Viděli jste v poslední době nějakou reklamu na auto? Pokud ano, pak jste si jistě všimli, že všechny jsou si velmi podobné. Většinou jsou klidné, pomalé, zdůrazňují pocity a některé i ekologii. Občas tam to auto ani moc není. Trochu nuda, co myslíte? Pokud se mnou souhlasíte, pak se vám zcela jistě budou líbit nejnovější reklamní spoty Toyoty. Jsou hlučné, plné odletujícího prachu po driftech a zábavné. A něco nám říká, že někde je stoprocentně zakážou.
Jde o čtveřici reklam sportovní divize Toyota GR, v nichž hlavní roli nejčastěji hraje nová GR Corolla. Toyota model prezentuje z důvodu toho, že v Americe jde o horkou novinku, která zrovna vstupuje na trh. Že má Evropa, a tedy i my, smůlu, asi netřeba dodávat. GR Corolla je osazena přeplňovaným tříválcem o objemu 1,6 litru, který je naladěn na 300 koní. Tuto sílu přenáší výhradně manuální převodovka na všechna čtyři kola. Především na Ameriku je to dost zběsilá kombinace, která ale zjevně fantasticky funguje.
První reklamní spot by se dal označit za zahřívací. GR Corolla se tam ukáže jen v pár rychlých záběrech, ale vždy dveřmi napřed. Automobilka pak model značí za „divoké zvíře rodiny“, což je zjevně naprosto přesné.
https://youtu.be/xBsreKUG0Xw
Druhé video je jako kdyby jej někdo vystřihl z filmové série Rychle a zběsile. Nechybí povídání o rodině, kamarádi s ostatními modely GR, záběry na sraz, do servisu i na závodní plochu. Nevěříme, že si marketingové oddělení ve filmech s Vinem Dieselem nevzalo minimálně inspiraci. A to myslíme jen a jen v dobrém.
https://youtu.be/g-O-vZED3mw
Třetí klip je doprovázen dnes už legendárními Cypress Hill a jejich hitem Insane in the brain. A právě okolo definice slova insane (šílenství) se točí celý videoklip. Takže tři válce, výhradně manuální převodovka a skvělé jízdní vlastnosti? Ano a je to, podle automobilky a protagonistů klipu, šílené.
https://youtu.be/gkwlM66E1Nk
Poslední film se znovu točí kolem rodiny, respektive vzpomínky na ni. A také kolem toho, že Corolla GR je jen s manuálem a ten vyžaduje specifickou práci. To, co nám v Evropě přijde naprosto běžné, v Americe moc neznají, takže je naprosto pochopitelné, že automobilka fakt, že auto dostalo manuál, tolik zmiňuje.
https://youtu.be/O5We3bTgQ6w