Subaru Czech Rally Team na Barum Czech Rally Zlín

Autor: Pavel Srp - 4. 9. 2012


Posádky Subaru Czech Rally Teamu se v těžké konkurenci na letošní Barum Czech Rally Zlín rozhodně neztratily. Vojtěch Štajf s Marcelou Ehlovou dokázali i se starším vozem dojet na sedmé příčce ve třídě 3, Miroslav Jakeš s Igorem Norkem sice v první etapě museli odstoupit pro banální závadu, po restartu ale v nabité třídě 3 vyhráli rychlostní zkoušku Maják.

Náročný víkend na Zlínsku má za sebou Subaru Czech Rally Team. Velmi proměnlivé počasí ještě ztížilo podmínky na Barum Czech Rally Zlín, naší nejvýznamnější domácí soutěži. Na jejím startu se ve třídě 3 sešlo neuvěřitelné množství 28 účastníků, včetně tří vozů Subaru Impreza WRX STI připravovaných naším týmem. Největší týmová želízka v ohni startovala do první etapy v těsném sledu za sebou, proto mechanici skutečně neměli jednoduchý úkol. „Musím jim vyseknout poklonu i za předstartovní přípravu – v době, kdy část mechaniků už byla na našem úterním testování, zbytek ještě doma vylepšoval zbylou techniku, no a přesto to zvládli výtečně,“ říká s uspokojením jezdec a týmový manažer Vojtěch Štajf. „Vlastní závod pro nás byl velice zajímavou zkušeností. Po delší době jsem usedl do staršího vozu N11 a chvíli mi trvalo, než jsem si na něj zvykl. Navíc jsme před soutěží testovali na suché trati, kterou jsme pak na vlastní soutěži příliš neužili. Vycházela nám ale volba pneumatik, zejména mne potěšilo, jak dobře se jelo na mokrých gumách Pirelli. Celou soutěž jsme letos zvládli bez defektu, přesto jsme díky počasí museli dokoupit další zásoby obutí pro mokrou trať, což ale díky dobré spolupráci se společností Pirelli nebyl problém.

Už od začátku mne potěšilo, že se i naše starší auto ukázalo být konkurenceschopným. V úvodu jsme zvolili spíše opatrný přístup, velmi rychle jsme se ale posunuli na bodované příčky a bojovali i přes technický handicap také s posádkami, které na posledním sprintu byly v naší třídě na medailových postech. Měl jsem radost, že naši jízdu ocenili fanoušci – tento starší vůz vyžaduje trochu dravější styl, což se jim právem líbilo. Druhý den jsme chtěli zaútočit i na vyšší příčky a talentovanému Bujáčkovi jsme se i velmi přiblížili. Na RZ 12 se nám ale bohužel přehřála brzdová kapalina, takže jsme museli zvolnit a na konkurenty opět ztratili. Poté nás moc rozesmutnila informace o nešťastné havárii jednoho ze soupeřů, spojená i se zraněním diváků. Zbytek rychlostních zkoušek byl pro nás zrušen, a tak naše konečná bilance v cíli zní – sedmá příčka ve třídě a třetí pozice mezi smíšenými posádkami. Vážíme si ale také dvou dílčích čtvrtých časů ve třídě, které byly spojeny i s postavením nejlepšího vozu značky Subaru v naší třídě. S ohledem na to, že této pocty jsme i s několik let starým autem dosáhli také v celkovém pořadí, jsme s vystoupením posádky Vojtěch Štajf – Marcela Ehlová spokojeni. Jsme rádi také za to, že případní zájemci o nájem tohoto staršího vozu nemusí ani přes nižší finanční náročnost mít strach o to, že by auto nestačilo soupeřům.

Co se týče Miroslava Jakeše a Igora Norka, bylo vidět, že jsme si je jako reprezentanty značky Subaru zvolili správně. Zahájili soutěž také dobře a drželi se v úvodu dokonce na třetí pozici ve třídě 3, pak bohužel přišla banální závada v podobě spálené pojistky a nefunkčního palivového čerpadla, což pro úvodní etapu znamenalo konec nadějí. Musím v daném případě mít ale malou výtku k výsledkům, neboť se v první chvíli v souvislosti s našimi jezdci objevilo na internetu slovo havárie. To mne samozřejmě před startem RZ Pindula dosti vylekalo. Zdá se mi vhodnější, kdyby v případě nejistoty bylo v důvodech odstoupení raději třeba chvíli prázdno, každá předčasná zpráva o nehodě může totiž leckoho zaskočit. Tentokrát se naštěstí nepotvrdila a Mirek mohl po dohodě s námi i se Subaru ČR pokračovat ve sbírání zkušeností také v nedělní etapě. A ta se mu skutečně vydařilo, svůj výkon korunoval dokonce vítězným časem ve třídě 3 na RZ 12 Maják. Rádi bychom ve spolupráci s ním pokračovali a do budoucna mu vytvořili i nějaký ucelený program startů. Tento mladý talent by rozhodně neměl zahálet doma.“

Také třetí vůz připravovaný týmem vodili Petr Kačírek a Bob Černoch dlouho velmi zdárně, jejich účinkování nicméně skončilo krátce po opuštění trati v polovině druhé etapy.

[nggallery id=1334]

Foto: František Dušek/Tisková zpráva/-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru