Se svým precizním, výrazným a emocionálním designem je nová ŠKODA Superb ,Best of Best‘ v kategorii ,Design exteriéru vozů objemových značek‘ soutěže ,Automotive Brand Contest 2015‘. Tak rozhodla porota Rady pro design (German Design Council). Vysoké ocenění převezme automobilka 15. září během autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Po modelech ŠKODA Octavia (2013) a Rapid Spaceback (2014) je nová ŠKODA Superb třetím modelem české automobilky, který získal ocenění v této mezinárodní soutěži.
Nová ŠKODA Superb svým novým designem ukazuje emocionální sílu značky. Automobily ŠKODA již tradičně přesvědčují svou vysokou funkčností, spolehlivostí a nejlepším poměrem ceny a užitné hodnoty. S novou generací modelu Superb ŠKODA tyto kvality podtrhuje ještě moderním, výrazným a emocionálním designem. Nové tvarosloví značky ŠKODA ukazuje suverenitu, dynamickou eleganci a vyvážené proporce.
„Zcela nově vyvinutá, třetí generace modelu ŠKODA Superb je čistokrevná prvotřídní limuzína. Nový Superb je plný síly, suverénní a emocionální. Rozvor narostl o 80 mm, současně se o 61 mm zkrátil přední převis. Tato nová architektura dodává vozu eleganci a dynamiku,“ říká šéfdesignér značky ŠKODA Jozef Kabaň. „Od přídě až po záď, od velkých kol až po jemně klesající linii střechy zaujme nový model jasnou geometrií, výrazně konturovanými plochami, sošnými tvary, puristickou precizností a elegantními liniemi,“ dodává Kabaň. Krystalické prvky se jako červená nit táhnou jak exteriérem, tak interiérem vozu. Současně se nový Superb představuje zlepšenými funkčními přednostmi a větší nabídkou prostoru. Tvar a funkce se tu spojují v dokonalé jednotě.
„Skvělý vůz, který v sobě stejnou měrou snoubí eleganci a solidnost, estetiku a praktičnost, hrdost majitele a rozumné provozní náklady, včetně nízké ztráty hodnoty vozu,“ zdůrazňuje porota Rady pro design. „Zajímavá kombinace, která se v této podobě často nevyskytuje.“
Iniciátorem a pořadatelem soutěže ,Automotive Brand Contest‘ je nezávislá Rada pro design. Ta patří mezi přední světová kompetenční centra pro komunikaci a transfer vědomostí v oblasti designu. Nadace byla založena v roce 1953 z iniciativy německého Spolkového sněmu za účelem posílení designérské kompetence německého hospodářství. Jejím úkolem je komunikovat neustále zvyšování hodnoty značky strategickým využitím designu. Okruh zřizovatelů aktuálně čítá více než 200 podniků.
S jedenácti různými kategoriemi a čtyřmi zvláštními kategoriemi pokrývá ,Automotive Brand Contest‘ kompletní spektrum designu, které sahá od samotného designu vozů prémiových i velkosériových značek, přes strategie designu a multimediální propojení, až po kampaně a eventy. Nezávislá mezinárodní odborná porota v roce 2015 sestávala ze šesti zástupců médií, designu, komunikace značek a vysokých škol.