Společnost Samsung Electronics představila svoji novou platformu Samsung DRVLINE a tím se stala přirozeným partnerem pro výrobce OEM a poskytovatele služeb na bázi konceptu Mobilita jako služba (MaaS) působící na trhu systémů autonomního řízení. DRVLINE je otevřená, modulární a škálovatelná hardwarová a softwarová platforma, kterou ocení výrobci automobilů, protože dokáže zajistit integraci špičkových technologií do nových vozidel a zároveň také budovat základ pro vozové parky budoucnosti.
„Vozidla zítřka nejen změní způsob, jak se přemisťujeme, ale promění také ulice našich měst a celou naši společnost. Přinesou mobilitu lidem, kteří ji potřebují, učiní naše silnice bezpečnější, a revolučním způsobem změní celou společnost,“ uvedl Young Sohn, prezident a hlavní stratég společnosti Samsung Electronics a předseda představenstva společnosti HARMAN. „Vybudování autonomní platformy vyžaduje úzkou spolupráci napříč celým odvětvím, protože žádná firma není schopna realizovat tuto obrovskou příležitost samostatně. Změna, před níž stojíme, je prostě příliš rozsáhlá a složitá. Prostřednictvím platformy DRVLINE vybízíme ty nejlepší a nejchytřejší hráče, kteří v automobilovém průmyslu působí, aby se k nám přidali a pomohli vytvářet budoucnost automobilů zítřka již dnes.“
Oznámení, které společnost Samsung učinila na veletrhu CES, přichází po roce, v němž si firma připsala několik historických prvenství. Patří mezi ně například akvizice společnosti HARMAN specializující se na propojené technologie v hodnotě 8 mld. USD, vytvoření společné strategické obchodní jednotky pro automobilové technologie, založení Automobilového inovačního fondu v hodnotě 300 mil. USD, či řada investic a partnerství zaměřených na podporu spolupráce v rámci automobilového průmyslu.
Mnohé hardwarové a softwarové platformy pro autonomní řízení nutí koncové uživatele používat určitou konkrétní technologii v podobě „černé skříňky“ v rámci balíčků „vše nebo nic“. Platforma DRVLINE je oproti tomu koncipována tak, aby umožňovala vzájemnou spolupráci dodavatelů, a její software je možné upravovat či vylepšovat a jednotlivé komponenty a technologie lze do výsledného řešení integrovat dle potřeby. Díky tomu je tato platforma také lépe připravena na budoucí změny – v takto rychle měnícím se odvětví je taková schopnost zásadní: OEM výrobci tak získávají možnost vyrábět nejpokročilejší v současné době dostupnou autonomní technologii a zároveň přicházet s novými inovacemi v rámci vývoje autonomního řízení úrovně 5.
Platforma DRVLINE obsahuje několik komponent a technologií, které se řadí k nejlepším ve své třídě, neboť se opírají o celosvětové zkušenosti společnosti Samsung v oblastech, jako jsou elektronika, IoT, či vestavěné systémy včetně výpočetních systémů pro autonomní vozidla úrovní 3, 4 a 5. Součástí platformy je také zcela nový systém pro podporu řízení (ADAS) obsahující čelní kamerový systém vyvinutý společnostmi Samsung a HARMAN, který je navržen tak, aby splňoval chystané standardy Evropského programu hodnocení nových vozů (NCAP). Patří mezi ně systémy pro varování při vybočení z jízdního pruhu, varování před čelním střetem, detekci chodců a automatické nouzové brzdění.
„Během řízení auta provádí lidský mozek neustále nesmírně složité výpočty,“ uvedl John Absmeier, senior viceprezident strategické obchodní jednotky pro Autonomní systémy/ADAS společnosti HARMAN a viceprezident divize Smart Machines společnosti Samsung Electronics. „Jak daleko je ta pouliční lampa? Vkročí ten chodec do vozovky? Za jak dlouho naskočí místo oranžové červená? Průmysl učinil v oblasti automatizace úžasný pokrok, ale výpočetní systémy v automobilech se stále ještě zdaleka nedokáží vyrovnat schopnostem našich mozků. Platforma DRVLINE je se svojí otevřeností a vysokým výpočetním výkonem prvním zásadním krokem k vybudování ekosystému, který umožní úplnou autonomii.“
Samsung se veletrhu CES účastní spolu s řadou svých partnerů zaměřujících se na oblast ADAS a autonomního řízení. V rámci své strategie otevřených inovací a spolupráce vybudovala společnost Samsung robustní ekosystém partnerů působících v různých oborech napříč celým odvětvím včetně následujících:
• Software: TTTech, AImotive, Hella Aglaia, Renovo Auto
• Výpočetní systémy pro automobily: Graphcore, ThinCi, Infineon
• Komunikace: Autotalks, Valens
• Senzory: Quanergy, Tetravue, Oculii, Innoviz