strahovsky_tunel-praha

Strahovský tunel čeká velká rekonstrukce: Praha se připravuje na několik let dopravního omezení

Autor: Petr Pilný - Zdroj: facebook.com, praha.eu, region24.cz, prazsky.denik.cz - Foto: hlavní město Praha - 15. 8. 2025


Pražský Strahovský tunel, který denně spolyká tisíce aut, se chystá na rozsáhlou rekonstrukci. Po třiceti letech provozu už má za sebou svoje a hlavní město mu dopřeje kompletní modernizaci. Cena? Odhadem 6 až 8 miliard korun. A časová náročnost? Až sedm let, přičemž omezení pro řidiče se potáhnou zhruba polovinu této doby.

První roky v klidu

Práce už odstartovaly první fází, která zahrnuje průzkumné ověřovací a diagnostické práce na stavební a technologické části tunelu. Další etapa přijde na řadu v roce 2026. Dobrá zpráva ovšem je, že hned zpočátku to pražskou dopravu až tolik nezasáhne. Mezi lety 2026 a 2028 půjde hlavně o činnosti „v zákulisí“, což bude zahrnovat zejména úpravy šachet, rozvoden, trafostanic nebo požární nádrže. Tunel zůstane průjezdný a omezení budou spíše noční a krátkodobá.

„Ve druhé etapě (od června 2026 do října 2028), po skončení celkové rekonstrukce Barrandovského mostu, je v plánu prodloužit stávající odvodňovací šachty vedoucí z portálu Smíchov středem tunelu v délce asi 700 metrů. Poté bude následovat prodloužení šachty v celé délce tunelu a současně je v plánu vyrazit čtyři nové rozvodny, začít s výstavbou dvou trafostanic a vybudovat požární nádrž. I v této etapě by mělo být omezení provozu minimální, využity budou mimo jiné pravidelné noční uzávěry,“ informuje o rekonstrukci na svých webových stránkách hlavní město Praha.

Nová technologie a velké zásahy

Po roce 2028 přijde fáze, kdy už si řidiči všimnou, že se něco děje. Začne se měnit technologie řízení provozu, ventilace, osvětlení a další systémy. Tato etapa má trvat do roku 2031 a po většinu času bude tunel průjezdný alespoň jedním pruhem v každém směru. Počítat však bude potřeba s delšími kolonami, hlavně v dopravních špičkách.

„Třetí etapa se bude týkat vystrojování a zprovozňování nových technologií, a to až do poloviny roku 2031. Čtvrtá, a zároveň poslední, etapa bude zaměřena na výměnu povrchů vozovky a jejího odvodnění, instalaci bezpečnostních zařízení a celkovou modernizaci tunelu tak, aby mohl bezpečně sloužit nejen provozu automobilů, ale i pro případné ukrytí osob při ohrožení obyvatelstva, po dobu minimálně dalších 20 let bez nutnosti větší rekonstrukce. Ochranný systém Strahovského tunelu totiž slouží jako součást ochranného systému metra a je propojen s trasou B. Z metra může být zásobován elektrickou energií či například pitnou vodou,“ vysvětluje Praha.

Kompletní nový povrch

Na úplný závěr, zhruba v letech 2031 až 2033, se pustí dělníci do vozovky samotné. Čeká ji kompletní výměna, nové odvodnění i moderní bezpečnostní prvky. Teprve poté se tunel dočká plného zprovoznění v nové podobě.

Investice na deset let dopředu

Celý projekt je rozdělený do etap a rozpočítaný na desetileté financování. Město slibuje, že během rekonstrukce bude dělat maximum pro to, aby byla zachována alespoň částečná průjezdnost a aby omezení nebyla horší, než je nezbytně nutné.

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty

Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.

⚡ Spočítat pojištění

Bez registrace • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , ,

9 názorů na “Strahovský tunel čeká velká rekonstrukce: Praha se připravuje na několik let dopravního omezení”

  1. No tak právě aby byla omezení menší tak proto to bude trvat tak dlouho. Mohli by to samozřejmě udělat i mnohem rychleji ale to by museli celý tunel třeba na rok nebo dva úplně zavřít a to bychom se teprve zbláznili.

  2. V naší zkorumpované republice je vše možné. Realizovat rekonstrukci tunelu po dobu 10 let a tím výrazně omezit dopravu v Praze na důležité spojnici mezi P 5 a P 6 a na další směry – K. Vary, Chomutov – v době, kdy je díky řízení ze strany piráta Hřiba celá Praha rozkopaná a do Prahy denně přijede denně na 100 tis. vozidel z okolí, je samovražda města. Navíc doufám, že rekonstruovaný tunel bude opět málo osvětlený a tmavý – kdo jezdí do zahraničí, tak se tam tunely jsou výrazně osvětlené, obklad stěn je většinou bílý a nevypadá to tam jako ve železničním tunelu při parním provozu.

  3. Pavel Sobotka

    Strahovský tunel měří necelé 2 km,
    myšlenka na třetí tubus a postupnou opravu po tubusech mne také napadla,
    asi plánují prostory třetího, dosud nevyužívaného tubusu použít pro technické zázemí, ale třeba by bylo lépe využít prostor na Strahově, svislá šachta pro vedení elektro a vody tam je, slouží na odvětrání tubusů, to je ukončeno na Strahově, poblíž je hodně nevyužitelné plochy

  4. Pokud sí dobře pamatuji, tak byly pod Strahovem vyraženy tři tubusy. Zprovozněny byly jen dva, protože tehdejší kapacitě stačily. Z toho třetího byl údajně udělán sklad pro tehdejší podnik ovocem a zeleninou. Jestli je to skutečně tak, nebylo by už při této rekonstrukcí tento třetí tubus zprovoznit pro dopravu? Určitě by se tím zvýšila průjezdná kapacita a pomohlo by to i při samotné rekonstrukci třeba tím, že by tento tubus byl zrekonstruován jako první a pak by se postupně pokračovalo na ostatních.

    1. Tři tubusy byly vyprojektovány, na obou stranách jsou náběhy realizovány, ale samotný třetí tunel nikdy postaven nebyl. Trochu jsem se kolem toho tenkrát jako projektant motal.

  5. 10 let rekonstrukce zhruba kilometrového tunelu, potom záruka 20 let bez větší rekonstrukce – to vážně myslíme vážně? Tímto způsobem se Praha ani zbytek ČR přece nikdy nemůže stát zemí s dobudovanou a funkční infrastrukturou. V jakém stavu by byla dálniční síť ve SRN, kdyby zde stavební firmy fungovaly podobným způsobem?

  6. A kdo to bude dělat? Opět Metrostav? Takže budeme mít tunely dva? Jeden do rozpočtu města a druhý do země, i když ten už tam je?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru