Řidiči elektromobilu Nissan Leaf najedou průměrně více kilometrů než řidiči vozů s benzínovým nebo dieselovým motorem

Autor: Tisková zpráva - 19. 1. 2015


Nissan uvedl, že evropští majitelé 100% elektromobilu Nissan LEAF ročně urazí o 40 procent delší vzdálenost (16 588 km), než je evropský průměr u vozidel s tradičními spalovacími motory (11 539 km).

Na čele jsou španělští řidiči vozidel Nissan LEAF, kteří každý týden průměrně ujedou více než 367 km. Druzí jsou řidiči ze Švédska (339 km), třetí místo patří Velké Británii (324 km).

[table caption=“Nájezd km podle zemí:“ width=“615″ colalign=“left|center|center“]Země,Celkový počet zaznamenaných kilometrů týdně (LEAF),Celkový počet zaznamenaných kilometrů ročně (LEAF)
Španělsko,367,19 084
Švédsko,339,17 628
Velká Británie,324,16 848
Norsko,317,16 484
Itálie,305,15 860
Francie,303,15 756
Německo,279,14 508
[/table]

Podle nejnovějších údajů ujedou řidiči tradičních benzínových nebo dieselových vozidel průměrně 222 km za týden.

Pomocí telemetrických údajů ze systému CarWings vozidel LEAF, který zaznamenává skutečné údaje o řízení, může Nissan potvrdit, že evropští řidiči Nissanu LEAF zvládají urazit 319 km týdně, a to zcela bez emisí.

Další průzkum automobilového výrobcezjistil, že 89 procent řidičů vozidel LEAF dobíjí doma během noci, čímž dosahuje cenu pouhé dvě pence (přibližně 0,73 Kč) za míli (cca 1,6 km) či méně.

Tato zjištění o chování řidičů vozidel LEAF přicházejí pouhé čtyři roky poté, co se LEAF v roce 2010 stal jedním z prvních sériově vyráběných ryzích elektromobilů. V současnosti se jedná o nejprodávanější elektromobil v historii. Po celém světě se dosud prodalo více než 150 000 vozidel LEAF, z toho 31 000 našlo své majitele v Evropě. Průzkum navazuje na úspěch Nissanu LEAF, ryzího elektromobilu, který již v celém světě celkově dosáhl působivé miliardy ujetých kilometrů.

Jean-Pierre Diernaz, ředitel společnosti Nissan Europe pro elektromobily, uvedl: „Od počátku tvrdíme, že Nissan LEAF je mnohem více, než jen vozidlo do města nebo druhý vůz do domácnosti. Nyní máme k dispozici údaje, které to dokazují. Naši zákazníci nám často říkají, že Nissan LEAF kupují jako druhé vozidlo, ale nakonec jej využívají mnohem více než to první. Informace, které získáváme ze systému CarWings, to potvrzují. Jako důvody zákazníci uvádějí, že Nissan LEAF má velmi nízkou spotřebu a náklady na údržbu. Díky jeho plynulé a téměř bezhlučné jízdě je těžké se vrátit k dieselovému nebo benzínovému vozidlu.“

Průměrné údaje jsou vypočítány ze statistik průměrů za rok 2013 pro konkrétní trhy s využitím údajů z Velké Británie, Francie, Španělska, Itálie, Švédska a Norska. Údaje za jednotlivé země byly zaokrouhleny, ale byl zjištěn „evropský průměr“. Statistika pro Německo nebyla pro zjištění evropského průměru použita, protože relevantní údaje nejsou k dispozici a uváděné průměrné počty kilometrů jsou pouze odhady.

[table caption=“Nájezd:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]Velká Británie (průměr km),12 714
Francie (průměr km),12 699
Španělsko (průměr km),9 928
Itálie (průměr km),9 560
Švédsko (průměr km),11 660
Norsko (průměr km),12 670
Celkem,69 231
Evropa (průměr km),11 539
[/table]

Nissan-Leaf_2014


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru