Záplava nových modelů Audi se nevyhnula ani elektrickým verzím. Výkladní skříň aktuální nabídky v podobě manažerského modelu A6 nám opět zavítala do testu, tentokrát jako kombík. Audi si trochu zavařilo v názvosloví modelů, takže teď nabídce najdete stejně pojmenovanou spalovací i elektrickou verzi, avšak s úplně jiným designem a hlavně využívající zcela jinou platformou.
Ta elektrická, s přídomkem e-tron, stojí na zbrusu novém základu PPE (Premium Platform Electric), a využívá ji i třeba nové Porsche Macan nebo Audi Q6. Vyniká 800V architekturou s až 270kW nabíjením, takže se masivní akumulátor v podlaze zvládne nakrmit rychleji než řidič.
A že je co krmit! Akumulátor má kapacitu pěkně kulatých 100 kWh, z čehož využitelných je 94,9 kWh. Rychlým propočtem se dostáváme k teoretickému dojezdu až sedm stovek kilometrů, střízlivějším pohledem někam nad pět stovek. A to už je dostatečná porce na život bez elektrické úzkosti.
Výkon, dojezd a nabíjení
V nabídce je základní zadokolka, kterou už jsme vyzkoušeli, tentokrát k nám zavítala čtyřkolka. K pohonu primárně slouží ten zadní, synchronní motor, kterému v případě potřeby asistuje asynchronní motor na přední nápravě. Celkový výkon celé soustavy je 315 kW/428 koní, v případě Launch Controlu vás pošťouchne dopředu až 340 kW/462 koní.
Jo, sprinty z místa jsou tady opravdu zážitek. Na stovce je auto za 4,5 sekundy, působivě ale umí zatáhnout i v dálničních rychlostech, kde ho v rozletu zastaví omezovač nastavený na velmi přijatelných 210 km/h. Rozjezdy ze semaforu, připojování na dálnici nebo předjíždění. To všechno vyřeší jemný pohyb vašeho pravého kotníku.
V Audi si navíc dali záležet na odhlučnění celého auta, takže v kabině slyšíte… ehm, no neslyšíte skoro nic. Podvozek, aerodynamický šum, nic z toho vás při jízdě nebude rušit a cestovat touhle akustickou bublinou je náramně uklidňující. Za přispění audiosystému Bang & Olufsen si o to víc vychutnáte vaši oblíbenou hudbu. Příplatek za něj je mimochodem přijatelných 31 tisíc.
Interiér, v tomhle případě však spíše kokpit, je prakticky identický se spalovacím sourozencem. Hned trojice displejů do značné míry definovala jeho základní podobu. Před řidičem se nachází dvojice zakřivených displejů, přes které se nastavuje prakticky všechno.
A kde je ten třetí, ptáte se? Ten má pro svoje potřeby spolujezdec. Krom toho, že může pohodlně nastavit třeba navigaci nebo naladit hudbu, může si pustit některou z aplikací a na cestě se zabavit.
Pochvalu si Audi zaslouží za dedikované tlačítko, které vás rovnou zavede na stránku asistenčních systémů. Tam si jen odklikáte ty, které vám pijou krev. Trochu hůře jsem si zvykal na efektně vypadající dotykový panel v levých dveřích, který sdružuje zamykání auta, nastavení zrcátek a světel. Všechno probíhá přes dotyková tlačítka, což prakticky znemožňuje ovládání po hmatu. Podobné dotykové plochy najdete i na volantu, na ty jsem si ale zvykl prakticky hned.
Komfortní cestování i sportovní šmrnc
Jízdně odvádí A6 velmi kvalitní práci. Spoléhá se na adaptivní vzduchový podvozek, který bravurně krotí příplatkové dvacetipalcové disky obuté do sportovních Michelinů. Auto s nimi dovede být krásně komfortní, na rovných úsecích se příjemně pohupuje a ve městě nemlátí.
V zatáčkách je A6 e-tron překvapivě agilní, hezky reaguje na změnu směru, ale v rychlejších pasážích nebo táhlejších obloucích pohotovostní hmotnost 2295 kilogramů zamaskovat úplně nedokáže. Působivě se však elektrický kombík pohybuje v zatáčkách, které vám svým poloměrem dovolují jet pod plynem. Tady fascinujícím způsobem funguje vektorování točivého momentu, auto se krásně stočí do oblouku a do toho brutálně nabírá rychlost.
Překvapivě dobře zvládá elektrická Audi i svižné dálniční přesuny. Už jsme si odškrtli nadprůměrné odhlučnění i komfortní podvozek, k tomu si přidejte parádní koeficient odporu vzduchu 0,24 a je jasné, že tohle bude dobře fungovat.
Já sám jsem si s A6 e-tron střihnul cestu do Brna příjemně svižným tempem, které by dojezdem v klidu vyšlo na otočku tam a zpět. Nevyjížděl jsem ale s plnou baterkou, po cestě zpět jsem se tedy stavil na jedné z rychlých nabíječek. A povím vám, že to dobíjení není taková apokalypsa, jak se z internetových diskusí jeví.
Zastavil jsem s 6 % na bagetu u Lokte a než jsem do sebe stihl naládovat rychlou svačinu, auto už mělo osmdesát procent šťávy v baterkách. Během pouhých dvaceti minut! Jo, tohle cestování si dokážu v klidu představit.
Spotřeba je na velikost auta docela slušná. Město, okresky, tady se budete pohybovat někde mezi 13-17 kWh/100 km podle profilu trasy a stylu jízdy. Na dálnici počítejte se spotřebou okolo 20 kWh/100 km, což je na velikost a hmotnost auta pořád dost slušná hodnota.
Závěr a cena
Zbrusu nová Audi A6 Avant e-tron poctivě odškrtává všechny kolonky nejen dobrého elektroauta, ale dobrého auta obecně. Na cestách dovede být konejšivě komfortní, ale když je potřeba, umí i zasportovat. Supermoderní kabina je našlapaná technologiemi a dokonale odizolovaná od okolního světa. A k tomu je to klasický kombík, takže skvěle zvládne i rodinnou roli.
Jasně, se základní cenou od 1,7 milionu to nebude elektromobil mobilizující masy, navíc u úplného základu asi zůstane málokdo. Náš kousek se navíc cenou vyšvihl o milion výše, takže se bavíme o autě za bezmála tři miliony. Mrkněte ale na ceník spalovacího sourozence, který se pohybuje v podobných relacích. Takže pokud máte v hledáčku manažerský kombík a nepotřebujete najíždět stovky kilometrů denně, s elektrickou variantou rozhodně nešlápnete vedle.
Technické údaje:
Auto: | Audi A6 Avant e-tron quattro |
Motor: | elektromotor |
Pohon: | všech čtyř kol |
Výkon: | 315 kW/428 koní (celkový výkon) |
Maximální výkon elektromotoru po dobu 30 minut: | 138 kW/188 koní |
Točivý moment: | 275 Nm (přední elektromotor) |
Zrychlení 0-100 km/h: | 4,5 s |
Maximální rychlost: | 210 km/h |
Převodovka: | jednostupňová automatická |
Spotřeba: | 16,12 kWh/100 km |
Kapacita baterie (využitelná): | 100 kWh (celková) |
Dojezd: | 660 km |
Délka: | 4928 mm |
Šířka: | 1923 mm (bez zrcátek) |
Výška: | 1526 mm |
Rozvor: | 2950 mm |
Provozní hmotnost: | 2476 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 502 litrů (zadní) |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek