ŠKODA v roce 2016 dosáhla nového prodejního rekordu. Celosvětové prodeje značky v minulém roce vzrostly o 6,8 % na 1 127 700 vozů (2015: 1 055 500). V prosinci dosáhla ŠKODA s 91 500 dodávkami zákazníkům nárůstu o 5,7 % (prosinec 2015: 86 600). Byl to nejlepší prosinec v dosavadní historii podniku. Také v roce 2017 bude ŠKODA pokračovat ve své modelové ofenzívě. Už v prvním čtvrtletí uvede na trh dva nové modely – vůz ŠKODA KODIAQ a výrazně přepracovaný model ŠKODA OCTAVIA. V průběhu roku pak budou následovat další novinky.
„Rekordní výsledek roku 2016 podtrhuje následující: S naší mladou a moderní paletou modelů se nám v minulém roce podařilo dále zvýšit atraktivitu naší značky,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Stále lépe se nám daří emocionálním designem, nejmodernější automobilovou technikou a řadou praktických řešení ve vozech ŠKODA nadchnout nové skupiny zákazníků. S celkem jedenácti modelovými novinkami v roce 2017 budeme v tomto trendu pokračovat. Zejména od zahájení prodeje přepracovaného modelu ŠKODA OCTAVIA a nového SUV ŠKODA KODIAQ očekáváme v prvním pololetí další pozitivní impulzy pro značku,“ dodává Bernhard Maier.
Světová premiéra nového velkého SUV ŠKODA KODIAQ v Berlíně a jeho následná výstavní premiéra na autosalonu v Paříži byly pro značku ŠKODA vrcholnými produktovými událostmi roku 2016. „KODIAQ představuje počátek naší široce pojaté SUV-ofenzívy s novým potenciálem pro další růst značky,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu Werner Eichhorn a dodává: „Potěšující je také to, že do konce roku 2016 více než 75 % z téměř 3 200 prodejců značky ŠKODA na celé zeměkouli přebudovalo ve spolupráci s naší prodejní sítí svá dealerství dle nového korporátního designu.“
V západní Evropě značka ŠKODA v roce 2016 rostla o 5,7 % na 455 200 vozů (2015: 430 900). V prosinci dodala značka svým zákazníkům v tomto regionu 32 600 vozů (prosinec 2015: 31 100). Na svém druhém nejsilnějším trhu – v Německu – zvýšila automobilka v roce 2016 dodávky zákazníkům o 4,1 % na 165 200 automobilů (2015: 158 700) a posílila tak svou pozici nejsilnější zahraniční značky. Dvouciferného růstu značka dosáhla v Itálii (20 500 vozů; +24 %), Irsku (9 500 vozů; +20,5 %), Francii (24 200 vozů; +12,7 %) a Finsku (11 100 vozů; +10,5 %).
Ve východní Evropě ŠKODA v roce 2016 výrazně posílila, s nárůstem o 7,2 % na 35 100 vozů (2015: 32 700). V prosinci značka ve východní Evropě zaznamenala nárůst o 3,3 % na 2 800 dodávek zákazníkům (prosinec 2015: 2 700).
V Rusku dodala značka ŠKODA svým zákazníkům za celý rok 55 400 vozů (2015: 55 000; +0,7 %). Dvouciferným tempem rostla značka ŠKODA v roce 2016 na Ukrajině (3 600 vozů; +57,2 %), v Bosně a Hercegovině (1 400 vozů; +23,2 %), Rumunsku (10 300 vozů; +14,4 %) a v Pobaltí (6 500 vozů; +10,6 %).
Výrazného růstu dosáhla ŠKODA v roce 2016 také ve střední Evropě: dodávky zákazníkům vzrostly o 6,8 % na 183 800 vozů (2015: 172 100). Prodeje značky ŠKODA na domácím českém trhu vzrostly o 3,5 % na 88 000 vozů (2015: 85 000). Dvouciferný růst prodejů zaznamenala značka v Chorvatsku (3 500 vozů; +12,7 %), Polsku (56 200 vozů; +12,3 %) a Slovinsku (6 300 vozů; +10,8 %).
Dobrých výsledků dosáhla značka ŠKODA v roce 2016 v Číně: dodávky zákazníkům na nejsilnějším trhu značky ŠKODA vzrostly o plných 12,6 % na 317 100 vozů (2015: 281 700). V prosinci dodala značka svým zákazníkům 29 900 vozů (prosinec 2015: 28 900 vozů).
Pozitivně se značka ŠKODA v roce 2016 vyvíjela také v Turecku (28 900 vozů; +30,0 %) a Izraeli (20 400 vozů; +14,9 %).
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v roce 2016:
(v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti předchozímu roku)
- ŠKODA OCTAVIA (436 300; +0,9 %)
- ŠKODA RAPID (212 800; +9,5 %)
- ŠKODA FABIA (202 800; +5,4 %)
- ŠKODA SUPERB (139 100; +73,4 %)
- ŠKODA YETI (95 600; -4,0 %)
- ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 40 700; +1,4 %)
Dodávky vozů značky ŠKODA zákazníkům v prosinci 2016
(v kusech, zaokrouhleno, po jednotlivých modelech; +/- v procentech oproti předchozímu roku)
- ŠKODA OCTAVIA (36 600; +3,1 %)
- ŠKODA RAPID (18 200; +20,7 %)
- ŠKODA FABIA (14 600; -1,9 %)
- ŠKODA SUPERB (12 400; +32,6 %)
- ŠKODA YETI (6 200; -27,3 %)
- ŠKODA CITIGO (prodej pouze v Evropě: 3 300; +6,9 %)