Automobilka SCC North America se do povědomí většiny lidí zapsala svým loňským pokusem o zajetí rychlostního rekordu. Jakkoliv sice původně tvrdila, že jej s modelem Tuatara pokořila, ukázalo se, že to tak úplně nebyla pravda. A nakonec se k té lži přiznala i sama značka. Ovšem teď to vypadá, že má rekord opravdu připsaný a že tentokrát je to snad pravda.
Ve snaze napravit své původní chyby se pro tuto rekordní jízdu spojila s jedním ze svých zákazníků. Ten nejen, že zapůjčil auto, ale stal se také rekordním řidičem. Mimochodem, tím zákazníkem je zubař Larry Caplin, který dostal za úkol rozjet se na 300 mil v hodině, tedy 483 km/h. Jenomže se to tak úplně nepovedlo, přesto šlo ale svým způsobem o rekord. Důvod je prostý.
Larry se při své nejrychlejší jízdě dostal na rychlost 474,8 km/h, což je samo o sobě velmi působivé. Jenomže to není cílová rychlost, jakou si značka stanovila. Je to zatím jen oficiálně nejrychlejší jízda tohoto vozu a zároveň osobní rekord Larryho. Nicméně podle SCC North America nebyl problém v autě nebo řidiči, ale v tom, že byla krátká trať. Jelo se na 2,3 míle dlouhé silnici v Kennedy Space Center Merritt na Floridě a kdyby prý byla delší, rekord by padl.
Aby byl rekord uznaný Guinnessovou knihou rekordů, musela by Tuatara zajet nejrychlejší jízdu jak jedním směrem, tak i druhým. A rekordem by pak byl průměr těchto dvou jízd. Jenomže to se nestalo. Automobilka přesto tvrdí, že si rekord může připsat a že má tedy nejrychlejší produkční auto světa. Důvod?
Automobilka se stále opírá o své dřívější jízdy, kdy prý pokořila průměr 455,3 km/h. Jenomže oficiální materiály toto ignorují a odmítají uznat. Tohle celé bude ještě hodně zajímavé a jsme si jisti, že to není poslední pokus automobilky zapsat se do oficiálních materiálů jako ta s nejrychlejším produkčním autem. Jenomže i v tom je háček, kterým je homologace. SSC Tuatara je super výkonná, vždyť ji pohání V8 o objemu 5,9 litru o výkonu 1300 kW, jenomže do produkčního auta má daleko. Neprošlo totiž homologací.