvozek (jsou tu nové pasivně adaptivní tlumiče, které reagují na počet kmitů a podle toho se mění jejich tuhost) a řízení.
Samozřejmostí je stále použití 800V architektury (díky platformě E-GMP), což se pozitivně projevuje například i na rychlosti nabíjení. U větší verze akumulátoru je nyní špičkový dobíjecí výkon dokonce až 258 kW (tedy o 19 kW více), což znamená, že v ideálním případě je dobití z 10 na 80 % otázkou pouze 18 minut. Využít lze stále i řešení V2L, v rámci kterého lze EV6 použít jako obrovskou powerbanku a napájet z něj klasické elektrické přístroje jako například kávovar, notebook a podobně.
Za volantem
To, co za volantem modernizovaného provedení elektromobilu Kia EV6 potěší asi nejvíc, je ticho, které na palubě panuje. Do interiéru se totiž nepřenáší prakticky žádné zvuky od kol, ale ani žádné pískání elektromotorů nebo snad aerodynamický hluk. A aerodynamika je parádní, dokonce ani v dálničních rychlostech se akustická pohoda nijak výrazně nezhoršuje.
Skvělá je i dynamika, přestože nejde o vrcholnou verzi GT, ale jen o sportovněji se tvářící GT-line. Testujeme auto ve verzi AWD, tedy se dvěma elektromotory – po jednom na každé nápravě. Znamená to, že na silnici společně přes jednostupňovou převodovku přenášejí 239 kW/325 koní a hlavně točivý moment 605 Nm. Platí to ovšem pouze pro jízdní režim Sport, pro komfortní režim je standardně zapojován do práce jen zadní elektromotor, ten přední se připojuje spíše výjimečně. V režimu Eco se pak ten přední odpojí zcela.
I přestože je hmotnost auta 2,1 tuny, dokáže z místa na stovku zrychlit za 5,3 sekundy. Maximální rychlost je 188 km/h. Není to ovšem absolutní dynamika při zrychlení z místa, co vás za volantem potěší, je to hlavně pružnost samotného auta. Šest stovek newtonmetrů je totiž opravdu hodně a navíc jsou k dispozici prakticky neustále. Předjet pomalejší auto na okresce tak není vůbec žádný problém.
Když ale budete často předjíždět, budete mít vysokou spotřebu. Pokud naopak často předjíždět nebudete a splynete s okolním provozem, dostanete se na hodně zajímavá čísla. V kombinovaném režimu to může být kolem 17 kWh, přičemž ve městě se dá při využívání plachtění a předvídání klidně i ke 14 kWh/100 km (s využitím klimatizace, rádia a podobně). Na dálnici se pak naopak přiblížíte k 24 kWh (to pokud pojedete přibližně 140 km/h).
Testovaná Kia EV6 byla ve sportovnější verzi výbavy GT-Line a s většími dvacítkami. To se podepisovalo na o něco horších vlastnostech na rozbité silnici. Překvapit podvozek dokážou hlavně ostré krátké příčné nerovnosti, na kterých je cítit hmotnost kol. Na kvalitní silnici je naopak auto povedené a dokáže až překvapivě rychle projíždět zatáčky. Je ovšem škoda, že stále chybí elektronický adaptivní podvozek.
Závěr a cena
Kia EV6 je po modernizaci lepším autem s delším dojezdem a v testované verzi se čtyřkolkou navíc s parádní dynamikou. Facelift přinesl nejen svěží design s novými světlomety a koly, ale i technické vylepšení. Je tady větší baterie s reálným dojezdem až 500 km, rychlejší nabíjení a lepší odhlučnění kabiny.
V kabině se navíc úplně bez problémů posadí pětičlenná posádka, která tu bude mít do všech směrů dost prostoru. A poměrně dost místa bude i pro jejich zavazadla, protože kufr má v základním uspořádání objem 480 – 520 litrů. Po sklopení opěradel zadních sedadel se dá zvětšit na 1290 litrů. Navíc vám tu nemusí překážet žádné dobíjecí kabely nebo povinná výbava, to totiž můžete uložit do předního kufru. Kia EV6 totiž nabízí pod přední kapotou asi 20litrový frunk.
A co prozradí pohled do ceníku? Modernizovaná Kia EV6 se nabízí ve třech výbavových stupních: Air, Earth a GT-Line. Cena Air začíná ve standardním provedení a pohonem zadních kol na 1 169 980 Kč. Výbavu Earth lze pořídit s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol za 1 354 980 Kč. Cena nejvyššího výbavového provedení GT-Line činí 1 439 980 Kč vč akumulátoru s prodlouženým dojezdem a pohonem zadních kol. Prodloužený dojezd a pohon všech kol je ve verzi GT-Line k dostání za 1 539 980 Kč.
Technické údaje:
Značka: |
Kia |
Typ: |
EV6 GT-Line 84 kWh AWD |
Motor: |
2x elektromotor |
Palivo: |
elektřina |
Pohon: |
všech kol (AWD) |
Výkon: |
239 kW / 325 koní |
Točivý moment: |
605 Nm |
Zrychlení 0-100 km/h: |
5,3 s |
Maximální rychlost: |
188 km/h |
Převodovka: |
jednostupňová automatická |
Spotřeba elektřiny (kWh/100 km): |
17,7 (kombinovaná) |
Kapacita baterie: |
84 kWh |
Homologovaný dojezd (WLTP): |
582 km |
Délka: |
4695 mm |
Šířka: |
1890 mm |
Výška: |
1550 mm |
Rozvor: |
2900 mm |
Pohotovostní hmotnost: |
2075 – 2165 kg |
Objem zavazadlového prostoru: |
480–520 / 1290 litrů |