Před několika dny byl spuštěn ostrý provoz měření rychlosti aut a hmotností kamionů na novém úseku dálnice D4. Resort dopravy, ale i obce, které tady vybírají pokuty, celou dobu počítají s tím, že řidiči tady budou rychlost překračovat a pokuty platit. Jenomže tak dlouho všichni řidiče před radary varovali, až tady řidiči jezdí podle předpisů. A to je prý problém.
Agenda úsekového měření rychlosti na dálnici D4 je rovnoměrně rozdělena mezi Písek a Příbram. Na D4 je v každém směru osm úseků, v nichž jsou instalovány technologie pro měření rychlosti. Úseky jsou přitom rozloženy tak, že ve směru na Písek i ve směru na Prahu vždy čtyři spadají pod Středočeský kraj (agenda města Příbram) a čtyři pod Jihočeský kraj (agenda města Písek). Měří se vždy jen v jednom vybraném úseku v každém směru. Měřené úseky se v pravidelných intervalech mění a řidiči jsou v případě, že nebudou nutná jiná povinná oznámení, o měření informováni prostřednictvím proměnného dopravního značení s nápisem „Probíhá úsekové měření rychlosti“.
Přestože je pro řidiče (ale vlastně i pro policii) dobrou zprávou, že si motoristé dávají pozor a dodržují rychlost, obce, které mají na starosti výběr pokut, už tak nadšené nejsou. Aby totiž mohly pokuty vybírat, musely najmout nové pracovníky a zafinancovat také systém výběru pokut. Kompletní provoz vyjde ročně na asi 6,5 milionu korun a bylo by ideální, aby alespoň tuto částku obce vybraly na pokutách. Jenomže se zdá, že vše bude jinak. Jak zjistil server CNN Prima News, místostarosta Písku má velké a nutno říct i oprávněné obavy. „První propočty před více než rokem počítaly s tím, že minimálně dva úseky budou zprovozněné. Před koncem roku 2024 jsme z těch celkových osmi úseků, které měří v obci s rozšířenou působností, dostali rozhodnutím pana ministra pouze na jeden. Stát na nás přenáší povinnost vybírat pokuty z vysokorychlostního vážení a úsekového měření. Jsme připraveni kolegy, které na tuto agendu nabereme, propustit, ale máme tam pravidelné platby, které neeliminujeme,“ popsal serveru místostarosta Josef Soumar.
Dálnice D4 se začala stavět v červnu 2021 a zprovozněna byla v prosinci 2024. Projekt PPP D4 realizovalo sdružení Via Salis. V rámci prvního úspěšného silničního projektu realizovaného v rámci partnerství soukromého a veřejného sektoru PPP (Public Private Partnership) vzniklo na trase mezi Příbramí a Pískem 32 kilometrů zcela nové komunikace a bylo modernizováno dalších 16 kilometrů starších úseků. Za správu a údržbu nové dálnice je zodpovědná společnost Via Salis Operations.
Proto jezdím podle předpisu abych těm prostitutkàm nic neplatil 😀
Dobře vám tak. Už dávno se ví, že měření rychlosti není kvůli bezpečnosti, ale jen pro naplnění státní nebo obecní kasy. Protože se neměří tam, kde Je reálné ohrožení životů, ale tam, kde je pravděpodobnost nejvyššího výběru pokut.
Já si myslím že jsem našel způsob jak vybírat pokuty, spočítal bych kolik se ročně vybere na pokutách, to bych vidělil počtem řidičů v Čechách a tu částku by každý řidič zaplatil a nemusí pak nikde měřit a schovávat se za kterém s radarem…..nejspíš to pošlu na ministerstvo dopravy a věřím že se tam toho nějaký blb chytne….
Myslíš dát tam vnadnou třicítku? Tak to bych taky rád zpomalil. Ale ty myslíš asi třicítku za hodinu, že? Tak to jsi lichokopytník, co vydává zvuky IÁ IÁ IÁ.
V plné nahotě je zde odhaleno jak státní goverment z ovčanů dělá blbce, podojit a ještě jednou, naprosto stejné to je v obcích, pasti na řidiče, policajti schovaní za křovím s radarem za cedulí obec ……prostě podojit a potrestat.
A pak vystoupí vykulenec, že mu chybí policisté, na co na dohled nad neposlušnými občany, do zony kde je černo radši hrdinové ani nejdou, a průser na fakultě – všechno v pořádku, nic se nezanedbalo !!!!!! Kde byla kua pražská URNA. který amatér si vyžádal od operátora rámcové zjištění telefonu útočníka, místo minutového sledování- skvělý zásah – věřím , že byli odměny pro šéfy !!!!
No není to jen důkaz toho, že stát chce jen vybírat daň z tachometru?
kromě toho podle platných zákonů smí měřit rychlost pouze státní policie a městká policie. By mě zajímalo, jak toto obešli na soukromém měřícím zařízení (provozovatel měření je podle informací z médií firma, která dálnici stavěla)
Nepopisujou situaci někde v Russku nebo na blízkém východě? Podle toho jak úřední počítali by to odpovídalo.
Není žádný důvod, aby se neměřilo na všech úsecích. Koho napadlo, že se bude měřit vždy jen na některých a řidiči dostanou informaci, že na ostatních mohou beztrestně rychlost překračovat?
V klidu, obce si naserou další radary na jiné silnice a tím to s klidem doženou…
Tady je ale přesně vidět, proč se měří. Ne proto, aby byly bezpečnější silnice, ale aby stát nebo obec, či kdokoli jiný z toho měl peníze. Nic víc.
absolutní pravda
Obirani obcanu za bileho dne, nejde o bezpecnost, ale o naplneni mestske kapsy. Pral bych jim aby prisli za to na buben.
Dejte tam třicítku a budou v pohodě.
Kéž by tak jezdila většina řidičů. Spousta obcí si z radarů udělala jen výnosný byznys.
Jenom další důkaz, že nejde o bezpečnost provozu, ale o podojení řidičů.
Tak to je dobrej fór :)