Renault Zoe R135

Test elektromobilu Renault ZOE R135 (2020)

Autor: Ondřej Lilling - Foto: Ondřej Lilling - 13. 10. 2020


Renault musel hodně pozorně poslouchat výtky ke svému elektromobilu Zoe, protože do něj v rámci modernizace pořádně říznul. A změnilo se toho tolik, že by to vydalo na novou generaci.

Základní tvar nafouklé bubliny mu sice zůstal, ale nová přední světla s denním svícením a výrazněji tvarovaný nárazník vzhled posunuly správným směrem. Světla jsou plně diodová a vedle toho v noci opravdu dobře svítí. Zvenku je to tedy spíše evoluce, ale uvnitř…

Vnitřek dospěl

V interiéru nezůstal kámen na kameni, a že to bylo potřeba. Vnitřek se očividně inspiroval novým Cliem, takže tady najdete parádní materiály, včetně třeba látkou potažené palubní desky. Solidní dojem zanechávají i všechny ovladače a tlačítka.

V zásadě všechno, čeho se dotýkáte, tady působí poctivým, skoro až prémiovým dojmem. Ten zbytek, jako třeba dveřní výplně, jsou pochopitelně vyrobené převážně z tvrdých plastů, ale ničemu to nevadí.

Renault Zoe R135

Kaplička přístrojů dostala velký barevný displej a infotainment se teď spoléhá na vertikálně orientovaný desetipalcový displej známý z posledních renaultů. Multimediální systém je docela povedený, má svižné reakce a samozřejmě umí zrcadlit váš mobilní telefon přes Apple Carplay nebo Android Auto. Nechybí mu ani připojení k internetu, mobilní aplikace pro ovládání auta na dálku nebo třeba sledování dobíjení ale do Česka ještě nedorazila.

Krok dohnal Zoe i v oblasti bezpečnostních asistentů, takže vám pohlídá mrtvý úhel a pomůže i s parkováním, protože má ve vyšších výbavách i 360° kamerový systém nebo parkovací senzory.

Interiér sbírá plusové body za svoji vzdušnost, kterou poskytne spíš dvěma pasažérům než čtyřem. Na zadních místech je to s místem horší, ale když se na Zoe díváte hlavně jako na městské auto, asi mu to odpustíte. Místo toho má poměrně velký kufr o objemu 338 litrů. Něco málo vám ale z toho ukousnou nabíjecí kabely, které se vám pod podlážku asi vměstnat nepovede.

Cesta z města

Výkonnější elektromotor ze sebe dostane 100 kW/135 koní, papírově si tak Zoe moc nepřilepšil, pocitově je těch pár kilowattů dost znát. Na stovku se dostane za 9,5 sekundy, stejně jako u všech elektroaut je ale zásadní, jakým způsobem.

Renault Zoe R135

Z klidu totiž doslova vystřelí a na semaforech nechá všechny spolehlivě za sebou. A protože ho nebrzdí žádná převodovka, stejným způsobem reaguje na sešlápnutí plynu prakticky v jakékoli rychlosti. V reálném světě je tak mnohem svižnější, než kolik ukazují tvrdá čísla.

Na poměry elektroaut se podařilo dobře odladit také podvozek. Ten totiž není prkenný, ale velmi slušně absorbuje nerovnosti a doplňuje to velmi dobrým odhlučněním. V zatáčkách sice rychle pocítíte narůstající nedotáčivost, ale to bych přisuzoval hlavně pneumatikám s nízkým valivým odporem.

Nejlépe se Zoe pochopitelně cítí ve městě a přilehlých silničkách, kde se dokáže pohybovat i za 13 kWh/100 km. Na dálnici se mu příliš nelíbí, a dává to vědět i tím, jak razantně utne akceleraci po dosažení tabulkové maximálky. S vyšší rychlostí enormním způsobem roste i spotřeba, ideální kompromis mezi rychlostí a spotřebou je tempo okolo 110 km/h. Přesto při cestování na delší vzdálenosti počítejte se spotřebou okolo 17 kWh/100 km.

V kombinaci s 52 kWh akumulátorem slibuje Zoe tabulkový dojezd až 386 kilometrů, v reálných podmínkách, s topením a vším komfortem počítejte zhruba tři sta kilometrů. Díky tomu se Zoe nemusí pasovat do role ryze městského auta. Sám jsem s autem vyrazil až do Ostravy, přes týden jsem přitom s autem jezdil po Praze a na východ vyrazil bez předchozího dobíjení. To bylo nutné zhruba v půli cesty a také po cestě zpět.

Renault Zoe R135

A bylo to bez jakýchkoli komplikací, Zoe totiž umí využít i 50 kW nabíječky, a to v průběhu téměř celého dobíjecího cyklu. Téměř zcela vybitou baterii nabije doplna za hodinu a půl, což není vůbec špatné. Horší je to v případě, že se budete spoléhat čistě na 230V síť. Tam už si počkáte nějakých 34 hodin, v takovém případě se pochopitelně vyplatí sáhnout po 11 kW wallboxu, který dobíjení zkrátí na přijatelných 6 hodin.

Závěr a cena

Ve světě elektrických aut je Renault Zoe velmi dobrým autem za slušné peníze. S akumulátorem o kapacitě 52 kWh zvládne bez problémů ujet přes tři sta kilometrů a k tomu přihazuje velmi zdařilý interiér a příjemné jízdní vlastnosti. Jen čas ukáže, jestli to bude stačit na čerstvou konkurenci v podobě Peugeotu e-208, Hondy e nebo třeba Opelu Corsa-e.

Renault si každopádně své Zoe cení na minimálně 735 000 Kč za verzi se slabším elektromotorem, akumulátor má ale stejných 52 kWh. Výkonnější verze ve výbavě Intens vás bude stát nejméně 835 000 Kč, k tomu si ale přidejte dalších 25 tisíc za podporu rychlodobíjení CCS Combo, které je pro elektrickou soběstačnost v podstatě nezbytné.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Renault
Typ:,ZOE
Motor:,elektrický synchronní motor
Pohon:,předních kol
Výkon:,100 kW/135 koní
Točivý moment:,245 Nm
Zrychlení 0–100 km/h:,9.5
Maximální rychlost:,140 km/h
Převodovka:,stálý redukční převod
Spotřeba paliva (Wh/km):,177 (WLTP)
Emise CO2:,0 g/km
Kapacita akumulátorů:,52 kWh
Maximální dojezd:,386 km (WLTP)
Délka:,4087 mm
Šířka:,1787 mm
Výška:,1562 mm
Rozvor:,2588 mm
Pohotovostní hmotnost:,1577 kg
Objem zavazadlového prostoru:,338 / 1125 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru